بستن

صحنه‌ی اول، تمرین چندم: احیای انجمن نمایش

هفت‌برکه (گریشنا): انتخابات شورای سیاست‌گذاری هنرهای نمایشی برگزار شد تا امید به فعال شدن مجدد انجمن نمایش گراش زنده شود. این انجمن در سال‌های گذشته به دلیل اختلافات داخلی اعضا رو به تعطیلی رفته بود.

به گزارش هفت‌برکه، عصر پنجشنبه ۲۸ بهمن‌ماه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش میزبان بیست و چهار تن از فعالان حال و گذشته‌ی نمایش در گراش بود تا انتخابات شورای سیاست‌گذاری هنرهای نمایشی در گراش برگزار شود. در نهایت با رای‌گیری مخفی، علی فخری و محمدعلی شامحمدی به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم برای اداره‌ی انجمن نمایش گراش انتخاب شدند.

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، انجمن نمایش را انجمنی تاثیرگذار، شلوغ و پرسروصدا خواند و گفت: «انتظار داریم با پا‌گیری دوباره‌ی انجمن، در کلاس‌ها و آموزش‌ها حضور داشته باشید و مدون و بهتر برنامه‌ریزی کنید تا هنر نمایش در گراش فقط شامل جنگ‌های دهه فجر نباشد.» رییس اداره ارشاد تاکید کرد: «دکتر مریدی، مدیر کل ارشاد استان، خودش در جو تئاتر حضور داشته است و انتظار دارد شاهد رشد هنر نمایش در همه شهرها باشد. در نتیجه ما هم انتظار داریم که انجمن گراش فعال و روبه‌جلو باشد و ارتباطات قوی‌تری با استان برقرار کند.» آینه‌افروز افزود: «اولین قدم انجمن، باید تشکیل و ثبت کروه‌های نمایش و صدور کارت برای اعضا باشد.»

آیینه‌افروز سپس به توضیح روند انتخابات و شرایط نامزدی پرداخت و اعلام کرد با توجه به شرایط، فقط دو نفر از هنرمندان گراش شرایط اختصاصی برای نامزدی در انتخابات را دارا هستند: محمدعلی شامحمدی که دانش‌آموخته‌ی هنرهای نمایشی در مقطع کارشناسی ارشد است؛ و علی فخری که سابقه‌ی کارگردانی زیادی در کارنامه‌اش دارد. او از حاضران خواست در برگ رای، نام یکی از این دو نفر را بنویسند. نفر اول، نماینده‌ی انجمن نمایش گراش در شورای سیاست‌گذاری نمایش استان فارس خواهد شد که از حدود ٣۶ نفر از کل استان تشکیل شده است. این فرد می‌تواند ریاست انجمن گراش را نیز خودش به عهده بگیرد، یا این که آن را به فرد دوم واگذار کند.

پس از رای‌گیری که به صورت مخفی انجام شد و شمارش آرا توسط مهروری، ناظر انتخابات، علی فخری به عنوان نفر اول و محمدعلی شامحمدی به عنوان نفر دوم انتخاب شدند.

علی فخری در صحبت کوتاهی بعد از انتخابات گفت: «انجمن نمایش در این سال‌ها به دلایل مختلف انجمن فعالی نبوده است. حالا هم باید تاکید کنم که فرد نمی‌تواند کاری انجام دهد، مگر این که گروه‌ها بخواهند کاری انجام شود.» فخری با اشاره به این که گروه‌های فعال نمایش در گراش به اندازه انگشتان دست هم نیستند، گفت: «این که شما به این جمع آمده‌اید، نشان علاقه‌مندی شماست. باید این علاقه‌مندی شکوفا شود. باید کاری کنیم که گروه‌ها در تمام سال فعال باشند.» فخری به لزوم تعامل بین انجمن نمایش و اداره آموزش و پرورش هم اشاره کرد: «مشکل اساسی ما آموزش و پرورش است که نه کنترلی روی هنر نمایش دارد و نه حمایتی حتی از جشنواره تئاتر دانش‌آموزی انجام می‌دهد. خواهش من از رییس اداره فرهنگ و ارشاد این است که کانال‌هایی برای تعامل بیشتر این انجمن با آموزش و پرورش ایجاد کند.»

Anjoman Namayesh

6 نظر

  1. عرض تبریک به اقای فخری .
    ولی بنظر میرسه هر کی تو خیابون رد میشده گرفتنش واسه رای دادن
    حضور بعضیا تو جلسه و رای دادن تعجب انگیزه .
    نمیدونم رو چه حسابی اومدن رای دادن. فقط همینکه دوتا نقش تو سالن سراجی بازی کردن ملاک رای دادنه یا سواد تئاتر داشتن ؟؟؟؟

  2. کجان کارگردانهای قدیمی مث پورقاید عبدالرضا افشار علیرضا حسن نژاد و…..اینا گروهایی داشتن عالی ولی الان اسمشون هم نیس متاسفانه

  3. دوست عزیز…محمد…حالا که هر کی هر کی بوده و هر کی تو خیابون رد میشده بردن برای رای دادن ..من فکر میکنم شما رو در اون حد هم ندونستن و نبردنتون واسه رای گیری و دارین حسادت میکنین…اخه رفیق عزیز کسی میره تحصیلات اکادمیک تئاتر ببینه که بعد بتونه به وسیله اون تحصیلات در امد زائی کنه..حالا شما بگو در امد تئاتر تو گراش چقدر هست که هنر پیشه بخواد از کار و زندگی بزنه و بره دوره ببینه.؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top