بستن

نظام مهندسی سمینار بتن‌ریزی در هوای گرم برگزار می‌کند

گریشنا (هفت‌برکه): کمیته آموزش نظام مهندسی گراش سمینار آموزشی «بتن‌ریزی در هوای گرم، چالش‌ها و راهکارها» را در روز پنج‌شنبه، پنجم مردادماه، ساعت ۹ تا ۱۴ در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار می‌کند. مدرس این دوره دکتر سینا سعادت، یکی از مدرسان سازمان نظام مهندسی شیراز است.

مهندس دلاور، مسئول کمیته آموزش نظام مهندسی گراش، در خصوص این دوره می‌گوید: «این سمینار برای مهندسین، پیمان‌کاران، دانشجویان و فعالین بخش ساختمان و حتی عموم مردم مفید است. شرکت در این سمینار برای عموم آزاد است و ثبت نام لازم نیست. هدف ما این است که یک سری آگاهی‌ها و اطلاعات عمومی را به همه‌ی کسانی که در بخش ساختمان فعال هستند، حتی مالکان، ارائه دهیم.»

او به عنوان نمونه به یکی از این اطلاعات ضروری اشاره می‌کند: «مثلا این که در دمای بالای ۳۲ درجه نباید بتن ریخت. اما می‌بینیم الآن که دمای هوا ۴۵ درجه است، بتن‌ریزی می‌شود. یا باید بتن را از راه‌های مختلف سرد کرد، و یا باید بتن‌ریزی را به زمان دیگری موکول کرد. این اطلاعاتی است که اگر عموم مردم هم داشته باشند، برایشان مفید خواهد بود.»

مهندس ابراهیم وقارفرد، رییس نظام مهندسی گراش، نیز برگزاری اینچنین سمینارهایی را برای بالا بردن سطح علمی فعالان بخش ساختمان ضروری می‌داند: «ما در نظر داریم در این دوره، این کارگاه‌ها و سمینارها را به صورت منظم برگزار کنیم. این کار باعث بالا رفتن سطح علمی فعالان و در نتیجه، عملکرد بهتر و استانداردتر آنها خواهد شد.»

کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی دیگر

چند روز پیش، یعنی ۳۱ تیرماه، نیز کارگاه آموزشی یک‌روزه‌ی تیرچه بلوک برای تولیدکنندگان در نظام مهندسی شهرستان گراش برگزار شد. در بهمن‌ماه سال گذشته نیز یک کارگاه آرماتوربندی و قالب‌بندی برای استادکارها برگزار شده بود. برگزاری نخستین سمینار آموزشی آزمون طراحی و نظارت، ۱۱ تیرماه ۹۶؛ و سمینار آموزشی گودبرداری و سازه نگهبان، ۱۴ تیرماه ۹۶؛ و همچنین برگزاری اولین سمینار تخصصی آمادگی آزمون‌های نظام مهندسی در دانشکده علوم پزشکی، نمونه‌هایی از این رویکرد جدید سازمان نظام مهندسی گراش هستند.

مهندس دلاور، که حدود یک سال و نیم است مسئولیت کمیته آموزش را به عهده دارد، در خصوص این رویکرد می‌گوید: «به شخصه اعتقاد دارم چون فنی و حرفه‌ای در این زمینه‌ها ضعیف عمل می‌کند، بسیاری از مشکلات در بخش ساختمان از سطوح اولیه و استادکارها، مثل بناها و آجرچین‌ها و آرماتوربندها شروع می‌شود. ما حس کردیم مهندس‌ها که آموزش‌های مختلف را دیده‌اند و باز هم می‌بینند، پس بیاییم به کسانی که تحصیلات آکادمیک نداشته‌اند و آموزش‌های خاصی هم ندیده‌اند، اصول استاندارد را یاد بدهیم تا مشکلات در این زمینه کمتر شود.» او به هدف بزرگ‌تری هم اشاره می‌کند: «هدف ما این است که کارگرهای غیر بومی که به گراش می‌آیند هم قبل از شروع به کار، آموزش‌های لازم را ببینند. این است که از مالکان هم درخواست داریم اگر استادکاری را می‌شناسند، به ما معرفی‌اش کنند تا به او آموزش بدهیم و برایش کارت صادر کنیم.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

  1. حالا کارخونه یخ هم نداریم که به قاعدی و رضایی بگیم همراه مصالحی که تو میکسر میریزه چند قالب یخ هم بندازه که بتون خنک تر بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top