بستن

به دنبال زمین مناسب برای ایستگاه هواشناسی گراش

هفت‌برکه (گریشنا): با سفر مدیر کل هواشناسی به گراش، زمین مورد نظر برای ساخت ایستگاه هواشناسی بررسی و فرماندار در جلسه مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر و مدیر کل سازمان هواشناسی استان فارس، خواستار تسریع در راه‌اندازی اداره هواشناسی شهرستان شد.

به گزارش هفت‌برکه، دیروز سیزدهم مردادماه ۹۶ بعد از پایان افتتاحیه‌های هفته دولت، در دیدار عبدالکریم جامع و هیات همراه، مدیر کل هواشناسی فارس، با اصغر فرودی، فرماندار؛ قاسم فرسوده، معاون فرماندار؛ اعضای شورای اسلامی شهر؛ و مهروری، سرپرست شهرداری، در خصوص استقرار ایستگاه هواشناسی در گراش تشکیل جلسه دادند. قبل از جلسه، مدیر کل هواشناسی به همراه مسئولین از زمین در نظر گرفته شده در کنار بوستان شهر بازدید کرد تا بررسی‌های لازم انجام شود.

عبدالکریم جامع بعد از بازدید از زمین کنار ساختمان صدا و سیما که برای ایستگاه هواشناسی در نظر گرفته شده است گفت: «زمینی که ما باید انتخاب کنیم باید دور از موانع باشد. تنها بحث ساخت و ساز نیست. باید دستگاه‌هایی که نصب می‌کنیم، حریم این دستگاه‌ها رعایت شود. از لحاظ پارامترهایی مثل سرعت باد، تشعشع و ساعت آفتابی، این‌ها باید طوری باشد که سایه روی این دستگاه‌ها نیفتد. به همین دلیل ما زمینی را انتخاب می‌کنیم که به ازای هر یک متر ارتفاعی ادوات ما، باید ده متر فاصله وجود داشته باشد. همچنین باید زمینی که انتخاب می‌کنیم اکثرا کنار جاده‌ها باشد که بتوانیم از خود حریم جاده هم استفاده کنیم.»

مدیر کل هواشناسی در خصوص اعتبار این پروژه افزود: «هدف از حضور در شهرستان، پیگیری و آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار اداره و ایستگاه هواشناسی است و امیدواریم با تخصیص اعتبارات و خرید امکانات و تجهیزات مورد نیاز، هر چه سریع‌تر این اداره راه‌اندازی شود. برای این پروژه از محل اعتبارات استانی ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم که اگر تخصیص پیدا کند، ما تجهیزات را می‌خریم و برای ساخت و ساز هم از محل کمک‌های مردمی این ساخت و ساز انجام می‌شود.»

به گزارش کانال خبری رخداد، در این دیدار اصغر فرودی، فرماندار گراش، استقرار اداره و تجهیز ایستگاه هواشناسی در شهرستان را ضروری عنوان کرد و گفت: «تمام زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی این اداره در مرکز شهرستان آماده است.» اصغر فرودی در دیدار یک ماه قبل خود با مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، از باقری خواسته بود که هر چه سریع‌تر برای راه‌اندازی اداره هواشناسی گراش، زمین مورد نیاز را واگذار کنند.

دکتر مرتضی فتحی، عضو شورای اسلامی شهر، با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این خصوص افزود: «شورا طبق برنامه توسعه شهر و خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مردم، از راه‌اندازی ادارات دولتی در شهرستان حمایت می‌کند.»

مدیر کل سازمان هواشناسی دیروز عصر برای ارزیابی زمین مورد نیاز برای ساخت اداره به همراه فرسوده، معاون فرماندار، و روسای اداره منابع طبیعی و راه‌ و شهرسازی، از چند منطقه بازدید کرد و در حال حاضر زمینی به فاصله هزار متر بالاتر از دفتر خبری، زمین پیشنهادی برای این مکان است.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. چقدر خوبه در جریان این امر از اساتید فعال کانال هوای جنوب مثل اقای اذرایین که خیلی هم زحمت میکشند نظر خواهی واستفاده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top