بستن

تجلیل شورا و شهرداری از آتش‌نشانان در روز آتش‌نشانی

گریشنا (هفت‌برکه): امروز جمعه هفتم مهرماه به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی، اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری گراش از آتش‌نشانان گراش تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، عبدالحسین مهروری، سرپرست شهرداری گراش، در این نشست صمیمی گفت: «از ابتدای راه‌اندازی پایگاه، مجموعه آتش‌نشانی با یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی و یک نیرو آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۴ دستگاه ماشین آتش‌نشانی و ۱۳ آتش‌نشان و تجهیزات در حد استاندارد در حال انجام وظیفه است.»

علی‌اصغر حسنی، رییس شورای شهر، نیز گفت: «اولین پایگاه امداد جاده‌ای ثابت در استان فارس در گراش راه‌اندازی شد و حدود پنج هزار نیروی آموزش‌دیده برای امداد و نجات تربیت شدند. شهرستان گراش در امدادرسانی شهرستان نمونه استان است.» او در توضیح این مطلب ادامه داد: «لازم نیست هر ارگان یا نهادی برای خود و جداگانه کار کند. هلال احمر و آتش‌نشانی می‌تواند با همکاری هم و سایر نهادها از امکانات موجود بهترین استفاده را نمایند و این همکاری باعث سرعت و دقت عمل بهتر در امدادرسانی خواهد شد.»

مصطفی خورشیدی، نایب رییس شورا، نیز ضمن تبریک روز آتش‌نشان، در خصوص کمبود امکانات گفت: «در تلاش‌ایم تا بتوانیم تجهیزات ضروری و مدرن آتش‌نشانی را به تجهیزات حال حاضر اضافه کنیم.» دکتر فتحی، عضو دیگر شورا، نیز ضمن تبریک، تاکید کرد آموزش به کودکان و اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس باید بیشتر شود.

مهندس عبدالهی نیز که در این جلسه حضور داشت، از سخت‌گیری نظام مهندسی نسبت به نصب تجهیزات ضروری اطفای حریق در ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها خبر داد و اظهار تاسف کرد: «یا در قدم اول هیچ آموزشی برای نحوه استفاده از تجهیزات داده نمی‌شود، و یا پروانه کار می‌گیرند اما تجهیزات ساختمان به طور کامل نصب نشده و یا غیرقابل استفاده است. انتظار می‌رود شهرداری و آتش‌نشانی در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام دهند و هم پیشگیری و نظارت و هم آموزش لازم به اهالی ساختمان را در برنامه کاری خود قرار دهند.»

حسینعلی مولایی، مسئول پایگاه آتش‌نشانی گراش، نیز ضمن تشکر و خیر مقدم، گزارشی از عملکرد واحد آتش‌نشانی و برنامه‌های در حال انجام را ارائه داد. آتش‌نشانان نیز مشکلات و موانع موجود را با اعضای شورا و سرپرست شهرداری در میان گذاشتند. در آخر جلسه نیز با اهدا لوح تقدیر، از آتش‌نشانان تشکر شد.

2 نظر

  1. یک خسته نباشید به نیروها پر تلاش آتش نشانی وتبریک ۷مهر روز آتش نشانی جا داره از اقای دهرامی به خاطر مهار اتش سوزی گندم زاروددلسوز ایشان (تشکر)

  2. واقعا بایدبه نیروهای خدوم اتش نشانی خسته نباشیدگفت من خانه مان ماربودفقط بایکبار تماس زودخودشون رارسوندندومارراگرفتندمن به نوبه خودم ازشون تشکرمیکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top