بستن

حسینیه اعظم و مدرسه علمیه آماده میزبانی از نماز عید

هفت برکه(گریشنا): همانند سال‌های گذشته نماز عید فطر گراش در دو مکان برگزار می‌شود.

به گزارش هفت برکه، ماه رمضان ۱۳۹۶ سی روزه شد و فردا دوشنبه پنجم تیرماه، مصادف با یکم شوال عید سعید فطر است. نماز عید سعید فطر در گراش به رسم هر ساله در دو مکان حسینیه اعظم و حسینیه چهارده معصوم(ع) برگزار می‌شود.

در حسینیه چهارده معصوم (ع) ساعت شش صبح دعای پرفیض ندبه خوانده می‌شود و بعد از آن نماز عید به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی برپا می‌شود.

در حسینیه اعظم نیز ساعت شش صبح دعای ندبه برگزار می‌شود و بعد از آن ساعت هفت نماز عید سعید فطر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه گراش برپا می‌شود.

بعد از اقامه نماز عید فطر قرار است مجالس سنتی ترحیم در سه حسینیه و یک مسجد گراش برگزار شود. در این مراسم مردم به خانواده‌هایی که عزیز تازه از دست رفته دارند و اولین عید فطر را بدون آنان سپری می‌کنند سر می‌زنند تا تسلای خاطری برای بازماندگان باشند.

این مراسم هر ساله در بین مردم گراش برگزار می‌شود ولی چند سالی است که برای سریع‌تر برگزار شدن این مراسم  پرسه روز عید به صورت تجمیعی برگزار می‌شوند و چند خانواده در یک حسینیه پذیرای عزاداران هستند.

امسال با هماهنگی ستاد نمازجمعه گراش این مراسم در حسینیه اعظم، حسینیه ابوالفضل (ع)، حسنیه ولی عصر (عج) و مسجد ولی عصر (ع) بعد از نماز عید برگزار می‌شود و تا ظهر ادامه دارد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top