بستن

سرگرد دهقان چهارمین فرمانده سپاه گراش شد

هفت‌برکه (گریشنا): با برگزاری مراسمی در حسینیه چهارده معصوم (علیهم‌السلام) سرگرد مجتبی دهقان جانشین سرهنگ درستکار در فرماندهی ناحیه مقاومت گراش شد.

به گزارش حجت عابدی، جلسه تکریم و معارفه فرمانده قدیم و جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش با حضور سردار گزنی جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس و مسئولین شهرستان ۳۰ مردادماه ۱۳۹۶ در حسینیه چهارده معصوم (ع) گراش برگزار شد.

چهارمین فرمانده غیر بومی

سرگرد مجتبی دهقان متولد ۱۳۶۰ و اهل شهرستان فیروز آباد چهارمین فرمانده ناحیه مقاومت گراش خواهد بود. دهقان سیزده سال سابقه خدمت در سپاه را دارد و پیش از این به عنوان مسول بازرسی در سپاه شهرستان فیروز آباد حضور داشته است.

سرهنگ دوم محمد فرزانه نخستین فرمانده ناحیه مقاومت گراش بود که از ابتدا تاسیس این ناحیه در سال ۱۳۸۹ تا خرداد ۱۳۹۱ در گراش خدمت کرد. فرزانه بعد از گراش به شهر خود مُهر رفت و فرمانده ناحیه مقاومت این شهرستان شد.

سرگرد حمید مفتاح جوان‌ترین فرمانده ناحیه گراش بود. مفتاح از خرداد ۱۳۹۱ تا آذرماه ۱۳۹۳ در گراش حضور داشت. مفتاح که اهل استهبان بود بعد از گراش به صفاشهر و خرم‌بید رفت. این مصاحبه را از او در گریشنا بخوانید (+)

سروان درستکار آذرماه ۱۳۹۳ جانشین مفتاح شد. درستکار در کمتر از سه سال حضور در گراش به درجه سرگردی و سپس سرهنگی دومی ارتقا یافت. سرهنگ درستکار که اهل فسا است شنبه ۱۴ مردادماه به فرماندهی ناحیه مقاومت نی‌ریز منصوب شد و سرگرد مجتبی دهقان امروز ۳۰ مردادماه جانشین او در گراش شد.

سردار گزنی: کربلا درس مذاکره نیست

سردار گزنی جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در جلسه معرفی فرمانده جدید ناحیه مقاومت گراش با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام گفت: ولایت پذیری و استقامت در برابر دشمنان در تمام عرصه‌ها باعث ناامیدی و ناکامی دشمنان شده است و هر گاه نفوذ دشمن به سد آهنین مردم برخورد کرده است قطعا شکست خورده برگشته است.

گزنی با بیان این که هر جا استقامت و پایداری و تسلیم خواست دشمن نشدیم، باعث عزت میهن اسلامی شدیم، گفت: در مقابل پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل و شهدا همه مسئول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن میخواهد انقلاب نباشد تا نظام اسلامی استوار نگردد، اظهار داشت: در طول چندین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر جا از ولی خود پیروی نکردیم باعث از بین رفتن انسجام و وحدت مردم و نفوذ دشمن شده است.

جانشین سپاه فجر  با اشاره به یکی از سخنان رییس جمهور که گفته بود کربلا درس مذاکره به ما می‌دهد. گفت:«مذاکره قبل از کربلا است اگر قرار است مذاکره‌ای صورت بگیرد قبل از کربلا است. قبل از روز عاشورا وظیفه و تکلیف امام هدایت است. لذا کربلا درس حماسه و مقاومت و امامت‌شناسی به ما می‌دهد.» او در ادامه اضافه کرد: « این صحبت‌های من گوشه و کنایه به کسی نیست و مسائل کلی را عرض کردم.»

سردار گزنی با تشکر از خدمات سرهنگ درستکار گفت: «آن چه سرهنگ درستکار انجام داد جز انجام تکلیف نبود. برکت کار ایشان در مانوس بودن با خانواده شهدا بود.»

جانشین سپاه فجر از فرمانده جدید سپاه گراش خواست که با همه مردم همکاری داشته باشد: «از ایشان انتظار است با همکاری با مجموعه مومنین و متدین شهرستان، با مسئولین و مدیران، فرماندار و امام جمعه محترم بتواند رصد و اشرافیت بسیج را در حوزه‌های انقلاب ایجاد کند. همکاری باعث هم‌افزایی می‌شود. فراهم نمودن زمینه جذب به بسیج یکی از وظایف و تکالیفی است که باید در صدر برنامه‌های برادر عزیزم آقای دهقان قرار بگیرد.»

در میان صحبت‌های سردار گزنی نعمت ستوده از جانبازان دفاع مقدس در مورد این که به او تذکر داده‌اند که لباس نظامی نپوشد اعتراض داشت. ولی مدتی بعد از خروج از سالن نعمت ستوده دوباره به صندلی خود در سالن مراسم بازگشت.

امام جمعه گراش: روحیه معنوی سپاه منشا ترس دشمنان است

از میان مسئولین محلی حاضر در جلسه ۱۵ دقیقه وقت تعیین شده بود که قرار شد بین امام جمعه و فرماندار تقسیم شود. که در نهایت فرصت سخنرانی به فرماندار نرسید.

امام جمعه گراش یکی از برکات انقلاب اسلامی را تاسیس نهاد سپاه عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در مسیر امنیت پایدار جامعه و توسعه و آبادانی کشور گام برداشته است.

حجت السلام والمسلمین سید رضا شاه چراغ افزود: روحیات معنوی، شجاعت و اقتدار نیروهای بسیج سر منشا ترس دشمن از سپاه پاسداران است.

خداحافظی درستکار و سلام دهقان

سرهنگ دوم محمد مهدی درستکار در جلسه خداحافظ خود گفت: «این جلسه تودیع خواه ناخواه برای همه برگزار می‌شود مسئولین حاضر از فرصت خدمت استفاده کنند.»

وی حضورش در شهر گراش برای خود توفیق دانست و گفت: «مردم گراش مردمی انقلابی و همیشه در صحنه هستند.»

درستکار در صحبت پایانی خود از کسانی که با او همکاری داشته‌اند صمیمانه تشکر کرد: «از امام جمعه محترم که همیشه پشتیبان ما بوده‌اند تا همه مسئولین ادارات و به ویژه برادر رزمنده حاج مهدی جعفری و هیات رزمندگان سپاه و همکاران خودم در مجموعه سپاه و عزیزان پیشکسوت‌مان آقای پورشمسی، برادران مهروری، آقای نیساری و همه دوستان تشکر می‌کنم.»

بعد از اهدا حکم، سرگرد مجتبی در نخستین سخنان خود در سمت فرماندهی ناحیه مقاومت گراش بر همدلی تاکید کرد: «دست همکاری را به سمت همه دلسوزان انقلاب دراز می‌کنم و تا در فصایی برادرانه در کارآمدسازی موفق باشیم‌.»

دهقان در برنامه‌های خود به چند محور تامید کرد: «توجه جدی به پایگاه‌های محوری و مسجد محوری وجود خواهد داشت و از همه نیروها برای پیشبرد اهداف بسیج دعوت می‌کنم.»

درخواست اردوگاه تا اهدا هدایا

یعقوب مهرابی مجری برنامه پیش از سخنان سردار گزنی برخی درخواست‌های بسیجیان گراش را مطرح کرد. مهرابی خواهان ارتقا ناحیه مقاومت گراش شد: «خواسته دیگر  ما این است افرادی که برای پذیرش مراجعه می‌کنند به دلیل حضور پدران‌شان در کشورهای حوزه خلیج فارس رد نشوند و نیروهای بومی بسیجی بیشتری پذیرش شوند. همچنین کمبود یک اردوگاه تفریحی احساس می‌شود هم برای تفریح همه مردم و هم خانواده بسیجیان، در مورد اقتصاد مقاومتی هم گراش ظرفیت‌های زیادی دارد.»

مراسم امروز با حضور حجت السلام والمسلمین سید رضا شاه چراغ امام جمعه گراش، اصغر فرودی فرماندار گراش، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخش‌های تابعه، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان و فرماندهان پایگاه های مقاومت سطح شهر برگزار شد. فرماندهان پایگاه موشکی لار و ناحیه مقاومت لارستان نیز همراه با برخی فرماندهان سپاه فجر در این مراسم حضور داشتند.

در بخش پایانی حکم فرمانده جدید ناحیه مقاومت گراش خوانده شده و مسئولین شهرستان، نهادها و ادارات با اهدا لوح سپاس و هدایا از دو سال و ۹ ماه خدمت سرهنگ درستکار در گراش تقدیر کردند. در این مراسم ۱۳ لوح تقدیر، سه قاب، ۴ لایکو و ۸ پتو از جمله هدایایی بود که به سرهنگ درستکار اهدا شد.

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

10 نظر

  1. یکی دستاوردهای ایشون رو بپرسه در این چندسال خدمت،بغیر از ترفیع درجشون از سروان به سرهنگ.
    مثلا جناب اقای مفتاح در زمینه های عمرانی و ورزشی کار کردن

    1. عیب کسان منگرو احسان خویش
      دیده فرو بربه گریبان خویش

      با بدان بدباش وبا نیکان نکو
      جای گل، گل باش وجای خار،خار
      ارج نهادن به خانواده شهدا کم کاری نیست که ایشون واقعا کم نذاشتن تا بماند بقیه کارهای ارزشی ایشون .
      خدایارونگهدارش باشه ان شاالله

    2. با سپاس شهرام گرامى
      گراش پر شده از نیروهاى سپاه و بسیج
      اگه توجه کرده باشید گراش نسبت به جمعیتش این همه نیرو زیاد هست
      همیشه جاهاى امن دنیا سردمداران انها نظامى نیستن
      گراش باید بیشتر به کارهاى فرهنگى بها بده و تبلیغات فرهنگى انجام بده
      ما هنوز خیلى عقبیم از بقیه شهرهاى ایران
      ما چسپیدیم به همین موضوعات
      اینقدر مسئولین با پولهاى هنگفت خود ما اومدن گراش لذت بردن اخرش چى شد
      قتل اقاى اسدى اخرین نتیجه اش …

  2. هر چی درجه گرفت نوش جونش به شما ربطی نداره در ضمن اونای که میگن کاری نکرد برای گراش باید بفهمن که کار اجرایی تو شهر بر عهده فرماندار هست نه رئیس سپاه از اقای فرماندار سوال کنید که توی این چند سال تو گراش […]

  3. با سلام خدمت دوستان عرض کنم که خواهشاً نسنجیده صحبت نکنند ایشون خدمات زیادی در بُعد تقویت بنیه بسیج گراش انجام دادند هیچکدوم از فرماندهان قبلی این کارو انجام ندادند و بزرگواران توجه داشته باشند اونایی که در بسیج نیستند نمی‌دانند من چی میگم
    در خصوص ترفیع درجه نیز ایشون زمانی که جانشین آقای مفتاح بودن دو سال از آقای مفتاح باید سریع‌تر به سرگردی می‌رسیدند اما به دلیل اینکه فرمانده اونموقع سرگرد مفتاح بود و ایشون جانشین بودند و به خاطر حفظ شدن سلسله مراتب درخواست ترفیع سنوات خدمتی نکردند تا اینکه جابه‌جایی صورت گرفت

  4. خانم یا اقای محمدی
    کمی دور تر از گراش برو ببین فرمانده نیرو شپاه چه کاری انجام میده
    ایشون چه کاری برای گراش انجام دادن
    متاسفانه توی گراش زیاد هستن اشخاصی که بخاطر منافع شخصی خودشون با ایشون همراه شدن

  5. گراش هم شده آزمایشگاه مسولین، هر کی درجه پایین تر داشته باشه می فرستن اینجا بعدش که ارتقاء پیدا کرد و تجربه کسب کرد و توی محل خدمتش اینقدر آزمون و خطا انجام میدن تا بره یه شهر دیگه بر کرسی فرماندهی بشینه. باید برای مسئولین شهر متاسف باشیم که اجازه میدن با مواجه بشیم مثلا شهرستان هستیم آیا درجه فرماندهی یک شهرستان سروان و سرگرد هست؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top