بستن

آبفا کنتورها را به خاطر بدهی برد

هفت‌برکه (گریشنا): «کنتور‌های آب مسکن مهر به علت بدهی بالای یک سال جمع‌آوری شده‌اند.» این توضیحی است که جمشید زارع، مسئول امور مشترکین اداره آبفا گراش، در پاسخ به اعتراض ساکنین مسکن مهر به جمع‌آوری کنتورهای آبشان داد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز بیست و یکم فروردین‌ماه، چند نفر از ساکنان شهرک پردیس (مسکن مهر) خبر دادند اداره آبفا بدون هماهنگی کنتور‌های آب را باز کرده است. اهالی این منطقه در پی توضیحی برای این کار بودند. محمدرضا وفایی‌فرد می‌گوید: «بدون هماهنگی و اطلاع قبلی، کنتور‌های آب را باز کرده‌اند. وقتی به اداره آبفا مراجعه کردم تا دلیلش را بپرسم، گفتند به علت بدهی کنتور را باز کردیم. خوب این بدهی باید به ما اعلام می‌شد. اگر پرداخت نمی‌شد، بعد حق داشتند که کنتور را باز کنند. هرچند بدهی من ۱۲ هزار تومن هم بیشتر نبود.»

زارع: علت اصلی قطع انشعاب، بدهی مالکین است

جمشید زارع، مسئول امور مشترکین اداره آبفا گراش، علت اصلی قطع کنتور مشترکین را بدهی دانست و گفت: «در بخش مسکن مهر جدید، بلوک‌هایی کنتورشان قطع شده که بالای حداقل یک سال بدهی دارند. در مسکن مهر قدیم، بدهی‌ها به چهار یا پنج سال هم می‌رسد.» زارع درباره اعتراض به کافی نبودن اخطارها می‌گوید: «در همه قبض‌ها هم اخطار داده‌ایم و بنر هم زده بودیم. اما پرداختی نداشتند و مجبور به قطع شدیم. از دو دوره به بالا قبض اخطار می‌زنیم و اگر عدم پرداختی به بالای دو سال برسد، انشعاب قطع می‌شود.» زارع به بقیه مالکین هم اخطار می‌دهد: «البته قطع کردن انشعاب‌ها فقط مربوط به مسکن مهر هم نیست، شروع کار از مسکن مهر بود تا به نقاط دیگر شهر برسیم.»

زارع در ادامه درباره سختی کار اداره در مورد مسکن مهر گفت: «وقتی با مالکین تماس می‌گیریم، اکثرا می‌گویند این خط واگذار شده و مال مالک قبلی است. واحدهای مسکن مهر همیشه در حال معامله و جابجایی هستند. وقتی مالک جدید واحدی را می‌خرد، باید استعلامی هم از اداره آبفا بگیرد که بدهی دارد یا نه.» او به افرادی که امروز در پی قطع انشعاب به اداره آبفا مراجعه داشتند اشاره کرد و گفت: «صبح عده‌ای به اداره مراجعه کردند و گفتند که ما قبضی دریافت نکردیم، و این در صورتی است که واحد کنار همان بلوک، مرتب قبض‌هایش را پرداخت می‌کند. مگر می‌شود که برای یک واحد قبض برود ولی برای دیگری نه؟ بعضی از واحد‌ها خالی هستند و شاید دلیلش این است که قبض را ندیده باشند.»

او در آخر در مورد چگونگی وصل دوباره انشعاب‌ها هم توضیح می‌دهد: «برای وصل مجدد، هزینه قطع و وصل دریافت نمی‌شود. آنهایی که انشعابشان قطع شده می‌توانند با پرداخت بدهی‌شان، برای وصل مجدد انشعاب اقدام کنند.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

8 نظر

  1. کار درست و قانونی انجام شده. چرا خوشت میاد یک اداره کار خلاف انجام بده.؟ قانون مشخص کرده مشترکانی که بدهی خود را پرداخت نمی کنند لازم است انشعاب آنها قطع شود. صدتا عکس دیگه و گزارش هار جا بفرستید محکوم هستید. لطفا به قوانین کشور احتذام بزارید.

  2. با توجه به اینکه به واحدهای خالی از سکنه و بدون مصرف هم آبونمان تعلق میگیرد از مالکین محترم مسکن مهر و موارد مشابه در سایر نقاط شهر خواهش میکنم حداقل هر ۴ ماه یا ۶ ماه نسبت به پیگیری و تسویه حساب قبض خود اقدام کنند .

  3. قطع کردن آسونه وصل کردن سخته دوست عزیز!!!
    ما یکسالو نیم به دلیل اینکه موقع لوله کشی تو کوچه داره آبفا خودشون شاه لوله رو زده بودن خورد کرده بودن و آخر سر هم یه بست زده بودن آب نداشتیم !!
    اینقدر رفتیم اداره آبفا و اومدیم ،زنگ زدیم،نامه نگاری کردیم هیچی به هیچی یکی نمیومد وصلش کنه!!!
    آخر سر خودمون مجبور شدیم چند جای کوچه رو حفر کنیم که به شاه لوله برسیم و نا خواسته لوله رو خورد کنیم زنگ زدیم اومدن هم لوله اصلی رو درست کردن هم لوله ورود به ساختمونمون!!!
    آقا اگه اومدن کنتورتون بردن یسال دیگه بسلامتی میان وصل میکنن اونم اگه بزنین لوله رو بترکونین:((

  4. با سلام؛
    در پاسخ خواننده گرامی که گفتن کار قانونی انجام شده، و مگر میخواهید اداره غیر قانونی عمل کنه ، باید عرض کنم ، خیلی هم کاسه داغتر از آش برای بعضی نباشیم، که هیچ بی قانونی هم صورت نمیگیره و نگرفته و …بله اگر معوقاتی بوده طبق قوانین رفتار بشه، این رو با استناد عرض کردم که بنده به عینه شاد بی قانونی همین اداره بودم، با وجود تماسهای مکرری که به همین اداره داشتم جلوی چشم مهندس پیمانکارش، عکس و .. در همین خبرگزاری موجود هست و تیتر خبری هم شد تشریف ببرید ببینید که (لوله ی اصلی)آب شهر رو با اون فشار اتمسفری که باید تحمل کنه ،با بالاترین استاندارد ((تیوپ موتور سیکلت)) ماس مالی کردن و به قول معروف آبی هم روش.خواستین هم تشریف بیارین هنوزم هست.

  5. قبض اب که پشت سرهم به طور منظم میارن ولی کیفیت اب نداریم خونه من تو شهرک ایمانه چند ماه یک بار اب زنگ زده و کثیف از لوله میاد میخوام بدونم مشکل کجاست چیکار باید بکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top