بستن

فخرآباد، گورستانی که بوستان می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): با مراسم کلنگ‌زنی پارک محله‌ای فخرآباد به عنوان یکی از پروژه‌های هفته‌ی دولت، به زودی با همکاری خیر گراشی، بوستانی جای گورستان فخرآباد را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، با موافقت خیر گراشی برای همکاری در ساخت پروژه‌ی پارک محله‌ای فخرآباد، امروز سیزدهم اردیبهشت‌ماه مراسم کلنگ‌زنی پروژه پارک محله‌ای فخرآباد انجام شد. هر چند به دلیل نبودن وقت، گرمای هوا و هم‌زمانی افتتاح چند پروژه، مسئولین در محل حاضر نشدند.

مهروری، سرپرست شهرداری گراش، در توضیح کوتاهی می‌گوید: «برای ساخت این پارک محله‌ای شهرداری ۲۰۰ میلیون و خیر ۲۵۰ میلیون تومان هزینه خواهد کرد.»

در تماسی که با محمدامین رحیمی، نماینده خیر، داشتیم او نیز پیرامون این پروژه گفت: «قبل از انتخابات شورای پنجم، برای احداث پارک محله‌ای در محل قبرستان متروکه‌ی فخرآباد با خیر رایزنی کردیم. اعضای شورای چهارم و خانم فوزیه ناصری در این زمینه همکاری داشتند. قرار بر این شد که این پارک به متراژ پنج هزار متر با برآورد هزینه‌ی چهارصد و پنجاه میلیون تومان ساخته شود، که از این میزان دویست و پنجاه میلیون تومان آن را خیر و دویست میلیون تومان به صورت دولتی و شهرداری متقبل خواهد شد. امکاناتی شامل آب‌نما، آلاچیق، محوطه‌ی بازی کودکان و محوطه‌سازی برای این پارک محله‌ای پیش‌بینی شده است. اگر در زمینه تخریب قبرستان با مشکل روبه‌رو نشویم، به نظر می‌رسد ساخت پارک تا شش ماه آینده به اتمام برسد و بتوان تا پایان سال آن را به بهره‌برداری رساند.»

شهریور سال ۹۱ اداره‌ی اوقاف و امور خیریه‌ی گراش از تبدیل قبرستان‌های متروکه‌ی گراش به فضای سبز با همکاری شهرداری خبر داد. در این طرح قرار بر این شد قبرستان‌های قدیمی گراش، پس از تخریب، بازسازی و به بوستان‌های محله‌ای تبدیل شود.

در اردیبهشت سال ۹۳ شهرداری گراش با تصویب شورای اسلامی شهر گراش اقدام به تخریب دیوار و مرده‌شوی‌خانه قبرستان فخرآباد واقع در خیابان آبیاری کرد. پیش از این نیز گورستان شیخ عبدالله به باغ ملی و گورستان حاجی صدره به پارک لاله تبدیل شده است. قبرستان شیخ حسین در حوالی هفت‌برکه، قبرستان فقیه در محله‌ی فخرآباد، قبرستان خوانین گراش، جنب مدرسه ابدی، و قبرستان پیر پنهان روبه‌روی مسجد صاحب الزمان (عج ) از دیگر قبرستان‌های قدیمی گراش است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. قابل توجه اعضای محترم شورای شهر:
    قرار بود تا پایان اسفند پارک مخروبه مسکن مهر بازسازی شود توسط شهرداری.اما همچنان بصورت مخروبه رها شده است.لطفا رسیدگی کنید.مردم این شهرک ۸۰۸واحدی از داشتن پارکی زیبا محرومند

  2. امید داشتیم در شورای جدید، اول از چند نفر متخصص معماری و شهرسازی مشورت می گرفتند و بعد تایید می کردند این طرح را برای اجرا و معرفی به مردم
    مثل اینکه مسیر اجرای طراحی های ضعیف و عقب مانده در شهر با روی کار آمدن شورا هیچ تغییری نکرده و همان راه قبلی ادامه دارد.
    با این طرح مشخص است که شعار تخصص گرایی در اولین حرکت در حد شعار است.

  3. اقای ساکن مسکن مهر،،،، چرا عجله میکنید، محله بندوشیخ با این قدمت، یه فضا سبز اندازه نصف حیاط خونه مادربزرگمونم نداره، صبر داشته باش برادر،انشالله پارک و فضا سبز باشه برا پایه پیری!!!!

  4. آخییش با این کارشون شاید اندکی از خاطرات خیلی بد اون قبرستون از خاطر شریفمون کمرنگتر بشه.از بچگیمون تا نوجوانی و جوانی و تا وقتی که قبرستان ظرفیتش پر شد از صدای اوه و هوار و جیغ آدم بزرگای کم عقل و … آرامش نداشتیم. شب، نصف شب، صبح،ظهر،پسین هر کسی به نوبه ی خودش اووووه میکرد .ما را بدحال و اندوهناک و افسرده کردند.خدا سزایشان را بدهد که خیلی بد کردند.حالا بعضیها دلنگران روحیه ی اسیران خاکند!!!! آیا اون موقعها به فکر روحیه و حال روز ما همسایه های قبرستون بودین؟؟؟

  5. به آقای حسین قائدی شهردار قبلی، سلام میدهم ، پدر ومادرت بیامرزد.
    از ایشان سپاسگزارم که محله ی فخرآباد را آبادتر نموده و قبرستان را از شر معتادین ، پاک نمود ؛ دیوارهای رعب و وحشت آن را برداشت و فضای دور آن را باز کرد تا محل امنی برای معتادان و ولگردها نباشد. امیدوارم سپاسگزاری ما را بپذیرند و هرجا هستند موفق و مؤید حق باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top