بستن

برپایی «نردبان»‌ برای رتبه‌های برتر کنکور

گریشنا (هفت‌برکه): همایش نردبان در نیمه شهریور ۹۶ به منظور تجلیل از برترین‌های کنکور برگزار می‌شود. وجه تمایز این همایش با دیگر همایش‌های برگزارشده، نشست‌های هم‌اندیشی است که بناست در حاشیه «نردبان» برگزار شود.

پس از یک سال وقفه در برگزاری همایش‌های تجلیل از برگزیدگان کنکوری گراش، امسال همایش «نردبان» به منظور تجلیل از کنکوری‌های برتر سال‌های ۹۵ و ۹۶ برگزار می‌شود. این همایش قرار است در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریورماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شود.

امیرحسین نوبهار، دبیر برگزاری نردبان، در گفتگو با هفت‌برکه با اشاره به تفاوت نردبان با همایش‌های گذشته می‌گوید: «در همایش‌های پیشین عموما به  جشن تجلیل از رتبه‌های برتر بسنده می‌شد، اما دبیرخانه این همایش قصد دارد دو پنل هم‌اندیشی را با حضور دانشجویان و نخبگان گراشی به منظور واکاوی مسیر آموزش و پیشرفت در گراش برگزار کند.»

این دانشجوی گراشی دانشگاه شیراز می‌گوید: «به جز نخستین همایش روشنای علم که در سال ۹۱ و به همت کانون طه و مسجد صاحب‌الزمان برگزار شده است، ما دیگر شاهد برگزاری نشست‌های بررسی وضعیت آموزش در گراش نبوده‌ایم. این نشست‌ها می‌توانند به ما بگویند که موقعیت ما نسبت به دیگر شهرها چگونه است و برای قرارگیری در مسیر پیشرفت آموزش و پرورش باید چه اقداماتی انجام شود.»

سعید سرخی، دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی نردبان، نیز در مورد روند برگزاری همایش این‌گونه توضیح می‌دهد: «ایده همایش از چند ماه پیش مطرح بود، اما در مردادماه با حمایت رسمی اداره آموزش و پرورش گراش و مساعدت شورای شهر و فرمانداری، بحث اجرا به صورت جدی مطرح شد.»

سرخی گروه برگزارکننده را این‌گونه معرفی می‌کند: «برگزارکنندگان این برنامه همان دانش‌آموزانی هستند که تا سه چهار سال پیش در مدارس گراش یا لار درس می‌خوانده‌اند و حالا با وجود دانشجو بودن، هنوز دغدغه‌ی آموزش در گراش را با خود یدک می‌کشند. ما امیدواریم بتوانیم به عنوان حلقه واسط بین کادر آموزش و پرورش، گروه‌های فعال آموزشی و دانشجویان عمل کنیم و با همفکری یکدیگر، راهکاری برای بهتر کردن روند آموزش و پرورش و اثرگذاری بر دانش‌آموزان ارائه کنیم.»

به گفته سرخی، دبیرخانه همایش نردبان در دانشگاه شیراز واحد گراش (مدرسه ابدی سابق) پذیرای کسانی است که مایل به همکاری در زمینه‌های ایده و اجرا هستند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در تلگرام و اینستاگرام فعالیت‌های این همایش را تا روز برگزاری پیگیری کنند.

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

9 نظر

  1. با سلام
    برگزاری همایش کار بسیار پسندیده و قابل تقدیری است
    ولی از دست اندکاران این همایش مخصوصا اقای نوبهار بعنوان عضو کوچکی از اعضای علمی گراش تقاضا دارم که در این همایش جانب داری را کنار بگذارند و اگر قرار بر تقدیر و تشکر باشد از تمام برگزیدگان کنکوری تقدیر نمایند نه فقط از کسانی که عضو کانون یا سازمانی بودند و بنده در سال ۹۱دقیقا بیاد دارم که فقط از برگزیدگان عضو کانون طه تقدیر شد درحالی که خیلی از رتبه دارهای ان سال مخصوصا در مقطع کارشناسی ارشد عضو کانون نبودند و هیچ تقدیری از آنها نشد و اینان کسانی بودند که خودجوش و خودخواسته تلاش کرده بودند و به رتبه ی عالی دست یافته و پذیرفته ی دانشگاههای مادر کشور شده بودند.
    جدا از موضوع بالا فقط یک سوال دارم
    نخبه در گراش چه معنا و چه جایگاهی دارد و یک فرد نخبه اگر بخواهد وارد گراش شود و فعالیت علمی و یا دست اورد علم و نخبگیش را در گراش به نمایش بگذارد (بقول معروف به شهر خود خدمت کند) کدام ارگان یا مرکزی پذیرای آن فرد خواهد بود؟
    پس لازمه قبل از نخبه پروری به این موضوع توجه کنیم که نتیجه نخبه پروری در گراش چه خواهد بود؟

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز و دغدغه‌مند؛
      در مورد مسائل روشنای علم خدمت شما عرض کنم که هرچند بنده به طور کامل در جریان برگزاری سال ۹۱ نبودم اما تا جایی که اطلاع دارم از میان رتبه‌های برتر کسی فراموش نشده بود. در مورد دانشجویان ارشد اما مسئله این است که در شهر ما نهاد رسمی وجود ندارد که متولی امر تحصیلات تکمیلی باشد. در چند سال گذشته یعنی از ۱۳۹۱ تا کنون اصلی ترین ارگان حامی برنامه‌های این چنینی اداره آموزش و پرورش بوده که منطقا و عرفا به مسئله‌ی تحصیلات تکمیلی نمی‌پردازد و باید به کنکور کارشناسی که محصول آن اداره است توجه کند.
      در موضوع عدم توجه به نخبگان در شهر هرچند شورای شهر ، آموزش و پرورش و فرمانداری کارهای خوبی در این زمینه انجام داده‌اند و همواره از این قشر حمایت کرده اند اما هنوز جای کار هست. امیدواریم در آینده نه‌چندان دور با همگرایی بیشتر دانشگاهیان از ظرفیت این قشر استفاده شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که بخش قابل توجه‌ی از تحصیلات دانشگاهی قابلیت کنش در شهر‌هایی مانند گراش را ندارند مانند برخی رشته‌‌های صنعتی.
      بازهم از شما بابت نظر دهی‌ دقیقتان سپاسگزارم.

  2. با سلام مممنون از دقت نظر و دلسوزی جنابعالی. لازم به ذکر است که به غیر از سال ۹۱، سه دوره دیگر این همایش با گستره وسیعتر برگزار شده و در هر سه دوره از تمامی پذیرفته شدگان با رتبه های برتر از تمامی نقاط شهرستان گراش فارغ از اینکه در گراش، شهرهای همجوار یا سایر نقاط کشور تحصیل کرده اند تقدیر شده است. امسال نیز در این همایش از برترین های کنکور ۹۵ و ۹۶ به طور همزمان تقدیر خواهد ش.
    از زحمات و فعالیت های آقای نوبهار و سایر دانشجویان پرتلاش نیز قدردانی می کنم.

  3. از پاسخگویی دوستان کمال تشکر دارم
    دقیقا افراد مورد نظر بنده افراد تحصیلات تکمیلی بودند که اقای نوبهار اشاره فرمودند.
    پس در واقع فقط تقدیر از افراد کنکوری های کارشناسی هدف همایش می باشد ولی برای سال ۹۱ افراد تحصیلات تکمیلی نیز دعوت شده بودند ولی…..
    اقای نوبهار در مورد نخبگان ممنون میشم مورد کار خوب که شما میفرمایید رو مثال بزنید در حالی که بنده هیچ موردی مشاهده نکردم شاید با اشاره مورد از طرف شما بنده متوجه کم اطلاعی خود شوم و ذهنیتم نسبت حمایت از نخبگان در گراش عوض شود.

  4. حتما میخوان از رتبه های دوهزار وسه هزار شاهد تجلیل بکنن….امسال که گراش رتبه ای نداشت غیر از دوسه تا ازاونایی که لار تحصیل کردن واقای قاسمی …

  5. ب سلامتی ?
    اقای درویشی ک ی مدرسه رفته بودن گفته بودن ک واسه دورقمی ها ماشین و سه رقمی ها لپ تاب درنظرگرفته شده…..
    حالا ببینم بعد یکسال ب چیزی ک گفتن عمل میشه یانه☺️?
    دورقمی ک یادم نمیاد داشته باشیم?
    واسه همون تعداد محدودی از سه رقمی هاهم عمل بشه خوبه:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top