بستن

رقابت دانش‌آموزان در المپیاد استانی طرح دادرس در سالن شهید مشتاقی

هفت برکه (گریشنا): صدو دوازده دانش‌آموز دختر در المپیاد آماده طرح دادرس جنوب فارس در سالن شهید مشتاقی گراش با به نمایش گذاشتن مهارت‌های امدادی خود، رقابت کردند.(پیش‌ خبر در گریشنا)

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر گراش: صبح امروز، نهم مرداد ماه شهرستان گراش میزبان پنجمین دوره مسابقات المپیاد آماده طرح دادرس جنوب فارس در سالن شهید مشتاقی بود. دانش‌آموزان قبل از مسابقه در سالن الزهرا(س) که جنب سالن شهید مشتاقی قرار دارد برای آماده‌سازی و تمرین حضور  داشتند و بعد از آن برای انجام مسابقه به محل برگزاری رقابت‌ها حرکت کردند. در پایان این رقابت‌ها در بخش دختران تیم‌های لار، گراش و جهرم به ترتیب عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

محسنی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش اطلاعاتی از نحوه‌ی برگزاری این المپیاد می‌دهد و می‌گوید: «در این مسابقه دویست و بیست و چهار دانش‌آموز شامل صد و دوازده دانش‌آموز دختر و صد و دوازده دانش‌آموز پسر عضو جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های جهرم، لار، گراش، اوز، خنج، قیروکارزین، لامرد و مهر در قالب تیم‌های چهارده نفره‌ی دادرس پس از گذراندن آموزش‌های  این طرح ملی در رشته‌های ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، خون‌ریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، اسکان اضطراری و حمل مصدوم به صورت گروهی و گذر از مراحل درون مدرسه‌ای و شهرستانی به عنوان منتخبین شهرستان خود در دو گروه  دختران و پسران رقابت می‌کنند که در گروه دختران این رقابت‌ها امروز انجام شد و مسابقه در گروه پسران فردا، دهم مرداد ماه به همین منوال برگزار خواهد شد. اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان در برگزاری این المپیاد با ما همکاری دارد.»

بهنام شافعی،کارشناس اعزامی از معاونت جوانان استان در بخش دانش‌آموزشی با اشاره با نام المپیاد«دادرس» گفت: « دادرس مخفف جمله‌ی (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت.) است. این المپیاد برای پنجمین سال متوالی در سطح شهرستان، استان و کشوری در حال برگزاری است. معمولا مرحله شهرستانی را تا اردیبهشت ماه برگزار می‌کنند که یک تیم منتخب پسر و یک تیم منتخب دختر از بین مدارسی که شعب هلال‌احمر مشخص کردند انتخاب می‌شوند. در مرداد ماه نیز مرحله استانی برگزار می‌شود.»

او در ادامه می‌گوید: «ما امسال مرحله‌ی استانی را به پنج منطقه‌ی شمال،جنوب، غرب، شرق و مرکز  تقسیم کردیم و این المپیاد به صورت هم‌زمان در تمام این پنج منطقه در حال برگزاری است. شهرستان گراش به عنوان مرکز برگزاری رقابت‌های منطقه جنوب با حضور هشت شعبه میزبان بیشترین شرکت‌کنندگان در المپیاد در سطح استان است.

بعد از این که داوران امتیاز‌ها را بررسی کردند نهایتا از هر پنج منطقه پنج تیم منتخب شامل پنج تیم پسر و پنج تیم دختر جواز حضور در مسابقه نهایی در مرکز استان را خواهند گرفت و سرآخر تیم منتخب  اول از بین پنج منتطقه برای وارد شدن در رقابت‌های مرحله کشوری که در شهریور ماه برگزار می‌شود، انتخاب می‌شوند.»

حیدر عابدیان، سردآور مسابقات نیز توضیحاتی از روند داوری این المپیاد می‌دهد و می‌گوید:«قسمتی از برنامه در زمینه‌ی اجرایی برعهده ما است. داوران منتخب معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان فارس و از شهرستان‌های مختلف استان فارس هستند.

در نهایت مجموع نمرات پنج آیتمی که دانش‌آموزان در آن رقابت می‌کنند.جمع‌بندی می‌شود نمرات از صد نمره داده می‌شود و میانگین معدل نمرات به عنوان نمره نهایی ثبت می‌شود.»

او در ادامه داوران حاضر در این المپیاد را معرفی می‌کند:«میلاد صادقی از صفاشهر داور اسکان اضطراری، محمد جوکار از مرودشت داور  اسکان اضطراری و حمل مصدوم به صورت گروهی، پوریا حاجی‌پور از شهرستان خرم‌بید داور آیتم ارزیابی و cpr  که دو آیتم را با هم انجام می‌دهد و حمیده تقوی، از مرودشت داور مسابقات امداد و نجات بخش شکستگی و آتل‌بندی و پانسمان هستند.»

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top