بستن

آجی‌پنگی، آوای خاطره‌های گراشی

هفت‌برکه (گریشنا): قطعه موسیقی «آجی‌پنگی» با خوانندگی و آهنگسازی عباس امانی منتشر شد.

«آجی‌پنگی» که در گراشی به نوعی پریدن در آب گفته می‌شود، عنوان آخرین قطعه‌ی موسیقی گراشی است که عباس امانی آن را با شعری از یعقوب فیروزی، آهنگسازی کرده و خوانده است. تنظیم این قطعه را ابوالحسن حسینی انجام داده و فرزانه نادرپور موزیک-ویدیوی آن را کارگردانی کرده است.

این قطعه که در استودیوی پارسینا ضبط شده، سومین اثر از عباس امانی است که با لهجه گراشی خوانده شده است. امانی در این‌بار می‌گوید: «بعد از آهنگ «گراش قدیم» و «یک رز که برو انت» که مورد استقبال مردم گراش قرار گرفت، سعی کردم موسیقی‌ام را به سمت زبان اچمی ببرم. چون فکر می‌کنم در گراش این آهنگ‌ها طرفدار بیشتری دارند.»

خواننده و آهنگساز آجی‌پنگی درباره تولید این اثر می‌گوید: «در ابتدا من ریتم و ملودی این آهنگ را بدون شعر ساختم و بعد آقای یعقوب فیروزی بر مبنای این ریتم و ملودی شعر آجی‌پنگی را سرود.»

عباس امانی با اشاره به این‌که آجی‌پنگی در سال ۹۵ کلید خورده است و در شهریور ۹۶ به مرحله انتشار رسیده است، می‌گوید: «هرچند برای ساخت این آهنگ زحمت زیادی کشیده شده است، اما برای ساخت موزیک‌-ویدیو ما با کم‌لطفی بعضی مردم روبرو شدیم که امیدوارم در موزیک-ویدیوی بعدی شاهد حمایت و همکاری بیشتر از طرف مردم باشیم.»

«آجی پنکی» به احتمال زیاد تغییر یافته کلمه آو جیپنگی است. که معنی تلاطم آب را می‌دهد و از مصدر «جیپنگ» کردن گرفته شده است.


? ? دانلود کیفیت متوسط

?? دانلود کیفیت موبایل 

? دانلود فایل صوتی

قطعه آجی‌پنگی را از این‌جا در آپارات می‌توانید ببینید و دانلود کنید:

 

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

11 نظر

  1. ضمن احترام به آقای امانی، ویدیو و کارگردانی این کار خیلی بهتر و حرفه‌ای‌تر از موسیقی و خوانندگی اثر بود. آن شا الله کارهای بعدی آقای امانی بهتر و گیراتر باشه. یک جور شلوغ کاری و تقلیدی از ریتم های دم دستی بندری بود. کلا حال نکردم. دم خانم نادرپور گرم که تصاویر جذاب و ناستالژیک بود.

  2. با سلام یه پیشنهاد داشتم راجع به برکه که شاید به ذهن خیلی ها خطور کرده باشد با توجه علاقه وافر گراشیها به
    اجی پنگی وبه نوعی سنت بودن این ورزش مفرح جا دارد مسولین وخیرین در امر ورزش نسبت به تهیه وساخت برکه های داخل سالن فکری بیندیشند.

    1. آقای مسعود

      اینکه یک نفر از یک موسیقی / فیلم / کتاب / شعر / تئاتر و… خوشش نیاد چیز غلطی نیست و آدم حق داره انتخاب کنه و سلیقه آدم ها متفاوت هست.

      اینکه شما از این کار خوشتون نیومده هم سلیقه شماست و البته گوشزدی است به من به عنوان تنظیم کننده که در کارام بیشتر دقت کنم و برای من خیلی خوبه.
      اینکه چقدر هزینه شده هم فقط بگم در کمترین حد ممکن.

      اما اینکه شما بگید ” حیف پول” ، این حق رو ندارید. چون شما مفت و مجانی دانلود کردید و بدون اینکه بخواید هزینه ای پرداخت کنید.
      اگر بلیط خریده بودید یا پولی پرداخت کرده بودید این حق رو داشتید. اما شما این حق رو ندارید الان که این حرف رو بزنید.

      میتونید بگید من خوشم نیومده و برای ما قابل قبوله . همونطور که خیلیا خوششون اومده. پس شمایی که مفت و مجانی هنر مردم رو استفاده می کنید حق همچین اظهار نظری ندارید.

      و مطلب آخر اینکه خوشحال می شم چند تا موزیک یا موزیک ویدیو که شما بهش نمی گید “حیف پول ” رو معرفی کنید تا ما یاد بگیریم و لذت ببریم.

  3. با سلام و احترام
    با تشکر از تمامی دست اندرکاران این مجموعه فوق العاده زیبا
    حیف ک در گراش قدر اینگونه کارارو نمیدونن
    اصلا به هنر توجه نمیشه…
    دوست عزیزم هرچقدر هم هزینه شده باشه ارزش داره..

  4. با عرض سلام خدمت تمامی همشهریانم
    جا دارد از اقای امانی و تمام کسانی که در این موزیک ویدیو همکاری کردند تشکر کنم ,
    واقعا عالی بود.
    در ضمن اون افرادی که میگن کار خوبی نبوده و هزینه الکی شده , ببینم شما چکار کردید برای شهر , حتی فکر کنم یه هزار تومان هم نقدی کمک نکردید.
    کارتون عالی بود اقای امانی , انشاالله که همیشه موفق باشید.

  5. سپاس از عزیزانی که ما را در ساخت این اهنگ یاری نمودند بعضی ها از دیدن این کلیپ شاد شدن و لبخند زدن و لدت بردند و بعضی ها هم با این کلیپ و اهنگ حال نکردند این قانون عرصه ی هنره و جای گله نیست امیدوارم بتونیم کار بهتر و قویتری به بازار موسیقی عرضه کنیم که اندک ادمهای ناراضی هم راضی بشن باز هم ممنون از کامنتها و نظرات دوستان

  6. با سپاس از کسانى که واسه فرهنگ ومیراث این شهر واسه رسم و رسومات مان تلاش میکنند .
    این موزیک ویدیو فراتر از زیبایى خودش ارزش داشت
    همین که همه مى خندند همین که همه هستند زن و مرد پیر و جوون

    با درود و سپاس

  7. سلام …خدمت آقای حسینی عرض کنم خیلی از صحبتهای دوستمان مسعود ناراحت نشوند…آنهایی که غافل از زحمات این کلیپ زیبا .پول را مبنا قرار میدهند..احتمالا خیلی نمی فهمند هنر چیست .کسی که نمی فهمد ….خوب نمی فهمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top