بستن

سیر تا پیاز نمایشگاه پارک شهر

هفت‌برکه – شیدا شرقی: چند روزی از شروع نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در پارک شهر گراش گذشته بود که اعتراض بعضی از مراجعه‌کنندگان نسبت به ترافیک ماشین‌ها و اجناس نمایشگاه شروع شد. بخشی از این اعتراضات در فضای مجازی مطرح می‌شد تا مورد توجه مسئولین قرار گیرد. مثلا آریا نوشته بود: «دیشب من رفتم نمایشگاه. تنها چیزی که من دیدم یه مشت اجناس انباری می‌فروختن. بابا به اینجور نمایشگاهی برای گراش مجوز ندین.»

سیاوش امینی، مدیر این نمایشگاه، در معرفی نمایشگاه و غرفه‌ها گفت: «نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از سوم اردیبهشت‌ماه ۹۶ در پارک شهر گراش با ۲۰۱ غرفه کار خود را شروع کرد. این نمایشگاه تا سیزدهم اردیبهشت هم ادامه دارد. در این نمایشگاه غرفه‌هایی از ۱۷ استان کشور گرد هم آمده‌اند و از شهرستان گراش هم ۱۶ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند.»

گروهی از خانم‌ها پلاستیک‌های خرید در دست داشتند و گرما و خستگی آنها را به فضای سبز پارک کشانده بود تا استراحت کنند، رفتم نزدیک‌تر و پرسیدم: «قیمت‌ها چطور بود؟» یکی از آنها با گوشه چادرش عرق پیشانی‌اش را پاک کرد و گفت: «ما افغانی هستیم و برای خرید به بازار گراش نمی‌ریم. زیاد از قیمت‌ها خبر ندارم، ولی شوهرم می‌گفت قیمت‌ها خیلی بهتر از پاساژهاست. من هم هر چی لازم داشتم خریدم. جنس‌ها هم خوب بود، یعنی برای من و امثال من هم قیمتش خوب بود و هم جنسش.»

خانم‌ پورغفور هم که خانم مسنی بود، روی صندلی در غرفه اماکن در حال استراحت بود تا بقیه اعضای خانواده خریدشان تمام شود. او هم از قیمت و جنس‌‌ها راضی بود و می‌گفت:‌ «امسال این نمایشگاه خیلی غرفه داره و هز چی بخوای توش پیدا می‌شه.»

فاطمه ابراهیمی هم با دختر کوچکش در حال قدم زدن توی غرفه‌ها بود. همین که خواستم بپرسم نظرت در مورد نمایشگاه چیست، گفت: «وای تو را به خدا بگید سیگار نکشن توی غرفه‌هاشون. اینجا فضاش بسته است، و ما هم بچه کوچک همراه داریم. اذیت می‌شن، من الان توی اون غرفه نتونستم تحمل کنم و اومدم بیرون.»

در طول مدت برگزاری نمایشگاه، بارها به پارک سر زده بودم و در بخش ترافیک شاهد چندین مورد بودم، از جمله پارک خودروها در دو طرف ورودی نمایشگاه که عبور را برای ماشین‌های دیگر سخت می‌کرد. هیچ نظارتی هم روی ازدحام ماشین‌ها برای ورود به نمایشگاه هم نبود. به همین دلیل، دیروز برای تهیه گزارش به مدیریت نمایشگاه مراجعه کردم تا هم جواب سوالاتم را بگیرم و هم اطلاعات کاملی از نمایشگاه کسب کنم.

اما دیروز از همان لحظه ورود به نمایشگاه، شاهد تغییراتی در کنترل ترافیک نمایشگاه شدم: نیروهای اماکن در ورودی نمایشگاه مستقر شده بودند و با نظم خاصی ماشین‌ها را به پارکینگ هدایت می‌کردند، و بعد از پر شدن ظرفیت پارکینگ، با بستن راه ورودی، از ورود ماشین‌ها به داخل خودداری می‌کردند.

امینی همچنین به حضور نیروهای اماکن و اصناف در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: «آقایان عالمی و حسین‌شیری دو نماینده‌ای هستند که از اتاق اصناف نظارت مستقیم بر نمایشگاه دارند و در ودوری نمایشگاه در غرفه اصناف مستقر هستند، نیروهای اماکن هم در کنار غرفه اصناف در ورودی نمایشگاه حضور دارند. اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز هر شب به نمایشگاه سر می‌زنند.» مدیر نمایشگاه از حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، در نمایشگاه نیز خبر داد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

8 نظر

    1. سلام مهدی
      تا انتقادنباشه که مشکلات بر طرف نمیشه پس باید از انتقاد کردن مردم ناراحت نشیم و برعکس انتقاد پذیر باشیم.
      منم با اینکه یه بار رفتم انتقاد دارم
      برای مثال چرا راههروهای بین نمایشگاه اینقدر کمه که مجبور باشی مارپیچ بری و متاسفانه برای بعضی ها خوش بحالشونه؟
      چرا اصناف در غرفه دادن توجه نمیکنه مثلا چرا نباید لباس های زیر زنانه جای خاص بهش بدن تا مشتری راحت باشه زیر ذره بین نباشن.
      یا مثلا مسلمانیم چرا نباید بر رفت امد بد حجاب ها چه مرد چه زن نظارت بشه مثلا اقا امده از شش تا دکمه دوتاشو بسته یه زنجیرم تو گردنشه تو دستش .والا من ترسیدم وای به حال خانم ها .
      و
      و
      و

  1. سلام
    این اتاق اصناف اصلا هوای مغازه دارا گراش نداره
    مغازه ای که هم عوارض شهرداری.مالیات.اجار.وغیره داره ای نمایشگاه بزنن دیگه جه جور درامد داشته باشه
    چرا شهر کنارمون اصلا نمیزارن نمایشگاه بزنن
    باید یه فکر اساسی در این مورد کرد.

  2. من به نوبه خودم خیلی وقت بود که منتظر نمایشگاه زدن بودم.الان هم خیلی خوشحالم.چون حداقل هم مردم گراش میتونن خرید با هزینه کم بکنن وهم برای چند شب تفریح وسرگرمی داشته باشن.شهردار اگه واقعا میخواست با یه نمایشگاه زدن اینقدر ملت گراش خوشحال نشن خودش کاری میکرد که از همه نظر پیشرفت کنه.مثلا پارک بانوان زودتر افتتاح بشه یا هر جمعه بازار یا یکشنبه بازار بزنن تا گران فروشی از دست بیفته در گراش.حرف من فقط نیست این حق ماهه که به بهترین ها برسیم.باتشکر از شما که گزارش تهیه کردین.

  3. اتاق اصناف بابت سودی و پول زیادی که از نمایشگاه میگیره،ضربه بزرگی به اقتصاد شهر میزنه.

    متاسفانه کسی هم رییس اتاق اصناف گراش هست که تنهایی فکر میکنه […]

  4. متاسفانه هیچ نظارتی روی این نمایشگاه نبود این همه جای خوب تو شهر داریم یا این همه فضا تو خود پارک بود ولی مناسفانه بدترین جارو انتخاب کرده بودن از نظر قیمت هم هیچ فرقی با مغازه های شهر نداشت فقط به مسوولین بگم ما مردم گراش لیاقتمون بیشتر از ایناست اگه مردم حرف نمیزنن یا انتقادی نمیکنن بخاطر مردونگیشونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top