بستن

از انجام طرح هادی روستایی تا وام و بهسازی

هفت‌برکه (گریشنا): در اولین جلسه‌ی شورای اداری سال ۱۳۹۶ و به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن، رئیس بنیاد مسکن گراش، به ارائه گزارش عملکرد اداره پرداخت. از سال ۱۳۵۸، روز ۲۱ فروردین به عنوان روز بنیاد مسکن نامگذاری شده است.

به گزارش هفت‌برکه، جمشیدی، رییس اداره، با این مقدمه صحبت‌هایش را شروع کرد: «هر عملکرد و گزارشی که ارائه می‌شود، بدون همکاری و پیگیری فرماندار، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا و بخشداران ممکن نبود. سال گذشته بنیاد مسکن شهرستان گراش در خصوص واگذاری قطعات مسکونی جهت جوانان و رفع مشکلات آن‌ها در روستاها، اقدام به واگذاری هشتاد قطعه زمین مسکونی در سطح روستاها نمود که این آمار چهارصد و هشتاد قطعه واگذاری بنیاد مسکن از سال ۹۲ تا سال ۹۵ است. فداغ و ارد روستاهایی بودند که بیشتر مشمول این واگذاری شدند.»

جمشیدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «انجام طرح‌های هادی روستایی و با اعتبار دولتی و درآمد داخلی به میزان دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان در سال گذشته صورت گرفته است. به‌حمدالله خیلی از روستاهای ما از نعمت بهسازی روستایی استفاده کردند و چندین روستا که امکان بهسازی وجود نداشت، به دلیل مسائل خود پروژه بود که امیدواریم در سال جاری بتوانیم به تحقق و اجرای بهسازی در روستاها دست پیدا کنیم.»

رییس بنیاد مسکن درباره صدور سندها نیز گزارش داد: «از زمان افتتاح بنیاد مسکن در شهرستان گراش سه هزار و ششصد و بیست سند روستایی صادر شده است که این آمار در سال گذشته چهارصد و بیست جلد سند بود. ما توانستیم در روستاهای مختلف جهت هویت بخشیدن به اماکن روستایی این تعداد سند تحویل دهیم.»

او در ادامه در خصوص مسکن محرومین و ارائه خدمات به قشر ضعیف جامعه تصریح کرد: «بنیاد مسکن با همکاری ادارات کمیته امداد و بهزیستی در حوزه واگذاری زمین اقدام به واگذاری هشت قطعه زمین به صورت رایگان نموده است. پنج قطعه مشمول کمیته امداد و سه قطعه شامل مددجویان تحت پوشش بهزیستی می‌شد. در خصوص صدور پروانه ساخت برای این عزیزان، هفده جلد پروانه ساخت با همکاری دهیاران بدون دریافت وجه به مردم تحویل داده شد. در زمینه‌ی وام روستایی نیز بیست فقره وام روستایی تعلق گرفته و واگذاری زمین با تخفیف بیست درصدی و چهل درصد، چهل و پنج قطعه به این حوزه تحویل داده شده است.»

او در ادامه گفت: «در سال گذشته در حوزه صدور پروانه ساخت با همکاری دهیاران موفق شدیم چهل فقره صدور پروانه ساخت در سطح روستاها داشته باشیم که می‌طلبد امسال با همکاری بیشتر دهیاران، آمار پروانه ساخت در سطح شهرستان بالاتر رود، بخصوص با توجه به فرسودگی منازل روستایی که یک تهدید جدی برای شهرستان است و همچنین بروز زلزله‌هایی که اخیرا در سطح شهرستان‌ها و استان و کشوری داشتیم. باید تلاش مضاعف ما و بخشداران این باشد که از اعتبارات دولتی که جهت بازسازی و بهسازی روستایی تعلق گرفته برای شهرستان استفاده کنیم.»

جمشیدی درباره وام‌های اختصاص داده شده نیز افزود: «امسال صد و پنجاه سهمیه وام در اختیار داشتیم. سال گذشته بارندگی خوبی داشتیم که با کمی حوادث همراه بود. در این خصوص پنجاه فقره وام در خصوص وام بیست میلیونی به روستاها و شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر الان تصویب شده است. هنوز ابلاغیه بلاعوض اعلام نشده که امید داریم در ماه‌های آینده اعلام شود و عزیزان روستایی می‌توانند الان اقدام کنند برای وام بیست میلیون تومانی. پیرامون بهسازی معابر روستایی ان‌شالله امسال چهار روستای ارد و زینل‌آباد که الان پیمانکارش مشخص است و روستای لب‌اشکن و روستای فداغ در سه ماه اول انجام خواهد شد. روستای خلیلی هم امسال اعتبار گذاشته شده است.»

رییس بنیاد مسکن در آخر به تخلفات سال گذشته نیز اشاره کرد: «در سال گذشته بیست و نه مورد ساخت و ساز غیر‌مجاز در شهرستان داشتیم که امیدواریم با همکاری عزیزان این مشکل را به حداقل برسانیم.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. سلام قولا من رب رحیم
    باتشکروقدردانی ازاین اقدام خداپسندانه ،امیدواریم در وام دهی به این عزیزان درمرحله شروط وام گرفتن اعم از آوردن تعهد بانکی وضامن معتبر و وثیقه و…… نسبت به این قشرازجامعه جانب تسامح وتساهل را رعایت کرده وآنهارو درمضیقه قرار ندهند .
    چندروزپیش اخباراعلام کردکه یک فرد ۱میلیاردتومان باکارمزد۱%وام گرفته است حال آنکه مامردمان عادی وقتی جهت گرفتن۱۰میلیون وام اقدام می کنیم باید هفت خان رستم روپشت سربگذاریم؟چرا؟
    همیشه موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top