بستن

فاز یک خیابان ساحلی افتتاح شد

هفت‌برکه (گریشنا): در حالی که هنوز شهرداری جدید در ساختمان شهرداری مستقر نشده است، دو پروژه‎‌ی شهرداری به مرحله افتتاح رسید و یک پروژه جدید هم آغاز شد.

به گزارش فاطمه یوسفی، خبرنگار هفت‌برکه، امروز سیزدهم شهریورماه، فرودی، فرماندار شهرستان؛ عبدالحسین مهروری، سرپرست شهرداری؛ و برخی از مسئولین و مدیران ادارات در آیین افتتاح پروژه‌ی خیابان ساحلی و آسفالت مسکن خودمالکی و کلنگ‌زنی پارک محله‌ای فخرآباد حضور داشتند.

۹۲۰ میلیون برای فاز یک

حسین مهروری، سرپرست شهرداری گراش، در مراسم افتتاح خیابان ساحلی گراش گفت: «در فار یک خیابان ساحلی، خیابان درمانگاه به خیابان آبیاری وصل می‌شود. یکی از مشکلات اصلی شهر، بحث عدم وجود معابر عمومی به جهت مسائل ترافیکی به خصوص در بافت قدیم است. این بخش جزو بافت نیمه‌قدیم محسوب می‌شود و مانند پاقلعه صرفا بافت قدیم نیست. در پاقلعه نیز در چند دوره با حضور شهرداران مختلف ما پروژه خیابان دروازه را به سرانجام رساندیم که با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی مردم در آن بخش از شهر، باز کردن معابر کار بسیار سخت و مشکلی بود. در پروژه‌ی خیابان ساحلی نیز علی‌رغم این که ما خانه‌ی عمده‌ای در مسیر نداشتیم اما در بحث زمین و گاهی نخیلات به مشکل برخوردیم و چیزی حدود هفتصد و بیست میلیون تومان خسارتی است که ما برای باز کردن مسیر دادیم.»

او با اشاره به مشخصات فنی پروژه می‌گوید: «طول این خیابان ششصد متر است و  حدود ۹ هزار متر مکعب مخروط‌‌‌‌ریزی انجام شده و هزار متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است و احداث جدول کناری نیز با بتن انجام شده است. در نهایت این پروژه تا این جای کار با اعتباری بالغ بر ۹۲۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.»

سرپرست فعلی شهرداری درباره برنامه آینده این خیابان گفت: «اگر در سال‌های آینده مسئولین شهرداری عزم را جزم کنند و این پروژه‌ها تکمیل شود، این خیابان بعد از خیابان آبیاری به خیابان بسیج خواهد رسید و بعد از آن از سمت ورودی شهر به بلوار آزادی می‌رسد. از سمت دیگر نیز این خیابان به پشت شهرک رزمندگان و دانشکده علوم قرآنی وصل می‌شود و امیدواریم این قضیه هم به سرانجام برسد.»

خیابان‌هایی برای حل مشکل ترافیک

فرودی، فرماندار شهرستان، نیز با اشاره به این که در شهر گراش ترافیک عمده بر روی محور اصلی و داخلی شهر متمرکز است، گفت: «سیاستی که در شورای ترافیک مطرح شد این بود که خیابان‌های جدیدی در قسمت شمالی و چه در قسمت جنوبی شهر باید احداث شود و بالحمدالله شورا و شهرداری این قضیه را دنبال کردند.»

فرماندار در مورد ویژگی این خیابان‌ها گفت: «خیابان ساحلی در قسمت جنوبی شهر، شرق شهر را به غرب شهر وصل می‌کند و در قسمت شمالی مسیری که از بلوار امام حسین (ع) شروع می‌شود به شهرک‌هایی که در آن قسمت شهر قرار دارند، متصل می‌شود و مقدار زیادی از ترافیک حل خواهد شد. با اتمام این پروژه‌ها، جا دارد از شورای چهارم تشکر کنم که زحمت کشیدند و این قضیه را دنبال کردند و همچنین از شهردار سابق آقای زارع که دنبال این قضیه بودند.»

خیابان‌های پروژه زیتون و کوثر آسفالت شد

به دلیل هم‌زمانی افتتاح چند پروژه، کمبود وقت و گرمی هوا، مسئولین برای کلنگ‌زنی پارک محله‌ای فخرآباد در محل حاضر نشدند و مهروری در محل خیابان ساحلی به این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: «برای ساخت این پارک محله‌ای، شهرداری دویست میلیون و خیر دویست و پنجاه میلیون تومان هزینه خواهد کرد.»

این پروژه قرار بود در آخرین روز از هفته دولت کلنگ ‌زنی شود اما به دلیل ماموریت فرماندار در تهران به امروز منتقل شد.

در مراسم افتتاح آسفالت مسکن خودمالکی واقع در انتهای خیابان فتح‌المبین، مهروری بعد از قدردانی از زارع، شهردار سابق گراش و حبیب‌الله مهرابی جهت پیگیری برای محقق شدن این پروژه، ادامه داد: «پانزده هزار متر زیر‌سازی، آسفالت و قیر پاشی این طرح دویست و چهل میلیون تومان هزینه‌بر بوده است که از مجموع این مبلغ ۹۷ میلیون تومان از طریق مالکین و شرکت مجری مسکن خودمالکی تامین شده و مابقی را شهرداری پرداخت کرده است.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. سلام…چرا ادامه جاده چک چک رها شده با اوضا قیر پاشی یک لاین نیمه کاره و لاین بعدی قیرپاشی…..بخدا کجا دنیا این چنین کار میکنن نه احترام ب مردم چه از لحاظ وقت چه از لحاظ تحمیل هزینه……

  2. ماشالله به شورای پنجم هنوز نیامده خیابون ساحلی رو تمام کردن
    مرحبا با تلاش شبانه روز
    پس واقعا میشه تو سه روز خیابون کشید ?

  3. ممنون از باعث و بانی وصاحب این کار. آی حال میده پیاده روی توی این خیابان آروم.تا شلوغ نشده و هواش پاکه بروید کالری بسوزانید صبحها. چقدر هم به خیابان درمانگاه نزدیک شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top