بستن

عملکرد دولت در سال ۹۵ در شهرستان گراش منتشر شد

هفت‌برکه (گریشنا): با پایان دولت یازدهم و در آستانه شروع دولت دوازدهم، فرمانداری شهرستان گراش گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید در سال ۹۵ را برای انتشار و اطلاع‌رسانی به مردم در اختیار گریشنا قرار داده است. از ابتدای سال ۱۳۹۵ در شهرستان گراش در مجموع ۸۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۸ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است. از این تعداد، ۶۱ پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان در شهرستان گراش افتتاح‌ شده است که ۷۲ درصد آن از بخش اعتبارات دولتی و ۲۸ درصد آن از بخش اعتبارات مردمی بوده است. پنجاه درصد از اعتبارات مردمی از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شده است. ۲۱ پروژه نیز با جمع اعتبار ۲۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی شده است، که پیش‌بینی اعتبارات دولتی ۷۵ درصد و اعتبارات مردمی ۲۵ درصد بوده است.

افتتاح ۶۱ پروژه در شهرستان گراش

در سال ۹۵ و در دولت تدبیر و امید، شهرستان گراش شاهد افتتاح ۶۱ پروژه بوده است. در لیست پروژه‌های افتتاح شده، این موارد به چشم می‌خورد: اجرای قطعه اول لوله‌گذاری خط انتقال آب ارد با اعتبار ۶۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی؛ احداث و بهره‌برداری از ۱۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد با ۱۳۰ میلیون اعتبار از بخش دولتی و صد میلیون تومان از اعتبارات مردمی؛ نصب دستگاه زیرساخت OTN در گراش و فداغ هر کدام با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی؛ تکمیل، تجهیز و افتتاح کتابخانه عمومی ارد با مجموع اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان که ۴۰ میلیون از بخش دولتی و ۷۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات مردمی بوده است؛ افتتاح سالن اجتماعات شوری اداره آموزش و پرورش گراش با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبارات مردمی؛ احداث و افتتاح اکوپارک با ۴۰۰ میلیون تومان از بخش اعتبارات دولتی؛ افتتاح پارک مسلمانی با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی و ۲۰۰ میلیون تومان از بخش اعتبارات مردمی؛ توسعه فضای سبز با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از بخش دولتی توسط شهرداری؛ توسعه شبکه گازرسانی شهر با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی؛ خرید دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی، و همچنین راه‌اندازی بخش شیمی درمانی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از بخش اعتبارات مردمی.

همچنین در عملکرد سال ۹۵ دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش، به پرداخت هفتصد میلیون تومان تسهیلات مسکن، شهریه دانشجویی و وام قرض‌الحسنه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران توسط بنیاد شهید اشاره شده است. راه‌اندازی و شروع به کار صندوق تعاون روستایی ایرانیان شعبه گراش توسط اداره تعاون روستایی؛ کسب بیش از سیصد عنوان قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی؛ کسب تسهیلات مقاوم‌سازی و قرض‌الحسنه روستایی ۷۳ مورد به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان؛ واگذاری ۸۰ قطعه زمین مسکونی به متقاضیان در روستاها توسط بنیاد مسکن؛ صدور بالغ بر سه هزار سند املاک و مستقلات سطح شهرستان توسط اداره ثبت اسناد و املاک؛ راه‌اندازی اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان گراش؛ راه‌اندازی صندوق کارآفرینی امید؛ پرداخت ۶۰ مورد تسهیلات روستایی به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به متقاضیان روستایی؛ و همچنین سی درصد افزایش در بودجه درمانی، ۲۰۰درصد افزایش در بودجه آموزشی و تصویب بودجه ۶۰ میلیارد تومانی سال ۹۶ توسط دانشکده علوم پزشکی از دیگر کارهایی است که در عملکرد سال ۹۵ دولت تدبیر و امید آمده است.

کلنگ‌زنی ۲۱ پروژه در شهرستان گراش

در سال ۹۵ مجموعا ۲۱ پروژه با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در شهرستان گراش کلنگ‌زنی شده است؛ که ۷۵ درصد از این اعتبارات از بخش دولتی و ۲۵ درصد آن از بخش اعتبارات مردمی تامین شده است.

کلنگ‌زنی خط انتقال آب فداغ (هشت کیلومتر) با اعتبار ۹۲۰ میلیون از بخش دولتی؛ کلنگ‌زنی قطعه سوم انتقال آب خط سد سلمان (شش کیلومتر) با اعتبار ۹۵۰ میلیون تومان از بخش دولتی؛ کلنگ‌زنی فاز دوم تونل بالنگستان با اعتبار ۸ میلیارد تومان از بخش دولتی؛ کلنگ‌زنی بند خاکی روستای آغصه با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار مردمی؛ گلنگ‌زنی بزرگراه گراش-اوز با ۷ میلیارد تومان از بخش اعتبارات دولتی؛ کلنگ‌زنی مجموعه فرهنگی تفریحی پنج‌برکه با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی؛ و کلنگ‌زنی ساختمان اورژانس بیمارستان گراش با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بخش اعتبارات دولتی و ۸۰۰ میلیون تومان از بخش اعتبارات مردمی؛ از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در سال ۹۵ در شهرستان گراش کلنگ‌زنی شده است.

جزوه‌ی کامل عملکرد دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۵ در شهرستان گراش را به فرمت پی‌دی‌اف از اینجا دریافت کنید.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top