بستن

بهداشتکاران دهان و دندان از سراسر کشور به دانشکده گراش می‌آیند

هفت‌برکه (گریشنا): پذیرش دانشجویان رشته بهداشتکار دهان و دندان در دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش آغاز شد. دانشگاه‌های معدودی در کشور این رشته را تدریس می‌کنند و دانشکده گراش تنها مرکز آموزشی استان فارس است که بهداشت‌کاران دهان و دندان در آن تحصیل می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش؛ دکتر مهدی محسن‌زاده، معاون آموزش، تحقیقات و دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم پزشکی گراش، از اخذ مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌ی بهداشتکار دهان و دندان در دانشکده علوم پزشکی گراش خبر داد.

دکتر محسن‌زاده در این‌باره گفت: «از بهمن ماه سال ۹۵ با پیگیری مسئولین علوم پزشکی گراش و حمایت دکتر قیصری، دبیر شورای عالی دندان‌پزشکی استان فارس، مجوز این رشته به دانشکده علوم پزشکی گراش داده شد و پذیرش دانشجو از بهمن ماه آغاز و کلاس‌های دانشجویان این رشته نیز شروع شد.»

معاون آموزش و تحقیقات و دانشجویی فرهنگی دانشکده علوم پزشکی گراش با اشاره به این که پذیرش دانشجویان در این رشته، گامی بزرگ در جهت ارتقاء دانشکده علوم پزشکی گراش است افزود: «پذیرش دانشجو در این رشته چندین سال درکشور متوقف شده بود ولی مجددا به علت نیاز مراکز بهداشتی روستایی به نیروهای حد واسط دندان‌پزشکی، به دستور وزیر بهداشت و تایید شورای گسترش، مجوز پذیرش دانشجو در این رشته صادر شد.»

وی تصریح کرد: «دو دوره پذیرش دانشجویان این رشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت و از نیمسال دوم ۹۶-۹۵ این مجوز به شهرستان گراش منتقل و تحصیل دانشجویان در این رشته در شهرستان گراش آغاز شد.»

دکتر محسن‌زاده درباره‌ی تعداد دانشجویان اولین ورودی و چگونگی تحصیل این دانشجویان نیز گفت: «۶۶ دانشجو از بهمن ماه ۹۵ در این رشته از بین نیروهای شاغل در مراکز بهداشتی سراسر کشور و به صورت نیمه متمرکز و پس از انجام مصاحبه، در گراش پذیرش شدند که به صورت کاردانی است. اما تعداد واحدهایی که نیاز است این دانشجویان بگذرانند، بیش از رشته‌های کاردانی است و علاوه بر ترم معمول، در ترم تابستان نیز باید واحدهای درسی خود را بگذرانند.»

دکتر مهدی محسن‌زاده افزود: «کارهای عملی-آزمایشگاهی این دانشجویان در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار می‌شود و کارهای عملی- بالینی نیز در درمانگاه سعادت واقع در شهرک پردیس (مسکن مهر) که به زودی افتتاح می‌شود، انجام خواهد شد.»

تا قبل از بهمن ۹۵ رشته‌های دانشکده علوم پزشکی گراش شامل، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری و فوریت پزشکی بود و از بهمن ۹۵ رشته‌ی جدید بهداشتکار دهان و دندان نیز به رشته‌های این دانشکده اضافه شده است.

 

15 نظر

  1. سلام قولا من رب رحیم
    پشت این موفقیت های بزرگ، همت وتلاش عزیزانی وجود دارد که در راستای آبادانی ونیاز شهرستان گام برمیدارند که قابل تقدیر است واین مسیر وتلاش وتکاپو همچنان باید ادامه یابد وبرای کسب جایگاه بهتر نیازبه تلاش همه است ونباید منتظر ماند کسانی از بیرون شهربیایند وکاری برای ما ونیازی ازمارابرطرف کنند بلکه خود باید آستین بالا زد وچه زیبا فرمود خدای متعال : و إن لیس للانسان الا ماسعی=وانسان چیزی بدست نمی آورد مگربا سعی وکوشش.
    امیدواریم همانطور که این رشته فوق الذکر بعدازمدت ها تعطیل بودن بازگشایی شده است ،دانشکده علوم قرآنی نیز باهمت وتلاش وپیگیری مسئولان مربوطه راه اندازی شود ودرمرحله بلاتکلیفی متوقف نشود چرا که خیرین نازنین وبزرگوار متقبل زحمت شده اند .

    همیشه موید باشید

    1. تعدادی از این دانشجویان حاضر در این رشته خانم هستند و بعد از اتمام تحصیلات در مشاغل خود به ارایه خدمات خواهند پرداخت که موجب افزایش بیکاری جوانان می‌شود به تلقی شما. پس چه جای تبریک دارد برادر؟!؟!؟

      1. اشتباه محاسباتی وآنالیزی شما اینجاست که غایت تحصیل را درشغل دانسته اید ؛توضیح مطلب اینکه :شما تحصیل را صرفاًبرای سرشغلی استخدام شدن می دانید حال آنکه بسیاری ازرشته های تحصیلی بدلیل اشباع شغلی درجامعه منتهی به شغل نمی شود بلکه غایت اصلی تحصیل معرفت ورسیدن به ادب وعقل بالاتروانسان کامل است و درتمام مراحل وبرای تمام جنسیت ها وسنین باید دنبال تحصیل بود کما اینکه پیغمبرص فرمودند :اطلب العلم من المهدالی اللحد(زگهواره تا گوردانش بجوی)بنابراین طبق ادله شما یک بچه۱۰ساله چون استخدام نمی شودویا یک پیرمرد۷۰ساله چون سن قانون کارندارد وطبعا به ندرت یاهرگزاستخدام نمی شود نباید تحصیل کند بلکه اینگونه نیست وما نباید به صِرف تصمیم شاغل شدن تحصیل کنیم.
        ودر آخراینکه هراقدام بزرگی قابل تقدیر است و این تشکر ،رسالت ونسخه شغلی جوانان را بشدت متوجه خود نخواهد کرد واقوی همان است که بیان شد وآقایون باید دراستخدام اولویت داشته باشند .
        همیشه موید باشید

        1. شما تشریف ببرید از دانشجویان خانم همین رشته در گراش بپرسید چرا برای تحصیل به دانشگاه آمده اید؟
          شما فکر می‌کنید جواب می‌دهند که غایت اصلی ما از تحصیل معرفت ورسیدن به ادب وعقل بالاتروانسان کامل است؟؟؟
          بنده دانشجو هستم و هدف اصلی من و تمامی دوستانی که در دانشگاه دارم امور معیشتی و شغلی است.

  2. آقای دکتر محسن زاده چقدر دلخوش و امیدوار به ارتقاء دانشکده علوم پزشکی است برادر من با اضافه کردن یک رشته آنهم رشته ایکه اکثر دانشگاهها از پذیرفتن آن خودداری کرده اند فکر میکند دانشکده ارتقاء پیدا میکند ولی نمبدونه که […] دانشکده گراش بزودی زیر نظر لار خواهد رفت همینطور که بیمارستان خنج را زیر نظر دانشکده لار قرار گرفته است .

  3. خدمت برادر اقا تقی فکر کنم شما گراشی نباشید ولی ما گراشیها سعی خودمان را میکنیم و هر چه خدا بخواهد همان میشود پس ما امیدوار به رضای خدا قدم برمیداریم و موفق هم خواهیم شد. همانطور که تا حالا موفق بوده ایم

  4. برنامه ی دشمن القای «نمی‌شود و نمی‌توانیم» در مسولان است. اقا تقی جایگاه شما مشخص است.
    این را بدانید شعار امسال علوم پزشکی گراش این است:
    ما می توانیم و می شود
    مسوولین علوم پزشکی گراش با اقتدار و جدیت برای پیشرفت علوم پزشکی گراش در تلاشند و هیچگاه این دانشکده زیر نظر جایی نمی رود جز مستقیما زیر نظر وزارت بهداشت.
    منتظر خبرهای خوب برای علوم پزشکی باشید….

  5. انشالله به کوری چشم کسانی که دیدن پیشرفت دانشکده علوم پزشکی ندارند به زودی دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گراش تبدیل بشه وافرادی مثل نقی بدونندکه گراش مثل خنج نیست که زیرنظرلاربرود همانطور که تاکنون محکم ایستاده ایم الاخر هم درمقابل حق خودیهای لازمی ایستیم

  6. در دانشکده علوم پزشکی غیور مردانی همچون استاد عبدالهی وهمکارانشون هستن که از جان مایه گذاشتن وبانیت خالص کارمیکنند والبته دعای ابر مردانی همچون مرحوم حاج شیخ احمد نیز در پشت سرشون است

  7. به جناب مقیم کرمان عرض میکنم که روایتی از حضرت امیر علیه السلام است که لا معاش له لا معاد له تا شغل وکار برای جوانها ایجاد نشه توقع نداشته باشیم اعتیاد فحشا وبزه اجتماعی ازبین بره پس بنظر من اولویت تاسیس مجتمع اموزشی فنی حرفه ای واموزش فن برای ایجاد شغل است

  8. با سلام و درود بر برادر بسیجی و رزمنده و سخت کوش حاج مهدی محسن زاده
    ما گراشی ها از تمام خدمت گذاران شهرمان کمال تشکر و قدردانی را داریم چه خیرین محترم و چه انهایی که در علم و معرفت .و دست تمامی خدمت گزاران شهر عزیزمان را میبوسیم خصوصاشما برادر عزیز
    تو فیقات همه خدمت گزاران شهر را از خداوند مننان ارزو مندیم
    هرکس و هر جا

  9. با عرض سلام خدمت دوستان گرامی در سایت گریشنا
    به اطلاع می رساند طی حکمی سرکار خانم حکیمه اکبری (با مدرک دکتری تخصصی آناتومی ) از سوی ریاست دانشکده علوم پزشکی به سرپرستی دانشکده های پیراپزشکی و پرستاری گراش منصوب شدند.
    بد نیست در بیان اخبار مربوط به دانشکده عدالت را رعایت فرمائید چراکه سوگیری در اطلاع رسانی بعضی از اخبار کم اهمیت و اغماض در خصوص بعضی از خبرها(نظیر موردی که خدمت شما اعلام گردید)بشدت تو ذوق می زنه.

    1. با سلام خدمت شما،
      خبرهای مجموعه علوم پزشکی گراش همیشه انعکاس خوبی در رسانه‌های ما داشته است. مطرح کردن بحث سوگیری در این زمینه از انصاف به دور است.
      این خبر نیز چون نیاز به تکمیل شدن داشت (در مورد سابقه‌ی دکتر اکبری و روسای قبلی دانشکده‌ها) انتشارش کمی به تاخیر افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top