بستن

شهردار استهبان، گزینه‌ی منتخب شورا برای شهرداری گراش

هفت‌برکه (گریشنا): شورای شهر گراش احمد فقیهی‌کیا، شهردار استهبان، را به عنوان شهردار جدید گراش انتخاب کرد.

به گزارش حجت عابدی از شورای شهر گراش، ۲۴ ساعت پس از انصراف غلامعباس زارع از سکان‌داری شهرداری گراش، اعضای شورای اسلامی شهر گراش صبح و بعدازظهر چهارشنبه ۸ شهریور تا ساعت ۱۲ نیمه‌شب جلسه فوق‌العاده داشتند. در این جلسه، احمد فقیهی‌کیا به عنوان شهردار جدید انتخاب و صبح پنجشنبه به استانداری فارس معرفی خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی شورای شهر گراش، فقهیی‌کیا هشت شهریورماه با حضور در شورای اسلامی شهر، طرح‌ و برنامه‌های خود را برای اعضای شورای اسلامی شهر گراش تشریح کرد.

علی‌اصغر حسنی، رئیس شورای اسلامی شهر گراش، با بیان این که انتخاب شهردار توانمند، متخصص و پاکدست مقدمه‌ای برای توسعه و آبادانی شهر است، اظهار داشت: «مهم‌ترین ملاک برای انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر تسلط شهردار به مدیریت شهری، شناخت قانون، توانمندی در عرصه سازندگی، تعامل با مردم و مسئولین بوده است که اعضا در یک جلسه طولانی و در واقع بعد از ۲۴ ساعت از انصراف اقای زارع، شهردار جدید را انتخاب کردند.»

حسنی با تاکید بر اینکه اعضای شورا با دقت نظر بالا شهردار را انتخاب می‌کنند، افزود: «ظرفیت‌ها و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در جلسه اعضای شورا با شهردار جدید بررسی شد و برای ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر، مهم‌ترین مساله در انتخاب شهردار، توجه به دغدغه‌های مردم است.»

رییس شورای پنجم گراش گفت: «برای انتخاب مهندس فقیهی‌کیا با مسئولین و کارشناسان استان گفتگو و رایزنی شد و وی فردا به استانداری معرفی می‌شود و تا زمان صدور حکم به عنوان شهردار گراش، آقای عبدالحسین مهروری سرپرست شهرداری خواهد بود.»

فقیهی‌کیا متولد اول فروردین ۱۳۵۸ در استهبان است و بعد از ۱۳ سال حضور در شهرداری استهبان، از ۲۱ اسفند ۹۲ تاکنون سمت شهردار استهبان را در اختیار دارد. بر اساس گفتگوی شهردار استهبان با سایت خبری سهتبان (لینک خبر) او دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس عمران و پذیرفته شده دکتری عمران -سازه است. رئیس مجمع شهرداران استان فارس و نماینده شهرداران استان فارس در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان فارس از جمله افتخارات فقهیی‌کیا است.

انتخاب شهرداران استان فارس امسال پر از شگفتی بوده است. غلامعباس زارع، شهردار گراش، دو روز بعد از انتخاب در شورای شهر گراش، به عنوان شهردار آباده معرفی شد (خبر در گریشنا). به همین منوال، صبح چهارشنبه پایگاه خبری سته‌بان استهبان اعلام کرده بود: «احمد فقیهی‌کیا شهردار استهبان در جلسه رای‌گیری شورای شهر استهبان با سه رای موافق و دو رای مخالف برای یک دوره چهارساله دیگر شهردار استهبان شد» (خبر در سته‌بان). اما چند ساعت بعد از جلسه شورای شهر گراش، نام احمد فقهیی‌کیا به عنوان دوازدهمین شهردار گراش بیرون آمد.

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

9 نظر

  1. سوالی پیش آمد که اگر دوستان میتونن جوابی بهش بدن ممنون میشم اعلام نظر بکنن
    اگر ایشون در کمتر از ۴ سالی که در سمت شهرداری استهبان بودن کارنامه قابل دفاعی داشتن، پس چرا برای دور دوم رای شکننده ۳ به ۲ اعضای شورا رو داشتن؟!

    1. سلام
      واقعا مهندس فقیهی کیا واسه استهبان در این چهار سال زحمت کشیدن و ۹۰درصد مردم استهبان دوست دارن ایشون شهردار بمونه
      این رای شکننده بخاطر باند بازی شورا بوده

  2. جناب مهندس فقیهی کیا انتخاب شایسته شما را به عنوان شهردار گراش تبریک عرض کرده و امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و موید باشید.

  3. والله من تا حالا فکرش هم نمی کردم
    برای شهردارشدن یه تشکیلات و باند بازی خودش را دارند

    اولا :مگه شورا چه خواسته ای نامشروع و غیر قانونی از شهردار قبلی داشته که ایشان تحت فشار قرارش داده بودند تا مثل فشفشه از شهر گراش فرار کند!!! یعنی برای ۱۰ روز نیز دوام نیاورد

    دوما :شما کارنامه شهرداد جدید را توی یه روز خوندید و نتیچه گرفتید به به و چه چه راه انداختید
    با اینکه نام ایشان اصلا درلیست بررسی شوندگان نبود .
    سوما: این شغل شهردار شدن مثل شغل ماست (مثلادقیقا می دونیم اون پرواز دبی چندتا جای دیگه داره و مسافر با کدوم پرواز بفرستیم)
    لوپ کلام هر کی اطلاعات و پارتی بیشتری داشته باشه درصدد شهر دار شدنش به مراتب بیشتر می شود و در نتیچه لابی گری بیشتر حاشیه بیشتر به همراه دارد

    تمام این اتفاق بسیار مهم برای شهر زیبای خودمون نوید بخش روزهای بسیار پرتنش در شورا را داریم شاید از این به بعدبا واژه هایی (اگر خوب بود) کار کار من بود و مثلا همه مخالف بودن و من موافق.
    وای به حالی اگر شهرداربد از اب در اومد همه ملت گراش اشتباه کردند فقط و فقط بچه های شورا عالی و دلسوز بودند!!!!

    دوستان صبح روز جمعه کمی مزاج در نوشته هایم بود ببخشید
    دیگه عید هستش و لبخند و شادی

    همیشه شاد و سالم باشید

    1. یه سئوال داشتم
      ایا این جواد خدادادی همونی است که قبلا توی کمربندی دفتر هواپیمایی داشت؟

      در هر صورت خوب دیدگاه مردم را می نویسدو چند مدتی است توی کامنت های گریشنا از خود مقاله برای من جذاب تر شده است

  4. چقد ما مردم ساده هستیم هیچکس دلسوز مردم نیست همه بدنبال منافع خود هستند ایا کسانی که اقای زارع را در گراش ابقا کردند اول ایشان را ابقا کرده وبه او رای دادند بعد خواسته های خود را مطرح کردند یا اقای زارع بعد از اینکه از طرف شورای اباده انتخاب شد (دقیقا دو روز بعد)بخاطر منافع شخصی چون از لحاظ درجه ورتبه شهرداری اباده در رتبه بالاتری قرار دارد شهرداری اباده را پذیرفت وشروع به بهانه جویی واوردن دلایل انچنانی کرد .حال انکه ما مردم بازیچه هستیم وبازیگردانان هر کدام در صدد تبرئه خود
    البته اقای زارع شاید در محاسبات خود دچار اشتباه شده باشند چون توان مالی مردم اباده در حد مردم گراش نیست وانجا از کمکهای مردمی و ماشین ۲۰۰ملیونی خبری نیست

  5. باسلام و عرض ادب…بنده اصالتا اهل شهرستان لار وچندسالی ساکن استهبان هستم…در مدتی که آقای فقیهی شهردار بودن فوق العاده مردم دار و فعال بودن که حتی خیلی از کارمندان شهرداری از قانونمند بودن وحساسیت ایشون گله مند بودن.چون که تمام وقت باید کارمیکردن و نمیشد از زیر کار دررفت..به زیباسازی شهر خیلی کمک کردن که متاسفانه با باندبازی شورا نعمت بودن با ایشون رو از دست دادیم….(به امید موفقیت روزافزون تمام دلسوزان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top