بستن

دست‌آورد گراشی‌ها در کنکور ۹۶ + به‌روز می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): نتایج اولیه کنکور سراسری امسال نیز مانند سال‌های اخیر ساعاتی پیش از موعد مقرر، ساعت ۱۱:۳۵ صبح یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۹۶ اعلام شد تا تکاپوی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه در میانه‌ی تابستان آغاز شود. تیم خبری هفت‌برکه (گریشنا) ضمن آرزوی موفقیت برای همه دانش‌آموزان گراشی، در این خبر و همزمان در «کانال گراش» رتبه‌های برتر شهر را بازتاب می‌دهد.

 

نتایج مدارس گراش؛ تا این لحظه ناامیدکننده

جواد رستمپور در رشته علوم تجربی در دومین کنکور خود موفق به کسب رتبه ۲۴۲ سهمیه ۵ درصدی ایثارگران شده است. رستم‌پور که در کنکور سال گذشته رتبه ۱۵۷۶ منطقه ۳ را کسب کرده بود، تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان نمونه دولتی گراش گذرانده است.

علیرضا قاسمی در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۹۹۴ منطقه ۳ را به دست‌ آورده است. قاسمی در دبیرستان محبی گراش تحصیل کرده است.

حمید محیایی در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۱۷۵۹ منطقه ۳ شد. محیایی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان نمونه دولتی گراش گذرانده است.

(جدید) عارفه فردوسی در رشته علوم تجربی، رتبه ۲۲۵۷ سهمیه شاهد را به دست آورده است. فردوسی در دبیرستان نمونه دولتی امام رضا (ع) گراش تحصیل کرده است.

(جدید) مهدی جوکار در رشته علوم ریاضی، رتبه ۲۴۵۵ منطقه ۳ را کسب کرده است. جوکار دانش‌آموز دبیرستان ولی‌عصر (عج) گراش بوده است.

 

رتبه‌های گراشی‌های مدارس لار

مینا جباری از دانش‌آموزان گراشی دبیرستان فرزانگان لار، رتبه ۱۰۴ منطقه ۲ را در رشته منحصراً زبان کسب کرده است. جباری همچنین در کنکور تجربی رتبه ۲۱۷۸ را به‌دست آورده است.

علی کوثری در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۳۹۰۷ منطقه ۲ و رتبه ۲۰۴ منحصراً زبان شده است. کوثری تحصیلات متوسطه را در دبیرستان نمونه‌دولتی شهید نصیری گذرانده است.

زهرا مهیایی دیگر دانش‌آموز گراشی مدارس لار، رتبه ۱۳۵ سهمیه شاهد را در رشته علوم انسانی به دست آورده است. مهیایی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان نمونه‌ دولتی لار گذرانده است.

معصومه اسدی دانش‌آموز گراشی دبیرستان فرزانگان لار، رتبه ۱۰۷۳ منطقه ۲ را در رشته ریاضی و فیزیک کسب کرده است.

علی برازنده در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۲۸۲۹ منطقه ۲ شده است. برازنده تحصیلات متوسطه را در دبیرستان شهید بهشتی لار گذرانده است.

محمدامین خسروانی در دومین سال کنکور خود در رشته علوم انسانی، رتبه ۱۰۷۵ منطقه ۲ را به دست آورده است. خسروانی در دبیرستان نمونه دولتی شهید نصیری لار تحصیل کرده است.

(+ این خبر به‌روز می‌شود.)

 

 

شما هم اگر از رتبه‌های برتر باخبر شدید، برای درج در خبر می‌توانید از بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. در روزهای آینده منتظر تحلیل و بررسی نتایج اولیه کنکور در گراش باشید.

سهمیه‌ای جدید در کنکور ۹۶؛ سهمیه ۵ درصدی ایثارگران

دکتر حسین توکلی در گفتگو با «ایسنا» اظهار کرد: «در اجرای ماده ۹۰ قانون پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مبنی بر ایجاد و اعمال سهمیه پنج درصدی برای جانبازان با جانبازی کمتر از ۲۵ درصد، همسر و فرزندان آن‌ها و همچنین همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه مدت حضور داوطلبان در جبهه برای داوطلبان ثبت‌نام‌کننده آزمون سراسری ۹۶ امکانات فراهم گردیده است.»

آنچه که سابقاً و از سال ۶۳ درباره سهمیه ایثارگران اعمال می‌شود این است که این سهمیه شامل جانبازان (با هر درصد جانبازی)، همسر و فرزند جانبازان ۲۵٪ و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا می‌شود . اما از کنکور ۹۶ جانبازان زیر ۲۵ درصد، همسر و فرزندان آن‌ها؛ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه نیز مشمول سهمیه ایثارگران می‌شوند . اما بهره‌مندی از سهمیه ایثارگران برای این دو گروه متفاوت است. به این شکل که ۲۵ درصد از ظرفیت هر رشته محل به مشمولان سهمیه پیشین تعلق می‌گیرد و مشمولان جدید سهمیه ایثارگران ۵ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها را به خود اختصاص می دهند. (سهمیه ۵ درصدی)
نکته مهم درمورد داوطلبان سهمیه ۵ درصدی این است که اگر ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشود، طبق قانون، اولویت اول تکمیل این ظرفیت با داوطلبان سهمیه ۵ درصدی ایثارگران و در مرحله بعدی با داوطلبان مشمول سهمیه مناطق است. (به نقل از سایت گروه مشاوره هیوا)

کارنامه اولیه کنکور سراسری چیست؟

کنکور سراسری امسال، پنجشنبه و جمعه، ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۹۶ در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار شد. نتیجه اولیه کنکور سراسری، شامل رتبه و تراز دانش‌آموزان در زیرگروه‌های مختلف است که دانش‌آموزان می‌بایست طی مهلت مقرر (که متعاقباً اعلام خواهد شد) رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

34 نظر

  1. تبررررریک
    به امید نتایجی بهتر از همشهریان افتخار آفرینم
    لطفاً در اولویت اعلام نتایج منطقه هم درنظر گرفته بشه که باعث دل آزردگی عزیزان نشه،مثلاً در صورت وجود دو رتبه ی یکسان در دومنطقه متفاوت،دو بر سه ارجح هست،مثل این دو عزیز اعلام شده
    تشکر فراوان

  2. به بچه ها بابت رتبه های درخشانشون تبریک میگم،شما باعث افتخار ما هستید،نکته ی جالبی که امسال به شدت به چشم میاد،رتبه های بچه های تجربیه که چندین سال بود هیچ خبری از رشته ی تجربی در این لیست نبود و ان شاالله از سال های بعد شاهد افزایش این روند باشیم.

  3. عجب رتبه هایی واقعا !!!
    داشتیم امیدوار میشدیم با نتایج سالهای قبل ولی دو سال اخیر واقعا نا امید. کننده است.
    اون رئیسی که اومد پراید. میدم کجاست؟؟؟

  4. حالا میشه فهمید برگزار کردن برنامه های تجلیل از کنکوریها توی سال قبل چقدر روی رتبه های سال بعد اثر داره. پارسال برگزار نشد امسال نتایج اینجوری شده. ببینیم آموزش پرورش چه عکس العملی نشون میده؟

  5. وقتی میان هزار جور قول ماشین ولپ تاب برای رتبه های دو رقمی و سه رقمی میدن ولی عمل نمیکنن همین میشه دیگه
    الان کمترین کاری ک اموزش پرورش میتونه بکنه اینه ک از رتبه های پارسال ک هیچ تقدیری نکردن و همین تعداد کم رتبه های امسال باهم تقدیر کنن?

    1. بودجه مهم است ولی نه همه اش یکنفر از بازرسی اداره برداشتن گذاشتن معاون آموزشی او تا حالا تفکرش امنیتی چاقد ومقنعه وماتو ومو رزلب ورمل نباشه بوده حال چطو ریزه کاری آموزش که مهمترین موضوع در اداره است را واز کجا بلد هست که اعمال کند این میشود باعث افت ونتایج اینجوری کنکور ناامید کننده

  6. سلام
    اول از همه تبریک میگم به بچه های عزیز شهرمون که نتیجه ی زحتماشونو گرفتن.به امید موفقیت های بیشتر بچه ها.
    بار ها و بارها اینجا نوشته شد که مسئولین گراش لطفا رسیدگی کنند ولی انگار نه انگار…حرف ها همین جا زده شد و بی نتیجه موند.فک میکنم تغییر تو ساختار آموزشی گراش نیاز به یه حرکت همگانی داره.چه دانشجو چه کنکوری فرقی نداره..اینکه آموزش و پرورش گفته وظیفه ای در حیطه کنکور ندارن واقعا اوج بی مسئولیتی شون رو نشون داده.مدارس لار از اول تابستون برای بچه های کنکوری سال آینده استاد های برتر رو از تهران اورده هر چند این کار تو سالهای قبلم بوده.چه عذری وجود داره که این کار تو گراش خودمون انجام نشه.باید به دنبال راه حل بود و این مشکل همیشگی رو از بین برد.

  7. ضمن تبریک به کلیه عزیزان که کلی زحمت کشیدند تا این رتبه های خوب رو کسب کردند نکته قابل توجه همشهریان عزیز : درصد بالایی از رتبه های اعلام شده همگی محصلین در دبیرستان های شهر همجوار هستند.

  8. با سلام و عرض ادب ؛
    ضمن عرض تبریک به تمام دانش آموزانی که در کنکور سراسری رتبه خوب آورده اند ، بنده طبق سالهای گذشته آمادگی خود را جهت معرفی ۷ رشته مهندسی : عمران ، معماری ، برق ، مکانیک ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک (رشته های نظام مهندسی) و توضیحات انتخاب رشته بصورت رایگان اعلام میدارم .لازم به ذکر است چند سال گذشته با آقای ناصری همکاری میکنم .
    مهندس حمید رضا هنرور
    ۰۹۱۷-۷۸۲-۱۲۰۰

  9. سلام
    جا داره تقدیر و تشکر کنم از تپنده ترین عنصر آموزش و پرورش گراش آقای محمد ناصری که یک تنه جور خیلیارو میکشه!
    خدا قوت پهلوون.

  10. میگن بسیاری از دانش اموزان که در سالهای قبل در لار رتبه دو رقمی مناطق اوردن و در دانشگاه شریف و تهران پذیرقته شدن . پس دو سه سال تحصیل انصراف دادن و پس از ترک تخصیل به لار برگشتن . حالا انگیزه شون چه بوده خدا می داند . پس برای تحصیل دانش اموزان را لار نفرستید

  11. باسلام بنده از طرف خود وهمشهریان عزیر از محمدناصری کمال قدر دانی وتشکر میکنم که واقعا وخالصانه برای پیشرفت واینده دانش اموزان گراش تلاش میکند خدا حفظشون کنه

  12. تبریک به همه ی دانش آموزانی که موفق شدند .
    آهای آموزش و پرورش تحویل بگیرید …
    من سال قبل بچه م کلاس اولی بود و توی مدرسه غیر دولتی درس میخوند .اول مهر مواجه شدیم با تنبیه بدنی دانش آموزانی که شیطون بودن.(ماده ۷۷آیین نامه اجرایی مدارس تنبیه بدنی و توهین و تحقیر از سوی کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می شود ) .من هر دری زدم کسی به حرفم گوش نداد .به فلان مسئول در آموزش و پرورش زنگ زدم که این طرز برخورد با دانش آموز کلاس اولی نیست !!’اقدامی بکنید؟
    جواب داد ‘من هم بچه م رو تنبیه میکنم… و اصلا به حرف من بها نداد .
    متاسفم برای چنین افرادی.
    بچه از اول دبستان با چنین صحنه هایی روبرو بشه دیگه با ترس به مدرسه میره نه با شوق .

  13. سلام عرض تبریک دارم خدمت همه کنکوری هایی که تلاش کردند.
    قبول دارم آموزش و پرورش میتونه خیلی بیشتر فعال باشه و تلاش کنه ولی به نظرم ما خودمون یعنی کل مردم شهر در موفقیت این بچه ها خیلی موثریم وقتی همه چیز ما بشه پول و به درس و مدرسه و فرهنگ اهمیت ندیم بهتر از این نمیشه به امید روزی که جو و محیط شهرمون بهتر بشه و همه مردم برای درس خوندن بچه ها از دل و جون مایه بزارن

    1. کلا مدارس متوسطه گراش را که دانش آموز داشتیم میگم هرچه دانش آموز از ارد اومدن یا مردود شدن ترک تحصیل کردن یا با نارضایتی ازمسیولین مدرسه فرارکردن وجذب جاهای دیگه شدن فقط از سلف سرویسش رضایت دارن بس ازنظر آموزشی سطحش خیلی پایین است

  14. با سلام
    جا داره بنده به نمایندگی از خودم و رفقای دیگه از زحمات آقای ناصری که تنها فرد دلسوز در گراش برای کنکوری ها هستن تشکر ویژه کنم و عمر با عزت برای ایشون و خانواده ی محترم از خداوند خواستارم.
    و همچنین متشکرم از دانشجوهای سال های قبل که با راهنمایی هاشون کمک بزرگی به ما کردن.

  15. ضمن عرض تقدیر و سپاس فراوان از جناب آقای ناصری که طی این چند سال بدون هیچ چشمداشتی و دلسوزانه همواره مشوق و راهنمای ما بودن.زحماتت قابل تقدیر است.خدا قوت.

  16. سلام
    به نظر من باید تو دیدگاه ما نسبت به ارزش علم و تحصیل تحول ایجاد بشه،که اگه نشه تا قیام قیامت لنگ نیرو های غیر بومی خواهیم بود کما اینکه هستیم.من نمیخوام بحث لار و گراش رو پیش بکشم و جاش هم نیست اما عزیزان اگه دقت کنن میبینن تو لار وضع دقیقا نقطه مقابل ماست.در لار از جزئی ترین سطوح تا سطوح عالی و کلان نفرات دارن و این نه تنها باعث میشه کارکنان و نیرو های بومی در سطح شهر و شهرستان و شهر های مجاور داشته باشن بلکه این حمایتشون از تحصیل افراد مستعد باعث شده در راس قوا و ارگان های مهم هم نیرو داشته باشن و این بی شک تو پیشرفت هایی که داشتن نقش داشته.همین الان از لار دانشجو هایی تو دانشگاه های کلیدی مثل تهران،شهید بهشتی،صنعتی شریف،خوارزمی،امام صادق(ع)و علامه دانشجو در حال تحصیله که مطمئنا به پیشرفتشون حد اقل در سطح خرد کمک میکنن.پس بهتره مسئولین شهرستان به جای همایش و جلسه که البته اون ها هم در جای خود مهمن رو زمین کار کنن و دستاور هاشون رو نشون بدن.به امید روزی که نه تنها نیرو های شهرمون رو تامین کنیم بلکه مسئولین شهر های دیگه هم صفت گراشی رو داشته باشن.

  17. با سلام
    ضمن عرض تبریک به مجازشدگان محدود کنکور ۹۶ . وقتی حتی با کوچکترین درخواست تنها دلسوز این شهر جناب آقای ناصری که در اختیار قرار دادن یک مدرسه خالی از طرف آموزش و پرورشی ها مخالفت میشه وقتی با هر کار ایشان آموزش و پرورش ها چوب لای چرخش میزارن دیگه انتظاری بیشتری نیست …. متاسفیم برای اون کسانی که باحسادت در جهت از بین بردن فعالیت های با ارزش و بی منت ایشان کار می کنن…

  18. درمدارس لار از اخرهای سطح ابتدایی کار تست زنی باهاشون انجام میدن در مدارس گراش نشنیدم واین یکی از عوامل پیشرفت وقبولی بیشتر انهاست

  19. باسلام
    آخه رتبه ۲۲۵۷ سهمیه شاهد کجاش رتبه برتر هست که گذاشتید،مگه کل سهمیه شاهدچقدرهستن تو کنکور؛زحمتی بکشیدرتبه کشوری روهم بررسی کنیدحساب بیاد دستتون تاهررتبه ای رو برتراعلام نکنید؛البته حق هم دارید اوضاع اینقدرداغونه تو رتبه های برتر که مجبورید بزارید؛بازم خدا را شکر که گراش منطقه دو نیست تو کنکور والا همین رتبه ها چندبرابر ونجومی میشد؛لاقل خیلی ها فرق مثلا رتبه ۹۰۰ درمنطقه دو وسه رو نمیفهمن؛درآموزش وپرورش گراش چیزی به نام اموزش معنا نداره وهمش حاشیه هست ؛تواداره هم چهارتا خدمتگزار دارن کارهای کارشناسی اداره رو انجام میدن؛زیاد خودتون رو درگیر نکنید

    1. واقعا . در شهر کناری تا دلت بخواد دانشجویانش از دانشگاههای امریکا بورسیه گرفتن و با خرج امریکا به انجا نقل مکان کردن و دارن تحصیل و کار می کنند اما چشم راست و چپ از هم خبر ندارن . اما در گراش … واقعا که !!

  20. با سلام.متاسفانه رتبه ها خیلی جالب نیست.درعجبم چرا رتبه های سهمیه رو مبنای مقایسه قرار دادن..رتبه ی زیر ۲۰۰۰و ۳۰۰۰ آوردن سهمیه شاهد خیلی آسون هست..باید رتبه های برتر کشوری رو میذاشتید.تعداد زیادی از دانش آموزان لار رتبه های دورقمی و سه رقمی کشوری رو کسب کردند..باید آموزش و پرورش فکر جدی نسبت به این مسئله بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

34 نظر
scroll to top