بستن

طرح تفصیلی گراش کلید خورد

هفت‌برکه (گریشنا): نخستین جلسه تدوین طرح تفصیلی شهر گراش در اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، جلسه طرح تفصیلی شهر گراش با حضور مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، نماینده استانداری، نماینده میراث فرهنگی استان، جهاد کشاورزی، شهرداری، شورای اسلامی شهر گراش، نظام مهندسی و … ، در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

مهندس سلمان مهرابی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل، در حاشیه‌ی جلسه مذکور گفت: طرح جامع شهر گراش در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۸۹ توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس مصوب شده است. با برگزاری اولین جلسه مشورتی و راهبری طرح تفصیلی شهر گراش رسما مطالعات طرح تفصیلی آغاز شد.

مهندس مهرابی در مورد  مراحل تدوین طرح تفصیلی گفت: مطالعات تهیه طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع انجام می‌شود و در حقیقت تنظیم برنامه‌های مفصل و اقدامات جزئی و دقیق در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها را به عهده دارد. علاوه بر این، تکلیف تمامی قطعات زمین را به لحاظ کاربری، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص می‌کند و به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

طرح تفصیلی گراش را شرکت مهندسین مشاور آمودان از استان کرمان تهیه می‌کنند و بودجه آن از محل اعتبارات شهرداری گراش تامین می‌شود. مهندس مهرابی در مورد پیش‌بینی بودجه مورد نظر به خبرنگار هفت‌برکه گفت: بودجه‌ی تهیه‌ی طرح جامع و نیز تبدیل عکس‌های هوایی به نقشه که به عنوان اساس و از ملزومات تهیه طرح تفصیلی محسوب می‌شود، از محل اعتبارات دولتی که در اختیار اداره کل راه وشهرسازی بوده‌، تامین شده است. برآورد می‌شود که برای تهیه طرح تفصیلی هر ده هزار نفر حدود ۱۵۰ میلیون هزینه شود که با توجه به جمعیت گراش تهیه طرح تفصیلی حدود ۵۰۰ میلیون بودجه نیاز دارد. اقدامات نظارتی طرح را اداره کل راه و شهرسازی لارستان و طبق ساز و کار قانونی تعریف شده انجام می‌دهد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان سپس به تببین این طرح پرداخت و افزود: بر اساس تعریف ارائه شده در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح تفصیلی بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت‌های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین شده و بر این اساس نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت با توجه به مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌گردد.

مهندس مهرابی اعلام کرد محدوده شهر در طرح تفصیلی منطبق بر طرح جامع است: «این طرح برای محدوده‌ای به مساحت ۱۵۶۵ هکتار، تهیه خواهد شد. طرح تفصیلی بر اساس طرح جامع ولی با جزییات بیشتر تدوین می‌شود.»

مهندس مهرابی در مورد جزییاتی که در طرح تفصیلی مشخص می‌شود گفت: در این طرح پیمانکار باید وضعیت مالکیت تمامی قطعات محدوده شهر را مشخص کند یا مثلا در برخی معابر مشکل تعیین کف و بر وجود دارد که این موارد نیز در طرح تفصیلی دیده شده است.

تدوین طرح تفصیلی یکی از مواردی بود که در برنامه بیشتر نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گراش وجود داشت. مهندس مهرابی اعلام کرد که برای تدوین طرح تفصیلی یک سال وقت تعیین شده است که بعد از تدوین باید به تایید مراجع قانونی نیز برسد.

نقشه گراش

3 نظر

  1. بی زحمت در ارتباط با جاده چک چک یه پیگیری بفرمائید.
    آخه فرمانداز محترم اواخر اسفند سال گذشته قول داده بودند تا ۱۵ روز دیگر فاز اول که شامل ۵ کیلومتر از انتهای بلوار شهدا است را تحویل می دهند. یک کلیومتر را شهرداری تحویل دادند. چهار کیلومتر که اداره راه و شهرسازی قراره تحویل بده کی دقیقاً تحویل میدن؟؟؟؟؟؟؟

  2. ادراه راه وشهرسازی لار با فرمانداری جلسه فرمالیته است وبرای گراش هیچ اثری ندارد فقط باهم یه دیدار تازه میکنن اگر فرمانداری برشی داشت مشکل مردمی که زمینهاشون ازشون برمیدارن دفاع میکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top