بستن

دانش‌آموزان حامی یتیمان می‌شوند

هفت برکه (گریشنا): دانش آموزان دبستان پاکزاد از واحدهای مختلف اداری کمیته امداد امام خمینی (ره) بازدید کردند و با نحوه عملکرد و خدمات‌رسانی به محرومان جامعه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد: علی شهابی، مدیر امداد گراش، از بازدید دانش‌آموزان و مربیان دبستان پاکزاد از کمیته امداد این شهرستان خبر داد. شهابی همچنین در نشستی صمیمی با دانش آموزان، بر اهداف کلان کمیته امداد که همان رفع چهره فقر از جامعه و ایجاد اشتغال پایدار است، تاکید کرد.

در پایان این بازدید ضمن پذیرایی از بازدیدکنندگان، به هر کدام از دانش‌آموزان یک نسخه فرم کفالت ایتام طرح اکرام تحویل داده شد تا در صورت موافقت اولیاء آنان، به عنوان حامی طرح اکرام ایتام، حمایت مادی و معنوی یک یا چند فرزند یتیم و بی‌سرپرست را بر عهده گیرند.

 

3 نظر

  1. سلام قولامن رب رحیم
    هرچند کارشما خداپسندانه است وقابل تقدیر
    ولی بهتراین است که درهراقدامی ،مهمان متناسب با آن محیط انتخاب شود .ما ازخودبپرسیم نهایت دانش و کاری که یک دانش آموز (آنهم مقطع دبستان) ازاین بازدید بدست می اورد وانجام خواهد دادچیست؟
    والدینشان نیز تاخودازنزدیک نبینند اثرگذاری واقدامشان کم تر است .
    برای بازدید ازچنین مکانی ومطلع شدن ازاقدام کمیته ،خیرین وبزرگان ومسئولین یانهایتا عوام مردم که روزانه صدقه می دهند بهترین مهمانان هستند نه دانش آموزدبستانی .
    همیشه موید باشید

  2. با سلام فکر کنم مسول ایتام خانم کهندلی باشند جعفر زاده مسول فرهنگی هست پس بهتر بود یا اقای افشار یا خانم کهندلی برای توضیح به این عزیزان در کنارشون بودن

  3. باسمه تعالی
    با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و سپاس و احترام محضر آحاد مردم ولایی بخصوص خیرین و نیک اندیشان گرانقدر.
    در پاسخ به نظریه متین و بجای ” حمیدرضا مقیم کرمان ” باستحضار می رساند؛ درهای کمیته امداد حضرت امام(ره) همواره بر روی کلیه آحاد جامعه باز بوده و مسئولین اجرایی این نهاد مقدس در همه حال آماده استقبال، پذیرایی و پاسخگویی می باشند.ضمن اینکه یکی از گلایه های امدادگران خدوم این نهاد مقدس، همین نکته ظریف مورد اشاره حضرتعالی می باشد که چرا ساختمان اداری خیرساز کمیته امداد، تنها محل مراجعه مددجویان تحت پوشش و افراد نیازمند می باشد و سایر اقشار مردم، خیرین و مسئولین شهرستان، کمتر به این نهاد مراجعه می نمایند تا هم قوت قلبی باشند برای امدادگران و هم با عملکرد و برنامه های این نهاد آشنا شوند.
    در پایان توجه بازدیدکنندگان از سایت وزین گریشنا را به این مطلب جلب مینمایم:
    در روایتی از امام رضا علیه السلام آمده که حضرت فرمود: مُرِالصَّبِیَّ فَلیَتَصَدَّق بِیَدِه بِالکِسرَهِ وَ القَبضَهِ و الشَّیءِ وَ إن قَلَّ کودک را امر کن تا با دست خود صدقه بدهد، اگرچه کم باشد. (اصول کافی، ج ۴، ص)
    از آنجا که عمدتا خوانندگان این مطلب، دارای دغدغه های دینی و هم نوع دوستی هستند و در حد توان خود کفالت یک، دو یا تعدادی از ایتام ونیازمندان عزیز را به عهده گرفته اند، بسیار نکوست در این امر پسندیده همسر و فرزندان خود را سهیم کنند؛ و با این کار علاوه بر اینکه انشالله از اجر شان کاسته نخواهد شد، خانواده خود را به یک تربیت دینی، زینت داده اند و به علاوه گامی در جهت اجرای دستور الهی بر طبق آیه شریفه: یَأ اَیهُّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ قُواْ أَنفُسَکمُ وَأَهْلِیکمُ نَارا ، ای کسانی که ایمان آورده اید ، خود و خانواده ی خود را از آتش جهنم حفظ کنید – و آیه ی مکرمه سوره ماعون – وَ لا یَحُضُّ عَلى‏ طَعامِ الْمِسْکینِ، و ( دیگران را ) به اطعام مسکین تشویق نمی کند- برداشته اند.
    در همین راستا کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) طرح فرهنگ سازی انفاق، صدقه و دستگیری از نیازمندان را در دست اجرا دارد که نقطه آغازین این طرح اجتماعی معنوی از مهد کودکها و دبستانهاست تا این فرهنگ اصیل دینی از آنجا به خانواده و به تبع آن جامعه تسری یابد انشاءالله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top