بستن

فرمانداری میزبان اهالی رسانه

هفت برکه (گریشنا): در مراسمی در سالن اجلاس فرمانداری روز خبرنگار گرامی و به خبرنگاران فعال هدایایی اهدا شد.

به گزارش محمد هنرپیشه،کارشناس فرهنگی اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش: آیین نکوداشت روز خبرنگار،هم‌زمان با سراسر کشور در روزهفدهم مرداد در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گراش با حضور مسوولین، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه در فضایی صمیمی برگزار شد.

آیینه افروز، رییس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره‌ی شهید صارمی و شهدای به خون خفته‌ی راه آگاهی‌بخشی و خبر و تبریک این روز به فعالین، گزارشی از داشته‌های شهرستان ارایه نمود. نشریات افسانه‌ی گراش، هیمه و فصلنامه‌ی گراش و سایت هفت برکه همچنین نشریه‌ی آیینه‌ی گراش و کانال تلگرامی رسمی و مجوزدار پندری را از افتخارات این شهرستان دانست که در عرصه‌ی خبر و اطلاع‌رسانی در گستره‌ی شهرستانی و استانی می‌درخشد. وی همچنین از دو تن از خبرنگاران که در بخش ارد و فداغ فعالیت چشم‌گیر دارند تشکر کرد.

فرودی، فرماندار شهرستان در این آیین از زحمات طاقت‌فرسای خبرنگاران تشکر کرد و اظهار داشت:«طبق گفته‌ی مولانا خبر اقتضای جان آدمی است و خبر باید کوبنده‌ی جهل و تباهی باشد. نباید جهت‌گیری‌های سیاسی و حب و بغض‌های شخصی را در اصل خبر دخیل بدانیم و اگر خداوند در قرآن به قلم و آنچه می‌نویسید قسم یاد می‌کند قطعا این قسم به هر نوشته‌ای نیست بلکه آنچه از سر صدق و راستی است.»

وی تاکید کرد: «مطبوعات و نشریات می‌توانند نقش مهمی در توسعه‌ی فرهنگی داشته باشند چون آزادی را ترویج می‌کنند و خبر باید ذاتا مهم باشد نه این که مهمی خبر، به شخصیتی باشد که آن را مطرح می‌کند. و خبرنگاری یک کار دو طرفه است اگر نواقص و کاستی‌ها را گوشزد می‌کنید، خدمات را نیز برای مردم بازگو کنید و تلاش کنید قانون‌مداری را در جامعه ترویج دهید.»

فرماندار با توجه به پایان عمرخدمت دولت یازدهم و آغاز فعالیت دولت دوازدهم گریزی به عملکرد دولت در شهرستان گراش زد و گفت: «۱۸۸پروژه بالغ بر صد و دو میلیارد تومان به بهره‌برداری رساندیم که سی درصد آن از محل اعتبارات بخش خصوصی و خیرین و ۷۰درصد آن از اعتبارات دولتی بوده است.»

راه‌اندازی اینترنت ۴G ارد و انتساب عطریان به عنوان رییس جدید اداره گاز نیز،خبرهای حاشیه‌ای بود که در این مراسم اعلام شد.

هرمزی، رییس شورای شهرستان نیز با توجه به سختی کار خبرنگاران به شرایط خاص یک خبر پرداخت و گفت:«علم و دانش، جسارت، صداقت، سرعت و دقت را باید از شاخصه‌های خوب یک خبرنگار دانست و هیچ خبرنگاری با هر سلایقی نباید از دایره‌ی انصاف خارج شود.»

در این آیین دکتر ابراهیم مهرابی، استاد دانشگاه با عنایت به آیات شریفه سوره‌ی مزمل(آیات ۵ به بعد) اظهار داشت:«خداوند ماموریت بزرگی به شما می‌دهد و آن پرده‌برداری از حقیقت است. خبرنگار باید ارتباط وجودی با خبر پیدا کند و باید اصل مسئله را به مردم بدهد نه تحلیل‌های شخصی خود، و این مظنونات ذهنی خبرنگار است که ایجاد مسئله و مشکل می‌کند و نه بیان اصل خبر.»

وی با توجه به هزینه‌های سنگین رسانه‌ها در خصوص اجاره بها ساختمان، پیشنهاد داد یک محل به صورت ملکی یا استیجاری جهت تجمع همه‌ی رسانه‌ها فراهم شود تا هم بار هزینه‌ها کاهش یابد و هم فضای صمیمی بیشتری در جمع فعالان این عرصه ایجاد شود.

 

در ادامه‌ی این آیین نکوداشت چهار تن از فعالین حوزه‌ی رسانه به بیان مشکلات، مطالبات و گلایه‌ها و ارائه‌ی پیشنهادات خود پرداختند:

محمد خواجه‌پور، مدیر نشریه‌ی افسانه‌ی گراش از موسسه‌ی هفت برکه در خصوص معضل اقتصاد رسانه‌ها و ضعف ساختار اقتصادی اشاره کرد و پیشنهاد داد، اگر تبلیغات ادارات و نهاد‌ها به جای نصب بنر و شیوه‌های دیگر از طریق چاپ آگهی در مطبوعات باشد بخشی از تنگناهای مالی ما مرتفع خواهد شد. وی به زمان‌بندی برنامه‌ی نشست خبرنگاران و مسوولین پرداخت و گفت:«اگر این نشست‌ها ، قبل از مناسبت‌ها برگزار شود تا خبرها سر فرصت مناسب و داغ انعکاس یابد. سعی می‌کنیم خبر‌ها را عمقی پوشش دهیم و لازم می‌دانیم ارقام و اعداد دقیق در اختیار ما قرار گیرد و اگر فرمانداری به خبرنگاران اجازه ورود به جلسات حساس را بدهد قطعا با لحاظ رعایت خط قرمزها این مهم حل خواهد شد.»

فقیهی مدیر نشریه‌ی آیینه‌ی گراش اظهار داشت:«من بر خلاف دیگر همکارانم در حوزه‌ی رسانه معتقدم اجازه بدهید استرس وارد کنیم تا پویایی شکل بگیرد.» وی با انتقاد از رفتار برخی ادارات و نهاد‌ها و تشکل‌ها در خصوص نگاه گزینشی به رسانه‌ها در خصوص دادن آگهی، رپرتاژ و گرفتن اشتراک و پرداخت حق اشتراک، گفت:«باید به رسانه‌ها با یک چشم نگریست و حمایت‌های مادی و معنوی باید به صورت عادلانه صورت گیرد.»

عبدالمهدی وفایی‌فرد، مدیر کانال پندری نیز گفت:«ما با دست خالی کار را شروع کردیم و به هیچ جایی وصل نیستیم، رشته‌ام خبرنگاری با گرایش اجتماعی است در صدد هستیم مکانی را با حداقل‌ها تجهیز کنیم.»

او ادامه داد:«عمیقا به حفظ آرامش مردم و جامعه معتقدم ولو مدیری خبری را اعلام کند که آن خبر فضای جامعه را ملتهب می‌کند و امنیت جامعه را برهم می‌زند ما آن خبر را منعکس نخواهیم کرد.»

فاطمه آهنی، آخرین نماینده رسانه‌ها بود که از نمایندگی صدا و سینما به این سوال که چرا اینقدر این رسانه کم کار شده پاسخ داد و گفت: «چون ما به خبرگزاری ارتقا یافته‌ایم و خبر با آیتم‌ها و شاخصه‌های خاص را منعکس می‌کنیم باید خبر جامعیت داشته باشد تا مورد قبول خبرگزاری قرار گیرد و پوشش داده شود.»

در پایان مراسم به ده نفر از فعالان حوزه‌ی خبر و رسانه، محمد خواجه‌پور، حجت عابدی، شیدا شرقی، رضا تقی‌نژاد، فاطمه آهنی، حسین فقیهی، قاسم ایزدیان، فاطمه یوسفی، یوسف منوچهری و یونس آفتاب از طرف فرمانداری، اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌ی منابع طبیعی و شورای شهر و بانک انصار لوح سپاس و هدایای نقدی و غیر نقدی اهدا شد.

این آیین نکوداشت به همت فرمانداری شهرستان گراش و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

دیروز همچنین مسئولین بنیاد شهید شهرستان گراش و سرهنگ بابایی به همراه چند نفر از همکارانش برای قدردانی از خبرنگاران به موسسه‌ی فرهنگی هنری هفت برکه سرزدند.

به جز دیدارها دکتر احمد عبدالهی، مهندس ابراهیم وقارفرد، رئیس سازمان نظام مهندسی شهرستان گراش و مهندس محمدرضا باقری‌فرد، مدیرکل راه وشهرسازی لارستان از جمله مدیرانی بودند که با انتشار پیام‌هایی، فرا رسیدن هفدهم مرداد و  «روز خبرنگار» را تبریک گفتند.

متن پیام تبریک دکتر احمد عبدالهی بدین شرح است:

 

۱۷ مرداد، سالروز شهادت خبرنگار عزیز شهید محمود صارمی، و نامگذاری این روز به نام فعالان عرصه خبر و روز خبرنگار، فرصت مغتنمی است تا بتوانیم از این قشر پرتلاش و بی‌ادعا تقدیر و تشکر نماییم.

اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و مستند در جامعه، یقینا به افزایش آگاهی عمومی می‌انجامد و خبرنگاران هستند که این چراغ اطلاع‌رسانی و آگاهی را برافروخته‌اند.

اینجانب فرا رسیدن این روز را به سرباران حقیقی و حقیقت‌نویس این عرصه، و همه فعالان حوزه خبر و اطلاع رسانی در سراسر کشور به ویژه خبرنگاران شهرستان گراش تبریک می‌گویم.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه‌ی خبرنگاران عزیز، از تلاش‌های ارشمندشان در جهت اطلاع‌رسانی در حوزه‌ی سلامت جامعه و همکاری خالصانه با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش در انعکاس اخبار این دانشکده در سایت‌ها، کانال ها و نشریات تقدیر و تشکر می‌نمایم.

متن پیام مهندس ابراهیم وقارفرد بدین شرح است:

نیک پیداست  قلم‌ توتم توست که سرزنش خار مغیلان را با جان دل نیوش می‌کنی آنگاه که بغض‌های در گلو مانده مردمی را به تصویر میکشی که فریادهایشان بی‌صداست و طلایه‌دار آزادی و آزادی‌خواهانی هستی وقتی که ققنوس تفکرت خاکستر شده و ققنوسی دیگر خواهد رویید و بر این باور استواری که اندیشه‌ها سر تعظیم در مقابل قلم حقیقت‌جویان فرود خواهند آورد.  “روز خبرنگار بر خبرنگاران پرتلاش وطن مبارک”

پیام تبریک مهندس محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه وشهرسازی لارستان به مناسبت روز خبرنگار:

تبلور یافتن جلوه‌های آگاهی و تنویر افکار عمومی که بیانگر بالندگی و پویایی فکر و اندیشه‌ی جامعه است، حاصل تلاش خدمتگزاران در عرصه ارتباطات و رسانه می‌باشد. نیاز حیات بشری به کشف معانی و رسیدن به فهم و آگاهی، انگیزه‌هایی است که او را در یافتن حقیقت و رمز‌گشایی از آنچه نمی‌داند راهنمایی می‌کند. بخشی از مسئولیت روشنگری و ارائه اطلاعات و آگاهی به جامعه و مردم تکلیف مبارک و شایسته‌ای است که بر عهده‌ی اصحاب رسانه و به ویژه خبرنگاران فعال در این عرصه نهاده شده که حاصل کار آنان به طور مداوم و مستمر در دسترس افکار عمومی و مخاطبان علاقه‌مند قرار می‌گیرد.

لذا از حضور فعالانه و موثر همه‌ی عزیزانی که در عرصه اطلاع‌رسانی و انتشار صحیح و به موقع اخبار، نقدهای هوشمندانه اداره کل راه وشهرسازی لارستان را همراهی کرده‌اند، کمال تشکر و امتنان را داشته و در این راه پر صعوبت توفیق روز افزون شما مسئلت داریم.

امید آنکه با استعانت از درگاه حضرت سبحان و در ظل عنایات مقام معظم رهبری بتوانید با طبع ظریف و خلاقانه در مسیر روشن ترویج این فرهنگ، گام‌های مهمی برداشته و تاثیرات بسزایی را در پیشرفت کشور داشته باشید . ” توفیق رفیق راهتان هر لحظه ”

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top