بستن

دیدار نوروزی جوانان شهر با آقاجواد

هفت‌برکه (گریشنا): در گرماگرم دیدارهای نوروزی و در یک بعد از ظهر بارانی، جمعی از جوانان شهرستان به دیدار آیت‌الله سید جواد معصومی رفتند تا ضمن تجدید دیدار، پای حرف‌های او بنشینند.

یکشنبه هفته گذشته، ۶ فروردین ۱۳۹۵، گروهی از جوانان گراشی به صورت خودجوش با آیت‌الله سیدجواد معصومی دیدار کردند. در این جلسه صمیمانه که در محل حسینیه چهارده معصوم (ع) برگزار شد، جمعی از دانشجویان و فعالان فرهنگی گراش حضور داشتند.

آیت‌الله معصومی در این دیدار ضمن اشاره به مسیر روبه‌جلوی فعالیت‌های فرهنگی شهرستان گفت: «شهر ما گنجینه‌های ارزشمند تاریخی را دارا است که باید ثبت و ضبط شود. آقای صلاحی بخشی از این گنجینه را با تلاش جمع کرده‌اند و گروه فرهنگی هفت‌برکه نیز حضور خوبی در شهر دارد، اما این کافی نیست و همه‌ی ما باید تا جایی که می‌توانیم این آرشیوی را که در ذهن بزرگ‌ترهای ما وجود دارد مستندسازی کنیم.»

همچنین ایشان در این دیدار به فعالیت‌های فرهنگی خود در دهه‌ی پنجاه اشاره کرد و به مرور خاطراتی از فعالیت‌های انقلابی خود با شهید سید ناصر سعادت و آقای سید محمود علوی پرداخت و گفت: «حقیقتا کاری که رضایت قلبی مرا فراهم می‌کند، تحقیق و پژوهش در زمینه‌های تاریخی و فرهنگی است. یک بار هم به سراغ آقای اقتداری رفتم و درباره تاریخ گراش فیلمی از صحبت‌های ایشان ضبط کردم. در کتابخانه‌های بزرگ استان، اسناد ارزشمندی از گراش وجود دارد که باید بررسی شود. ما مجموعه‌های تاریخی را داریم که با کمک خیرین می‌توان آن‌ها را به مقصدهای گردشگری تغییر دهیم.»

آیت‌الله سید جواد معصومی که مردم گراش او را بیشتر با عنوان «آقاجواد» می‌شناسند، از روحانیون معتمد مردم و فرزند حجت‌الاسلام سید عباس معصومی، امام جمعه سابق گراش، است. او که از فعالان انقلابی در دهه‌ی پنجاه است، در سال‌های اخیر به تحصیل و تدریس در قم مشغول است. آقاجواد از نوادگان سید عباس مجتهد گراشی است.

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

11 نظر

    1. خواستن بدونن ذهن توطئه پندار و توهم زده گراشی‌های محافظه‌کاری مثل تو که به هیچ‌چی جز پول پایبند نیستن و علماشون رو فراموش کردن تا کجاها میره؟

      1. سلام قولا من رب رحیم
        درخواست و سوال کاربر همشهری به جا وحق است چراکه اگرمتن فوق کاملا تبیین می کرد که هدف از این دیدارپیرامون چه مسئله ای است اعلی بود ضمن اینکه مختصراشاره ای شده است ولی موضوع اصلی مشخص نشده است .ماچرا باید ازجویاشدن علتی ناراحت شویم حال آنکه خدای متعال نیز ۴مرتبه درقرآن ازکافران مطالبه برهان می کند ازجمله در سور بقره ،قصص و…(هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین).
        فلذاکارماخطاخواهدبوداگربه صِرف علت پرسیدن مطلبی ،پرسشگرراتخطئه کنیم وازآن بدتر اینکه تهمت بزنیم چراکه :”
        هرکه بردامان پاکان تهمت بی جا زند /چون زلیخا اشک حسرت رابه دامن کردن است.
        ازهمه این موارد که بگذریم ،کار این جوانان عزیز خیلی ارزشمند و قابل تقدیر می باشد .امیدواریم همه ،قدروجود علما را بدانند.وبا دیدارشان این علاقه وقدرشناسی را ابراز کنند.
        انما یخشی الله من عباده العلماء
        همیشه موید باشید

  1. دلیل اصلی این دیدار شاید رفوکردن شکافی است که بین نسل‌های فعال شهر مشاهده می‌شود. آقایانی همچون آقاجواد در دهه‌ی پنجاه با فعالیت‌هایشان جهت فرهنگی شهر را مشخص می‌کردند. در این دیدار هم گروه‌های مختلفی حضور داشتند همچون دوستان انجمن ایکوموس و تشکیلات توسعه علوم انسانی. این نسل‌ها نباید با هم فاصله داشته باشند تا بتوانند بر پایه‌ی فعالیت‌های اصیل شهر، قدم‌های صحیح فرهنگی اجتماعی بردارند.
    البته که دیدار با علما همیشه از رسوم گذشتگان ما بوده و امروز فراموش شده و از این جهت وجود همچون جلساتی ارزشمند و خوش‌حال‌کننده است و امیدواریم همه‌ی گروه‌های مردمی این دیدارها را در برنامه‌ی سالانه خود قرار دهند.

    1. همین تفکر شما موجب می‌شه که جوانان شهر جرات نداشته باشن فعالیت کنند. نمیدونم منظورتون کدوم شخصه ولی با شناختی که از همه حاضرین در عکس دارم می‌تونم بگم همچین نیتی وجود نداشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top