بستن

جشنی برای تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز

هفت‌برکه (گریشنا): نهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و نیک‌اندیشان حوزه تعلیم و تربیت با حضور مدیر کل نوسازی و تجهیزات مدارس فارس برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه ۹۵، نهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و نیک‌اندیشان حوزه تعلیم و تربیت با حضور مهندس دست‌نیان، مدیر کل نوسازی و تجهیزات مدارس فارس؛ اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ رضایی، مدیر آموزش و پرورش؛ دکتر احمد عبداللهی، رییس دانشکده علوم پزشکی؛ غلامعباس زارع، شهردار؛ اعضای شورای شهر؛ و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز و مدیران مدارس گراش در سالن شوری آموزش و پرورش برگزار شد.

برنامه با تلاوت قرآن کریم توسط قاری محمدعلی سیار و پخش سرود ملی آغاز شد. ترانه گراش من و گلباران و خیر مقدم دانش‌آموزان مدرسه پاکزاد برنامه‌های ابتدایی مراسم بود. پس از اینها، ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، برای خیر مقدم به مهمانان و ارائه‌ی گزارشی از مدارس خیرساز در حال ساخت به روی سن آمد.

مدیر آموزش و پرورش و یادی از خیرین درگذشته

مدیر آموزش و پرورش گراش ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از خیرین و حاضرین در جلسه و همچنین مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس و مسئولین شهرستان گفت: «لازم است در ابتدای جلسه یاد کنیم از حاج میرابوالحسن و حاج میراحمد سعادت، از اعضای مجمع خیرین؛ و حاج شیخ احمد انصاری و حاج حسن عالیان که در سال جاری به رحمت ایزدی پیوستند.» ذبیح‌الله رضایی خیرین مدرسه‌ساز را ایثارگران عرصه‌ی فرهنگ و دانش خواند و افزود: «هر کس که در فرآیند تربیت و آموزش همکاری و حمایت داشته باشد، عمل او یک کار الهی است، چرا که این سروران با انفاق اموال خود، برکات را در جامعه می‌گسترانند.»

رضایی در خصوص برنامه‌های اجراشده در آموزش و پرورش نیز گزارش داد: «در هفت ماه گذشته، علاوه بر برنامه‌های متنوع و متعدد آموزش و پرورش، غیر از بودجه مصوب، بیش از یکصد میلیون تومان از طریق اداره کل در حوزه عمرانی و تجهیزاتی جذب بودجه داشته‌ایم و بیش از ۱۱ هزار متر مربع ایزوگام نیز با حمایت مهندس دست‌نیان برای مدارس جذب کرده‌ایم.»

مدیر آموزش و پرورش در مورد کلنگ‌زنی‌های بعد از این مراسم نیز گفت: «امروز با حضور مدیرکل محترم نوسازی، فرماندار و مدیران شهرستان و خیرین عزیز، مدرسه شش‌کلاسه‌ی جناب آقای شادرام در شهرک حاجی‌پور؛ و مدرسه شش‌کلاسه‌ی حاجیه خانم شهناز پورشمسی در زمین مدرسه قائدی گلنگ‌زنی خواهد شد.»

فرماندار خوستار توجه خیرین به روستاها شد

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، سخنران بعدی مراسم بود. او با بیان این که خیرین بخشی از مالشان را در راه تعلیم و تربیت هزینه می‌کنند، گفت: «هزینه خیرین در این بخش نشان از تقوای این عزیزان است. ما باید انجمنی برای تصمیم‌گیری کارهای خیری که انجام می‌شود تشکیل دهیم. مردم هم برای انجام کارهای خیر آماده هستند اما برای جهت‌دهی و اولویت‌بندی نیاز به انجمن و تشکیلاتی است.» فرودی در ادامه به ساخت مدارس در روستاها اشاره کرد: «ما در بحث مدرسه‌سازی در روستاها مشکل داریم. باید نگاه خیرین به روستاها هم باشد. در آموزش و پرورش نباید فقط نگاه سخت‌افزاری داشته باشیم. در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت، قدم‌های خوبی برداشته شده. ما باید هیاتی داشته باشیم که در حوزه تعلیم و تربیت آسیب‌شناسی کنیم تا جوانان و نوجوانان ما بتواند در حوزه‌های مختلف رشد کنند. یکی از این آسیب‌ها کمی مطالعه است که جامعه ما را با مشکل مواجه می‌کند.»

مدیر کل نوسازی استان: گراش در استان زبان‌زد است

مهندس دست‌نیان، مدیر کل نوسازی و تجهیزات مدارس فارس، سخنران بعدی این مراسم بود. او ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره خیرین مدرسه‌سازی که به رحمت ایزدی پیوسته‌اند، گفت: «کار خیر و در صحنه بودن خیرین در این دیار سابقه‌ی طولانی دارد و این عزیزان خیر با اعمال خداپسندانه نزد خداوند مأجور هستند.»

مدیرکل نوسازی مدارس فارس در خصوص تعامل دولت و خیرین نیز گفت: «فعالیت‌های آموزش و پرورش تقویت زیربنای جامعه را در بر خواهد داشت و حضور خیرین در کنار دولت موجب پیشرفت سریع‌تر خواهد بود. نام گراش نیز به عنوان یکی از شهرستان‌هایی که در این تعامل پیشگام بوده‌اند، در سطح استان زبان‌زد است.» او در پایان از زحمات خیرین، مسئولین، معتمدین، مدیران فعلی و سابق آموزش و پرورش و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز، فرماندار و همه مردم شهرستان گراش تشکر کرد.

اجرای امیرحسین حقارت، مرشد نونهال زورخانه فاتح خیبر؛ و اجرای گروه سرود مدرسه شاهد و کریمیان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. در پایان مراسم از خیرین مدرسه‌ساز با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

پس از این مراسم نیز، حاضرین در سالن شوری برای کلنگ‌زنی مدرسه شش‌کلاسه‌ی شادرام در شهرک حاجی‌پور؛ و مدرسه شش‌کلاسه‌ی شهناز پورشمسی در زمین مدرسه قائدی به محل‌های یادشده رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top