بستن

با مشارکت گراش‌لند، ساخت تصفیه‌خانه گراش به زودی شروع می‌شود

گریشنا- حجت عابدی: با مشارکت مالک پروژه گراش‌لند، ساخت تصفیه‌خانه آب‌های سطحی شهر گراش به زودی در انتهای خیابان بسیج آغاز می‌شود.

به گفته سخنگوی شورای شهر گراش، تاکنون شورای شهر یک میلیارد تومان برای تامین زمین و برکه‌های طرح هزینه کرده است و برآورد می‌شود این پروژه به سه میلیارد تومان بودجه نیاز داشته باشد. ساخت تصفیه‌خانه گراش با مشارکت اولیه ۵۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

همکاری شورای شهر و گراش‌لند

عبدالرضا هرمزی، نایب رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر گراش، با بیان این که احداث تصفیه‌خانه آب‌های سطحی یک کار زیربنایی و ضروری است، اظهار داشت: این طرح در چند فاز اجرا خواهد شد که فاز اول شامل خرید و تملک زمین و آب‌انبار بود و شورای شهر و شهرداری بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه کردند تا توانستند زمین مورد نیاز و آب‌انبار را خریداری و در اختیار خود قرار دهند. برای ادامه کار، شورای شهر به دنبال این بود تا همشهریان را در راستای اشتغال‌زایی به مشارکت و سرمایه‌گذاری در این طرح تشویق کند، که متاسفاته با اقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همراه نشد.

هرمزی از مشارکت پروژه تفریحی و گردشگری گراش‌لند در این طرح خبر داد و افزود: برای اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه، آقای غلامحسین عابدی، مالک پروژه تفریحی گردشگری گراش‌لند، مبلغ پانصد میلیون تومان به این طرح کمک کردند که در چند مرحله پرداخت خواهد شد و شورای شهر که بنا دارد هر چه سریع‌تر پروژه تفریحی گراش‌لند برای استفاده مردم به بهره‌برداری برسد، خود را موظف می‌کند که آب مورد نیاز فضای سبز این پروژه را تامین کند.

ساخت چهار پارک محله‌ای با مشارکت خیرین

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گراش با بیان این که ساخت‌وساز و آبادانی با مشارکت مستقیم مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یکی از موفقیت‌های شورای چهارم بود، افزود: در شورای چهارم، دو پارک محله‌ای محبی و مسلمانی با مشارکت مردم ساخته شد و به زودی کلنگ دو طرح دیگر شامل پارک‌ محله‌ای فخرآباد و پارک محله‌ای فاز سه شهرک شهید بهشتی به زمین زده می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: پروژه گراش‌لند یکی از طرح‌های توسعه‌ای متوازن شهر گراش است که با اعتبار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود و یکی از اهداف ما در این طرح‌ها، افزایش فضای سبز، ایجاد شور و نشاط در بین مردم، زیباسازی و رونق گردشگری و ایجاد شغل و توسعه کسب و کار است. در همین راستا امیدواریم هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی پروژه گراش‌مال که توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود، آغاز شود.

هرمزی با تاکید بر اینکه باید تدابیری اتخاذ کرد که تصفیه‌خانه با سرعت و دقت مناسب به سرانجام برسد، اظهار داشت: پروژه تصفیه‌خانه یک پروژه مهم و حیاتی است که با اجرای آن، آب‌های سطحی و شبکه‌های فاضلاب شهری از طریق خط انتقال به این تصفیه‌خانه وارد و تصفیه خواهد شد. آب حاصل از این طرح در امور کشاورزی، صنعت و فضای سبز استفاده می‌شود.

برکه‌ها در خدمت تصفیه‌خانه

وی افزود: برای بهره‌برداری از این طرح، اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان برآورده شده است که قرار است تصفیه‌خانه در انتهای خیابان بسیج ساخته شود و مجموعه پنج برکه که در حال حاضر توسط شهرداری بهسازی و مرمت می‌شود، قرار است به عنوان مخازن ذخیره آب این پروژه استفاده شود.

هرمزی با اشاره به این که این طرح در تامین سلامت و جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب کمک شایانی می‌کند، تاکید کرد: بهینه‌سازی آب یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است که در دین هم مورد تاکید قرار گرفته و ما برای توسعه پایدار شهرستان باید بهینه‌سازی آب را با برنامه و طرح‌های درازمدت دنبال کنیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

عابدی: هدف همه ما داشتن گراشی آباد و زیبا است

غلامحسین عابدی، مالک پروژه تفریحی گردشگری گراش‌لند، گفت: اجرای طرح تصفیه‌خانه آب شرب از نظر زیست‌محیطی حائز اهمیت است و از طرف دیگر می‌تواند به توسعه فضای سبز شهر کمک کند و دغدغه مردم را کاهش و باعث اشتغال و رونق کشاورزی شود. در نهایت داشتن گراشی آباد و زیبا آرزوی همه ماست.

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

6 نظر

  1. این‌پروژه گراش مال چندساله که میخان شروع کنن
    پس چرا شروع نمیشه
    گریشنا عزیز اگه یه گزارش بتونی تهیه کنی‌در رابطه این پروژه گراش مال ممنون میشم

  2. اهمیت این پروژه زمانی مشخص میشود که فقط چند لحظه کنار جدول خیابان بسیج بایستیم وببینیم چه حجم عظیمی آب روزانه هدر میرود که بابرگشت آن به چرخه واستفاده در فضای سبز شهر وکشاورزی جلو هدر رفت این نعمت الهی گرفته میشود خسته نباشید وخداقوت به مسئولین

  3. همین گراش لند هم ١ساله فقط یه پرچم زدن ک پرچمش هم الان خراب شده
    خوبه از این تصفیه خونه هم همین برکه ها دارین?

  4. سلام قولامن رب رحیم
    ارزش وقدر این خیرین بزرگوار را زمانی ملموس تر خواهد شد که تشریف ببرید شهرهایی چون قم وکیانشهر وببینید درسطح کوچه ها وخیابان دستگاه هایی شبیه عابربانک گذاشته اندکه باید به ازای چندلیتردریافت چنین آبی ،کارت رو درون دستگاه واردکرده وآب رو خریداری کنید حال آنکه خیرمحترم درپارک گراش،آب مصافی رایگان دراختیارعموم قرارداده است .
    همیشه موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top