بستن

اسب‌ها در گراش رقصیدند

هفت‌برکه (گریشنا): در هفته‌ی گذشته، باشگاه سوارکاری فاضل گراش میزبان دو رویداد مهم و حساس سوارکاری فارس بود.

به گزارش محسن حسن‌زاده، دبیر هیات سوارکاری شهرستان گراش، روزهای پنج‌شنبه و جمعه، پنجم و ششم اسفندماه، رویدادهای تست درساژ و پرش با اسب استانی در گراش برگزار شد.

تست درساژ برای اولین بار در استان

روز پنجشنبه ۵ اسفندماه ۹۵ برای نخستین بار در تاریخ سوارکاری استان فارس تست درساژ برگزار گردید. این مسابقه به میزبانی هیات سوارکاری شهرستان گراش و در باشگاه سوارکاری فاضل انجام شد.

به گفته سلمان مهرابی، رییس هیات سوارکاری شهرستان گراش، دِرِساژdressage  رشته‌ای در ورزش سوارکاری است که در آن سوارکار، اسب خود را به اجرای حرکات دقیق و هماهنگ با ترتیب و زمان‌بندی مشخصی وا می‌دارد تا میزان هماهنگی خود با اسب و آزمودگی حیوان را نشان دهد. درساژ در درجه اول آموختن رفتارهایی (جلو رفتن، چرخیدن، ایستادن، پرش و …) است که از  اسب انتظار می‌رود هنگامی که به او اشاره می‌شود (تغییر تن صدا، صدا زدن، اشاره با استفاده از پاها،  دستان، افسار و …) آنها را انجام دهد.

در این رقابت که با حضور ۱۲ سوارکار از گراش و شیراز و به قضاوت غزاله منتظم از تهران و فاضل فتحی از گراش برگزار گردید، نفرات اول تا پنجم به شرح ذیل معرفی شدند و رزت و تندیس یادبود این رقابت را دریافت کردند: مجتبی پورشمسی با اسب کاملیا مقام اول؛ حیدر شیخی با اسب رخش ۲ مقام دوم؛ علیرضا سجادیان با اسب شاترفلای مقام سوم؛ مرتضی پورشمسی با اسب دایانج مقام چهارم؛ و ابراهیم مقدسی با اسب الینور مقام پنجم.

پانزدهمین رویداد پرش با اسب استان

روز جمعه ۶ اسفندماه ۹۵ پانزدهمین رویداد پرش با اسب استان فارس، یادواره مرحوم میرشکار حاج عوض استوار، در سه رده در گراش برگزار گردید.

این مسابقه به قضاوت سرداور امین امتیاز و داوران علی رفعت‌بخش و علی آل یاسین برگزار گردید. فاضل فتحی به عنوان سرکلانتر؛ مهدی آصالح، طراح مسیر؛ و هاشم ذنوبی به عنوان پارکورچین؛ تیم داوری را همراهی می‌کردند.

از نکات قابل توجه این رویداد، حضور خیل تماشاگران و همچنین مسئولین ورزشی استان و شهرستان بود. مهندس کامیاب، مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس و هیات همراه؛ دکتر کیانی، مدیر کل دفتر بازرسی استانداری فارس؛ طفیونی، رئیس هیات سوارکاری فارس و هیات همراه؛ سرهنگ نام‌آور، مسئول امور شهرستان‌های هیات سوارکاری فارس؛ حسینی، رییس اداره ورزش و جوانان اوز؛ حسن‌نژاد، رییس اداره ورزش و جوانان گراش؛ از مهمانان ویژه این رویداد بودند.

در پایان مسابقه، به نفرات برتر هر رده وجه نقد، رزت و تندیس از طرف هیات سوارکاری اهداء گردید. جوایزی نیز از طرف مدیریت پلاسکو پوشاک به نفرات برتر اهدا شد. مقام‌آوران رده‌های مختلف به شرح ذیل معرفی شدند: در رده اسب و سوار مبتدى، رژان طفیونى با اسب برفى؛ و مریم شهسوارى با اسب سرقوش موفق شدند مسیر مسابقه را بدون خطا طی کنند.

در رده D1 آزاد (open) مقام اول را حیدر شیخى با بویتا کسب کرد؛ مجتبى پورشمسی با ابسند به مقام دوم رسید و مرتضى پورشمسى با دایانچ نیز بر سکوی سوم ایستاد.

در رده C1 بزرگسالان، مجتبی پورشمسى با زولیانته به مقام اول رسید؛ و مرتضی پورشمسی با دایانچ و ابراهیم مقدسی با بوگاتی مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

مهندس مهرابی ضمن تبریک  به سوارکاران شرکت‌کننده و دست‌اندرکاران این رویداد، و قدردانی از تلاش هیات استان بخصوص شاپور طفیونی، رییس هیات سوارکاری استان فارس، و همچنین برگزارکنندگان، به ویژه فتحی، مالک باشگاه فاضل و مجموعه مدیریتی این باشگاه، از استقبال مردم نیز سپاسگزاری کرد. او همچنین از عموم مردم برای تماشای مسابقه و جشنواره زیبایی اسبان دره‌شوری و بومی روز جمعه ۱۳ اسفندماه در باشگاه فاضل دعوت کرد.

savarkari8

 

3 نظر

  1. در ادامه مطلب بالا از مدیریت اموزش و پرورش انتظار است از دبیران با تجربه ورزش و یا از دیگر دبیران علاقمند صرف نظر از رشته و دارای مدیریت قوی در کادر ورزش دانش آموزی استفاده کنند اگر بر این روال باشد فاتحه ورزش دانش اموزی خوانده است هرچند الان هم دیر است

  2. خدمت بسیجی بصیر عرض باید کنم تو ورزش نیستی نمیدونی چه خبره اولا مدیران مدارس به ورزش هیچ اهمیتی نمیدن دوما هیچ کدوم از روسای اموزش و پرورش ورزشی نیستن که بخوان هزینه ای صرف کنن سوما دانش اموزان گراش برخی هاشون فیزیک بدنی مناسب واسه ورزش های مورد علاقه اشون ندارن چهارما اونایی که استعداد رشته ورزشی رو دارن حال و حوصله ورزش رو ندارن بسه دیگه بقیه موارد رو نگیم بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top