بستن

قتل اسدی‌لاری به دست آدم‌رباها / پرونده در دست آگاهی فارس

گریشنا (هفت‌برکه) – خبر تکمیل شد: جسد محمدعلی اسدی‌لاری که شنبهشب هفته‌ی پیش ربوده شده بود و ربایندگان تهدید به قتل او کرده بودند، امروز عصر در برکه‌ای در محدوده جاده چک‌چک پیدا شد.

به گزارش کانال گراش، غروب امروز ۱۷ تیرماه ۱۳۹۶ با اطلاع‌رسانی مردمی از وجود یک جسد در نزدیکی جاده چک‌چک، نیروهای امدادی و تشخیص هویت در محل حاضر شدند. نیروهای امداد هلال‌احمر حدود ساعت ۲۰ با همکاری آتش‌نشانی، جسد را از برکه خارج کردند و تحویل پلیس آگاهی دادند. به نظر می‌رسد مرگ محمدعلی اسدی‌لاری چند روز پیش اتفاق افتاده است. دست‌های جسد از پشت بسته شده بود و با بلوک سیمانی در برکه انداخته شده است. اما بعد از گذشت چند روز جسد به روی آب آمده است. زمان و نحوه قتل بعد از کالبدشکافی و تحقیقات پلیسی تعیین خواهد شد.

رنجبر رییس دادگاه گراش به خبرنگار هفت‌برکه می‌گوید: «سرنخ‌هایی در دست داریم. تاکنون چندین نفر درباره این پرونده دستگیر و بازجویی شده‌اند، اما با توجه به در جریان بودن پرونده و حساسیت موضوع، اطلاعات دیگر پس از تکمیل تحقیقات منتشر می‌شود.»

رییس دادگاه گراش تاکید می‌کند: «از همان ابتدا با حساسیت این موضوع را پیگیری می‌کردیم و پرونده در اختیار شعبه ویژه پلیس  آگاهی استان فارس است. همه نیروهای قضایی و انتظامی روی موضوع حساس هستند و حتی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس پیگیر موضوع بوده است. همه تلاش می‌کنیم که پرونده به نتیجه برسد.»

درباره مرحوم اسدی‌لاری

حاج محمدعلی اسدی‌لاری را بسیاری با نام ممدعلی عام حسن (محمدعلی عموحسن) می‌شناسند و چهره او در حالی که افسار ذوالجناح را در روز عاشورا به دست دارد به یاد می‌آورند. محمدعلی اسدی‌لاری متولد ۱۳۳۶ فرزند حسن، دو پسر و چهار دختر دارد و در یکی از خیابان‌های فرعی بلوار الزهرا ساکن بود. او در جوانی در دکان مرحوم پدرش در دبی مشغول به کار بود. بعد هم مدتی در ایران به کار واردات برنج مشغول شد. از دو سه سال پیش نیز کمتر به کار تجارت مشغول بود و سرگرمی اصلی سر زدن به دام‌ها و صحرایش در کوند بود. اسدی‌لاری چند سالی بود که به بیماری دیابت مبتلا بود، و حدود پنج ماه پیش نیز عمل قلب باز داشت.

حاج علی دیباچی، مدیر دفتر مسجد صاحب‌الزمان (عج)، از دوستان نزدیک محمدعلی اسدی‌لاری، به خبرنگار هفت‌برکه می‌گوید: «ما از قبل از انقلاب با هم رفاقت داشته‌ایم، و هنوز هم به مسجد می‌آمد و در ماه رمضان، هر شب در جلسات قرآن شرکت می‌کرد. تا جایی که من اطلاع دارم، در انجام کار خیر هم هیچ مضایقه‌ای نداشت. حتی قرار بود مبلغ زیادی به مسجد کمک کند و یک پروژه‌ی بزرگ هم در قالب ساخت یک ساختمان مسکونی چندطبقه برای مسجد انجام دهد.»

داستان ربوده شدن

پیگیری خبرنگار هفت‌برکه نشان می‌دهد داستان ربوده شدن و قتل محمدعلی اسدی‌لاری تقریبا همان چیزی است که در شهر شایعه شده بود: گفته می‌شود شنبهشب، دهم تیرماه ۱۳۹۶، با محمدعلی وقتی از عروسی دختر پسرعمه‌اش برمی‌گشته، تماس گرفته می‌شود و او به طرف بیدله می‌رود. وقتی تا نزدیک صبح یکشنبه از او خبری نمی‌شود، خانواده‌اش به جستجو در میان آشنایان می‌پردازند. اما عصر آن روز، یکی از اهالی بیدله، ماشین مشکوکی را در نخلستانی در اطراف بیدله پیدا می‌کند. پلیس در محل حاضر می‌شود، و از روی پلاک ماشین آن را شناسایی می‌کند. رباینده یا ربایندگان نامه‌ای در داخل ماشین به جا گذشته بودند، که طبق شنیده‌ها، در این نامه درخواست پول کرده و نوشته بودند که روز هجدهم تیرماه، یعنی روز یکشنبه، با خانواده اسدی‌لاری تماس خواهند گرفت. ظاهرا بعد از این تماسی حاصل نشده است. طبق شنیده‌ها، خانواده مرحوم هم طی این مدت مبلغی برای آزادی او جمع‌آوری کرده‌اند.

اما امروز، هفدهم تیرماه، یعنی یک روز پیش از پایان مهلت آدم‌ربایان، جسد مرحوم در حالی پیدا شده است که به نظر می‌رسد حداقل چند روز از مرگ او گذشته است.

داستان پیدا شدن جسد

پیگیری خبرنگار هفت‌برکه نشان می‌دهد اولین کسانی که جسد را در برکه دیده‌اند، چند پسربچه‌ی افغانی بوده‌اند. آنها به آذرمینا که از آن حوالی رد می‌شده است خبر می‌دهند، و او هم برادران بیگ‌زاده را خبر می‌کند. در نهایت، نزدیک غروب این برادران به نیروهای امدادی و پلیس زنگ می‌زنند.

محمد شکاری از اعضای هلال‌احمر به همراه علیرضا محمدیان جسد را از آب بیرون کشیدند. شکاری در مورد حضور در محل می‌گوید: «به محض تماس به همراه تیم امداد و نجات هلال‌احمر به محل اعزام شدیم. دست‌ها از پشت بسته شده بود تا جسد به عمق آب فرود برد اما به نظر می‌رسید بعد از چند روز جسد به روی آب آمده است.»

برکه کل‌جعفر یا بِرِ نارِ (برکه انار) که جسد در آن پیدا شد در نزدیکی چاه تاریخی بُکِ Boke قرار دارد. اگر از محله بیدله که اتومبیل مقتول هفته گذشته در آن پیدا شد به سمت جاده چک‌چک حرکت کنید این برکه در مسیر قرار دارد و بعید نیست قتل‌ در همان ساعت‌های نخستین اتفاق افتاده باشد. هنوز معلوم نیست که مرحوم اول فوت کرده است و بعد برای پوشاندن رد آن، این جنایت را مرتکب شده‌اند، یا اینکه او را غرق کرده‌اند.

این خبر تکمیل می‌شود.

29 نظر

  1. چقد سنگدل باید باشه آدمی که همچین بلایی رو سر همجنس خودش بیاره.خدا لعنتشون کنه.
    خدا از سر تقصیرات هممون بگذره ان شاالله.
    خدا رحمت کنه مرحوم رو

  2. آدم رباها فقط مجازاتشون اعدام هست، اگر این افراد رو اعدام نکنن باز هم چنین چیزهایی خواهیم دید

  3. خیلی گراش نا امن شده یک شهر کوچکی این همه خلاف و دزدی سرقت انجام میشه داخلش واقعا جای تاسف داره .پلیس هم که هیچ بعد مرگ سهراب میاد .باید فکری کنند مسولین
    پارسال ماشین من دزد شیشه اش خورد کرد ظهر همسایه ها گرفتنش کلی دادگاه رفتیم اتفاقا طرف سابقه دار بعد ۳ماه آزادشد.خب کجاست نظام کجاست قانون

  4. سلام…دیگر سکوت کافیه تا امرور هرچی گریشنا و بقیه سایتها خبری سکوت کردن ولیاز امروز بباید پیگیر و درخواستهای مردمی مطرح کند….

  5. چقدرتاسف باروغم انگیز
    خدابه خانوادش صبربده
    ان شاالله خداقاتلینش رو رسواکنه وبه همین صورت که گناه کردن عین همون روش مجازات بشن.
    الهى آمین

  6. خدا رحمتش کنه.چند روزی نقل مجلس مردم میشه این حادثه .ولی مثل بقیه حوادث بعد از چند روز از یاد همه میره و قطعا بی نتیجه میمونه و هیچکس بابت این عمل دستگیر نمیشه.اگه فقط بدست من میوفتاد تیکه تیکه ش میکردم.نه اینکه بزارم دست نیروی انتظامی که حالا شاید حبس بخوره یا هر چیز دیگه ای .

  7. انا لله و انا الیه راجعون
    سلام خبر بسیار ناراحت کننده ای بود انشاالله قاتل به سزای عمل خود برسه و خداوند به بازماندگان و خانواده ان مرحومه صبر بدهد ما هم از این خبر به شدت ناراحت هستیم

  8. وقتی که تیراندازی وسرقت طلا فروشی فرسوده در ۲۰۰متری مرکز نیروی انتظامی پیگیری نشد وبه دستگیری سارقان منجر نشد وبنبال ان چندین فقره سرقت منازل باید منتظر اینچنین.روزهایی هم باشیم

  9. عرض ادب واحترام من ازفامیلای نزدیک نزدیک مرحوم
    محمدعلی اسدی هستم واقعاچن روز وچن شب دنبالش
    بودیم ازپسرای فامیل تادختروخاهراش دنبالش بودن همه و
    همه تااینکه یهودیروزعثرساغتای ۱۹ بهمون اطلاع دادن
    که جسد مرحوم پیداشده واقعاچی میتونه بدترازاین باشه
    بعدچن شب انتظاریهوبگن پدرت فوت شده خدایابه حق دل
    پریشون حضرت زینب خودت صبرمون بده به خانوادش
    به دخترپسراش صبربده و کمک کن اون حرومزاده قاتل پیدا
    شه دارش بزنن??

  10. چقدر دردناکه خیلی ناراحت شدم خداوند رحمتش کنه و به خانواده اش صبر بده
    واقعا ما به کجاها داریم میرسیم .خدایا خودت همه را هدایت کن . اخه کینه و دشمنی تا این اندازه ؟؟؟؟؟؟.
    چقد یک ادم میتونه سنگ دل باشه که همچین کاری بکنه
    امیدوارم ک پیداشون کنن و جلوی خونه آن مرحوم قاتلش رو دار بزنن

  11. حالا ببینیم ادم رباهای این بنده خدا پیدا میشن یا مثل چندیدن و چند ادم رباهای قبلی گراش پیدا میشن یا نه؟!
    چندتا ادم ربایی توو گراش صورت گرفته؟!
    کسی یادش هست اصلا توو گراش شخصی بنام ادم ربا گیر افتاده باشه و مردم بشناسنش که ادم ربایی کرده و مهمتر از اون به سزای عمل خودش رسیده؟
    قطعا این اخرین ادم ربایی گراش نخواهد بود .
    رااااحت میبرن
    حتی میکشن!
    هیچ کسی هم مجازات نمیشه

    انگااار نه انگااار

  12. این آدمهای غیر بومی هستن که زیر پای گراشی های جاهل میشینن و اونا رو به راه فساد وخلاف میکشن.واقعا دردناکه واسه ملت گراش همچین مرگی.خدا به راه راست هدایتشون کنه مسلمون ها رو.

  13. با سلام وعرض تسلیت به خانواده اسدی لاری وفامیلهای وابسته خدا رحمت کنه وخداوند بهشت نصیبش کند .آمین

  14. سلام خدا بیامرز با ما نسبت فامیلی نداره ( تماس های زیادی که با من گرفته شده ) اما مدت هاست میشناسمشون همسایه مرغداریمون بود تو کاوند . خدا بیامرزدش اصلا باورم نمیشه. امیدوارم هر چه زودتر پیدا شه قاتلش و مجازاتش کنن

  15. سلام به همشهریان خوب ومهربان ودلسوز
    درگذشت مرحوم اسدی لاری یک شهر عزادار شدن تسلیت میگم.
    ولی چند گله وتذکر دارم
    اول هرجا اتفاق افتاد راه برای نیروی امدادی هلال احمر .اتشنشانی .اورژانس .پلبس و……باز کنید تا عملیات امداد سریع تر انجام بشه وتوکارنیروی امدادی دخالت نکنیم
    ممنون از همه ای همشهریان دوست داشتنی میدونم از سر دل سوزی است ولی اگر همکاری کنیم بهتره .
    دوم خواهش دارم درمورد عملیاتی که انجام دادیم ماکه جونمون کف دست گرفتیم وخدمت میکنیم درست نیست پشت سرماحرف بزنید ماکی ……….انداختیم تواب ما کی غش کردیم افتادیم تو اب انبار که نیروی اتشنشان واورژانس مارا از اب کشیدن بیرون .قضاوت بیجا هلال احمر ونیروی امدادی زیر سوال میرن .خوبه که جناب سرهنگ بابایی واقای رنجبر وهمکارانشون بودن ودیدن شاهد بودن وخدا قوت میگم به همه انها.
    قضاوت درست باعث دلگرمی نیروی امدادی میشه هرچند مزد واجرمان از خدا میگیریم
    من از همه همشهریان معذرت خواهی میکنم اگر تند بودم
    انشاالله شاهد اتفاق خوب وشاد باشیم
    برای مرحوم فاتحه وصلوات بر محمد وال محمد

  16. چرا جزئیات و نتایج به دست آمده از کالبد شکافی منتشر نمیشه آخه:]
    حق بدین به مردم که دوست دارن در جریان جزئیات این اتفاق ناگوار قرار بگیرن!

  17. سلام.به خانواده اش تسلیت میگم واقعا خیلی سخت است .ولی یه سوال قاتلین این شخص چرا ایشان را به قتل رساندن.بعدش مگه دنبال چی بودن.آیا با کشتنش به هدفشان رسیدن.

  18. یک شهر داغدار شد
    همگی دعا میکنیم که زودتر قاتل جنایتکار و پست فطرتش پیدا بشه
    و از همه مردمی که لحظه بیرون کشیدن جسد از اب اونجا بودن و عکس نگرفتن و در فضای مجازی پخش نکردن خیلیییی خیلییی تشکر میکنم
    دختر مرحوم از دوستای من هستن همه ترسم این بود که خدایا نکنه عکس جسد رو بببینه و دوستم از دست بره
    اما خدا رو شکر فقط چند عکس از عملیات امداد و اتشنشای پخش شد

  19. کاش پیگیری میکردین که ببینم قاتل چی شد به کجا رسید پرونده متاسفانه هر کی هر کاری میخاد میکنه اخرش هم راست راست راه میره تو شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 نظر
scroll to top