بستن

بسیجیان گراش رزم با داعش را تمرین کردند

هفت‌برکه (گریشنا): در رزمایش امنیتی راهیان قدس، آمادگی نیروهای بسیجی گراش برای مقابله با حملات انتحاری و بمب‌گذاری سنجیده شد.

رزمایش امنیتی راهیان قدس با حضور پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر گراش از ساعت ۲۳ اول تیرماه آغاز شد و تا سحر دوم تیرماه ادامه داشت. این رزمایش زیر نظر ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش و به میزبانی پایگاه علی‌ ابن ابیطالب (ع) و با همکاری حوزه مقاومت شهید بهادری برگزار شد.

سرهنگ محمدمهدی درستکار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش، در گفتگو با گریشنا گفت: «رزمایش دیشب با هدف مقابله با ناآرامی و بمب‌گذاری و به عنوان یک تمرین تاکتیکی برگزار شد. در این رزمایش، اماکن حساس و پرتردد، از دادگستری تا دارایی در نقاط مختلف شهر کنترل شد.»

هر سال بسیجیان گراش در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان با برگزاری مانور، آمادگی خود را نشان می‌دهند. با توجه به تحرکات نیروهای تکفیری و داعش در سال گذشته، مانور امسال به صورت مانور کوی و برزن طراحی شد. سرهنگ درستکار درباره زمان برگزاری مانور گفت: «با توجه به شب قدس و ناآرامی‌های اخیر که رخ داد، این مانور را در این شب برگزار کردیم.»

سرهنگ درستکار در مورد اهداف این مانور گفت: «هدف ما مقابله بچه‌های بسیج با این گونه ناآرامی‌ها بود که به این هدف دست پیدا کردیم و رزمایش امسال بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد. مثلا پایگاه شهید دستغیب سناریویی شبیه به اتفاق مجلس را در شهرداری گراش بازسازی کردند.

«در سناریوی این مانور، نیروهای داعش به سه منطقه پرجمعیت و حساس شهر گراش وارد شدند و اقدام به بمب‌گذاری و عملیات انتحاری کردند. عملیات دشمن فرضی در حسینیه اعظم را نیروهای پایگاه مقاومت علی ابن ابیطالب (ع) خنثی کردند. پایگاه مقاومت صاحب‌الزمان (عج) از عملیات فرضی داعش در مرکز خرید حضرت زینب (س) جلوگیری کرد. در بخش دیگری از شهر نیز پایگاه مقاومت شهید دستغیب عملیاتی را در شهرداری گراش خنثی کرد.»

تمامی پایگاه‌های شهر گراش در این عملیات فعال بودند و پایگاه‌های دیگر به صورت ایست و بازرسی امنیت شهر را تامین می‌کردند. سرهنگ درستکار از نهادهایی که در برگزار مانور همکاری کردند، همانند اورژانس و آتش‌نشانی، تشکر کرد.

عکس‌های مجید افشار را از مانور شبانه راهیان قدس ببنید:

 

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

15 نظر

  1. کاش قبلش کمی اطلاع رسانی میکردن.. این به اصطلاح داعشی رو هم سوار ماشین کردن و تو سطح شهر میچرخوندن والا ما که اطلاع نداشتیم خیلی ترسیدیم

  2. بسیار عالی.
    اما احتمال وقوع حملاتی این‌چنین بسی کمتر از دزدی‌های شبانه‌ی مداوم در گراش هست. ای کاش رزم در برابر دزدان شبانه افزایش می‌یافت که هم امنیت گراش رو تحت‌شعاع قرار دادند و هم سلب آسایش فکری رو نصیب همشهریان، خصوصاً اون‌هایی که به‌دور از گراش هستند، کردند.

  3. فکر کنم اگر مانور رزم با سارقین را اجرا کنند بهتر باشد تا فاجعه سال ۸۱ تکرار نشود.فعلا که داعش ما همین سارقین هستند که آرامش را از همشهریان گرفته‌اند

  4. بهتره رزم با افکار داعشی رو تمرین کرد…
    داعش رو نیرو های امنیتی نابود می کنن اما افکار داعشی داره مملکت رو نابود می کنه…
    یهو مقلد افکار داعشی نشیم..!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top