بستن

کدام اعضای شورای چهارم برای شورای پنجم نامزد می‌شوند؟

هفت‌برکه (گریشنا): تا آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا راهی نمانده است و هنوز مشخص نیست در این دوره چه افرادی قرار است وارد گود شوند و اعتماد عمومی جامعه را نسبت به خودشان محک بزنند. برای همین به سراغ کاندیدا‌های دوره چهارم رفتیم و از آن‌ها پرسیدیم آیا قرار است در این دوره ثبت‌نام کنند یا نه؟ در بخش اول این گزارش به سراغ کسانی رفتیم که مردم در انتخابات چهار سال پیش به آنان اعتماد کردند و به شورا راه یافتند. آیا اعضای شورای شهر چهارم یک بار دیگر در آزمون انتخابات شرکت می‌کنند؟

حبیب‌االله مهرابی بعد از استعفای علی‌اصغر حسنی، ریاست چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گراش را بر عهده گرفت. مهرابی سابقه عضویت در شورای اول را نیز در کارنامه دارد. او اولین فردی است که به سراغش رفتیم. مهرابی در برابر اصرار ما به دادن جواب، تاکید داشت که هیچ پاسخی به سوال ما ندارد.

عبدالرضا هرمزی با دو دوره و ده سال عضویت در شورای اسلامی شهر گراش، طولانی‌ترین مدت حضور در شورا را تجربه کرده است. رییس شورای شهرستان در مورد ادامه حضور خود در شورا تردید دارد: «با وجود این که درخواست زیادی از مردم و معتمدین برای حضور در انتخابات دارم، اما در صورت این که بدانم افراد شایسته و لایق کاندیدا شده‌اند، تصمیم بر نیامدن است.»

مهوش شیبانی در دو دوره از انتخابات گذشته حضور داشت. او در انتخابات شورای اول به عنوان عضو علی‌البدل وارد شورا شد و در انتخابات شورای چهارم موفق شد نظر مردم را جلب کند و رای لازم برای وارد شدن به شورا را به دست آورد. از او در مورد حضورش در شورای پنجم پرسیدیم. جوابش این بود: «به طور جدی در این باره فکر نکرده‌ام و حضور و عدم حضورم بسته به این است که شرایط جامعه چه تکلیفی برای من تعیین می‌کند.»

بر اساس یک نظرسنجی که سال ۹۲ از ۱۱۰ نفر از همشهریان گراشی در سایت هفت‌برکه انجام شد، داشتن تجربه مهم‌ترین ملاک برای انتخاب گراشی‌ها بود و در مرحله بعد تجربه و بعد از آن تبلیغات و برنامه و در نهایت به ترتیب جوانی، آشنایی شخصی و هم‌محله‌ای بودن مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب شدن محسوب می‌شدند. در چنین وضعیتی، جعفر یوسفی به عنوان یک جوان تازه‌نفس توانست وارد شورای چهارم شود تا به عنوان نماینده‌ای از قشر جوانان شهر فرصتی برای عرض اندام داشته باشد. شاید عضویت او در ستاد مشترک و مردمی سه‌نفره به اسم توسعه پایدار گراش با حضور حبیب الله مهرابی و علی‌اصغر حسنی در جلب اعتماد عموم مردم به او بی‌تاثیر نبوده باشد. او تصمیم دارد یک بار دیگر در ماراتن انتخابات شانس خود را این‎‌بار کمی مطمئن‌تر از دوره‌ی قبل امتحان کند.

دکتر علی‌اصغر لطافت دوره‌ی سوم و چهارم کاندیدا‌ی شورای اسلامی شهر بوده است و سرانجام در دوره‌ی چهارم وارد شورا شد. هر چند مشغولیت‌های زیاد دکتر مانع حضور او در تمام جلسات شورا در این دوره بود، اما به هر حال او نیز به عنوان یکی از اعضای شورا در این دوره همراه با دیگر اعضای شورا پیگیر دغدغه‌های مردم بود. دکتر لطافت در جواب به سوال ما گفت: «از آن‌جایی که قصد ادامه تحصیل دارم، به احتمال ۹۹ درصد کاندیدای این دوره نخواهم شد، مگر این که اتفاق خاصی بیافتد یا کسی پادرمیانی کند. من فکر می‌کنم ادامه تحصیلم بیشتر از حضورم در شورا مفید فایده برای پیشرفت شهرم خواهد بود.»

محمد ناصری یکی از سه فرهنگی حاضر در شورای چهارم، به عنوان منشی با اعضای شورای شهر همراه بود. فعالیت ناصری بیشتر در حیطه آموزشی به ویژه آمادگی دانش‌آموزان برای کنکور است. او تصمیم نهایی خود را گرفته است واین بار نیز نام او را به عنوان کاندیدای پنجمین دوره‌ی انتخابات خواهیم دید. این بار در انتخابات دو نامزد با نام ناصری حضور خواهند داشت. در کنار محمد ناصری، فوزیه ناصری نیز نامزد شورای پنجم خواهد شد.

فاطمه خواجه نسبت به دیگر اعضای شورا مدت کمتری را در شورای چهارم گذرانده است. خواجه نفر هشتم انتخابات دوره چهارم شورای شهر بود و بعد از استعفای علی‌اصغر حسنی به جمع اعضای شورای شهر پیوست. خواجه در مورد نامزدی خود در شورای پنجم می‌گوید: «در این مورد تصمیم قطعی نگرفته‌ام و در نظر دارم بعد از مشورت با افراد مورد اعتماد تصمیم بگیرم.»

نفر اول دوره گذشته انتخابات، یک بار دیگر برای شورای شهر دورخیز کرده است. علی‌اصغر حسنی به عنوان رییس شورا در شورای اسلامی چهارم حضور داشت تا این که بعد از دو سال، برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از ریاست و عضویت شورای اسلامی شهر گراش استعفا داد و خرداد ۹۴ با استعفای او موافقت شد. او در جواب به سوال ما می‌گوید: «قصد دارم این دوره نیز شرکت کنم، اما هنوز فرم پر نکرده‌ام. در این دو سالی که کنار رفتم، خیلی از کارها نیمه‌کاره مانده و یا حذف شده است. برای همین احساس مسئولیت می‌کنم که بیایم و مجدد کارها را برای رسیدن به سرانجام دنبال کنم.»

از هشت نفر اول دوره گذشته، تا اینجای کار، حضور سه نفر در انتخابات قطعی است. چهار نفر دیگر تصمیم نهایی خود را مشخص نکرده‌اند و دکتر لطافت نفر آخری است که به احتمال زیاد او را در انتخابات نخواهیم دید. با توجه به کاهش تعداد اعضای شورای شهر به پنج نفر، به نظر می‌رسد اعضای شورای چهارم برای راه‌یابی دوباره به شورای شهر راه سخت‌تری در پیش دارند.

در بخش دوم به سراغ دیگر نامزدهای شورای سوم می‌رویم و از آنان می‌پرسیم آیا یک بار دیگر سودای شورا را در سر دارند یا نه.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. سلام قولا من رب رحیم
    اینکه هر کاندیدی علم و مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشد برای انتخاب مردم بهتر است غیر قابل اغماض می باشد چراکه درآیه ۴۰نمل وقتی آصف بن برخیا میخواست کاربزرگی انجام دهد قرآن میفرماید او علم داشت :عنده علم من الکتاب ،وهمچنین درایه ۵نجم وقتی سخن از قدرت است علم به میان می آورد :علمه شدید القوی .ودرنهایت شعر فردوسی : توانا بود هرکه دانا بود موید این مطلب است .
    مردم ومسئولین این نکته را درانتخاب کردن کاندید ها مدنظرداشته باشند که کاندیدی را انتخاب کنند که مسئولیت دراین عرصه را حق الناس بداند نه اینکه در متن مذکور عضوی از شورا بدلیل داشتن مشغله زیاد ،دراکثر جلسات شورا شرکت نداشته است .آیا این اقدام فرد مذکور صحیح است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top