بستن

اولین عمل لقاح کاشتنی در بیمارستان گراش با موفقیت انجام شد

هفت‌برکه (گریشنا): اولین عمل IVF (لقاح آزمایشی یا کاشتنی) در مرکز آموزشی درمانی امیر‌المومنین علی(ع) و مرکز درمان ناباروی شهرستان گراش با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش؛ برای اولین بار در منطقه، در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام شهرستان گراش و مرکز درمان ناباروری این شهرستان، عمل IVF (لقاح آزمایشگاهی یا کاشتنی) برای درمان ناباروری با موفقیت انجام شد.

دکتر مهدی محسن‌زاده، رییس مرکز درمان ناباروری شهرستان گراش، ضمن تبریک این موفقیت به مردم شهرستان گراش و کل منطقه گفت: «با انجام عمل IVF در گراش، از این پس تمام اقدامات درمانی از صفر تا صد برای درمان ناباروری در شهرستان گراش انجام خواهد شد و نیاز به مراجعه به مراکز دیگر در کشور وجود ندارد و این افتخاری برای شهرستان گراش به عنوان قطب درمان منطقه است.»

رییس این مرکز درباره وجود چنین مراکزی در کل کشور گفت: «این عمل در کشور فقط در تعدادی از مراکز استان‌ها انجام می‌شود. در استان فارس فقط سه مرکز درمان ناباروری در شهرستان شیراز وجود دارد و شهرستان گراش اولین شهرستان به جز مراکز استان در کشور است که برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و انجام عمل IVF‌ اقدام کرده است.» او در ادامه می‌گوید: «این کار بسیار بزرگ امکان‌پذیر نبود جز با همت خیرین بزرگوار شهرستان و پیگیری مسئولین علوم پزشکی. راه‌اندازی این مرکز گام بلندی در جهت تکمیل تبدیل شدن به قطب درمانی منطقه است.»

دکتر محسن‌زاده تصریح کرد: «از پانزدهم آبان‌ماه سال گذشته که مرکز درمان ناباروری گراش راه‌اندازی شد، ابتدا درمان دارویی و ساده‌ترین روش درمانی (IUI) در این مرکز انجام می‌شد. اما اکنون با انجام عمل IVF مراحل درمان ناباروری در شهرستان گراش تکمیل شد.»

او ضمن تشکر از دکتر معصومه یونسی، فلوشیپ درمان ناباروری، گفت: «انجام عمل IVF در مرکز درمان ناباروری گراش را دکتر معصومه یونسی برعهده دارد.»

رییس مرکز درمان ناباروری شهرستان گراش درباره هزینه‌ی درمان ناباروری نیز گفت: «این عمل در بیمارستان‌های خصوصی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان و در بیمارستان‌های دولتی بین ۳ تا ۵ میلیون تومان، هزینه‌بر است. اما در بیمارستان و مرکز درمان ناباروری گراش، با توجه به دولتی بودن این مرکز، هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به بیمارستان‌های خصوصی دریافت می‌شود و طبق قولی که از زمان راه‌اندازی مرکز داده بودیم،در این هفته ۵ نفر اول که نیاز به IVF داشته باشند به صورت کاملا رایگان درمان خواهند شد.» دکتر محسن‌زاده با اشاره به درصد موفقیت انجام IVF در دنیا افزود: «درصد موفقیت این عمل برای درمان ناباروری در دنیا ۳۵ تا ۴۰ درصد است که در ایران نیز به این درصد رسیده است.»

او در پایان از روند افتتاح رسمی مرکز درمان ناباروری شهرستان گراش گفت: «این مرکز از ۱۵ آبان‌ماه راه‌اندازی و شروع به فعالیت کرده است و اقدامات درمانی در این مرکز را دکتر یونسی انجام می‌دهد. بیماران می‌توانند برای اخذ نوبت ویزیت، همه‌روزه به شهرستان گراش، بلوار کوثر، مرکز درمان ناباروری مراجعه کنند. افتتاح رسمی و کلنگ‌زنی ساختمان اصلی مرکز نیز در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.»

کلنگ ساختمان اصلی مرکز درمان ناباروری در بلوار شهدا، جنب ساختمان دانشکده علوم قرآنی به زودی به زمین زده خواهد شد.

 

12 نظر

  1. واقعا کار بسیار بسیار باارزشی ست. دست مریزاد مسوولین دانشکده علوم پزشکی گراش و صد مرحبا به همت خیرین.
    امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت های گراش در حوزه علوم پزشکی باشیم.

  2. عاقبت در یک شب از شب های دور
    کودک من پا به دنیا می نهد
    آن زمان بر من خدای مهربان
    نام شور انگیز مادر می نهد
    بینمش روزی که طفلم همچو گل
    در میان بسترش خوابیده است
    بوی او چون عطر پیک یاس ها
    در مشام جان من پیچیده است
    پیکرش را می فشارم در برم
    گویمش چشمان خود را باز کن
    همچو عشق پاک من جاوید باش
    در کنارم زندگی آغاز کن…
    ان شاالله هر کی تو این راهه نتیجه بگیره چون راه سختیه خدای نکرده اگه درمان طول بکشه یا نتیجه نگیره هم از نظر روحی هم از نظر جسمی بدجور ضربه میبینه
    ازتون خواهش میکنم واسه همه دعا کنین

  3. خداوند را شاکریم که به همت والای خیرین شهر و پزشکانی حاذق.. لبخند بر لب خانواده‌های بی فرزند نشانده میشود تا از این نعمت خدادادی بهره‌مند گردند

    اجرکم عندالله.. و خدا قوت

  4. سلام قولا من رب رحیم
    از اعماق قلب واخلاص برایتان ای خیرین نازنین ومسببان این اقدام دعا می کنیم .چرا که اقدام شما از چند حیث موجب خیروبرکت است اعم از اقتصادی ،معرفی شهرستان،رفع معضل ناباروری و….
    وشما مصداق این حدیث آقارسول الله ص هستید که فرمود :بهترین شماکسی است که مردم از او بهره مند شوند .

    همیشه موید باشیذ

  5. واقعا تلاش های تمامی دست اندر کاران این مجموعه ستودنی هست ان شاالله اجر همگی تان با حضرت زهرا سلام الله علیها .بسیار خوشحال شدم از این خبر .ان شاالله به حق حضرت زهرا سلام الله علیها خداوند به بی اولادان ،اولاد سالم و صالح عطا بفرماید .الهی آمین

  6. بالاخره تلاش های جناب دکتر محقق و پی گیری دکتر عبداللهی و همت و علم خانم دکتر یونسی به بار نشست
    به امید پیشرفت های روزافزون
    هزاران درود بر روح مرحوم شیخ احمد انصاری بنیانگزار قطب پزشکی و درمان در منطقه

  7. صد ها فرشته بر آن دست بوسه میزنند
    کز کار خلق یک گره بسته وا کنی
    خسته نباشید و خدا قوت به همه دلسوزان و دست اندرکاران این کار بزرگ و تبریک به مردم خونگرم گراش
    خدا خیرتون بده امیدوارم هیچ خانواده ای از داشتن فرزند محروم نباشه .آمین

  8. درود بیکران بر بنیان گذار قطب پزشکی جنوب کشور ابرمرد خیرات مرحوم حاج شیخ احمد انصاری و سپاس فراوان بر تلاشگران حوزه دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امیرالمومنین و مرکز ناباروری ، الخصوص جناب اقایان دکتر عبدالهی ، دکتر محقق و دکتر محمدی و دکتر گلستانه و سرکار خانم دکتر یونسی که خدمتشان زبانزد عام و خاص شد .

  9. جناب اقای دکتر مهدی محسن زاده، رئیس مرکز درمان ناباروری شهرستان گراش از تلاش و پشتکار شما برای به نتیجه رسیدن این مرکز بسیار متشکریم . موفقیت افرادی چون شما باعث سربلندی شهرستان گراش است. به امید پیشرفتهای بیشتر

  10. جو سازی ممنوع. مهم خداست که ناظر بر اعمال بندگان هست. خدا قوت و دعای خیر برای تمام عزیزان زحمتکش این امر مهم. حالا تلاش و پیگیری هرکسی بوده خدا خیرش بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top