بستن

آسیب‌شناسی عزاداری‌های محرم در اداره تبلیغات اسلامی گراش

هفت‌برکه (گریشنا): اولین جلسه هم اندیشی و آسیب شناسی مراسم عزاداری دهه اول محرم به دعوت اداره تبلیغات اسلامی گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گراش ۱۲ مهرماه در جلسه سه ساعته جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی و اجتماعی نظرات و پیش‌نهادهای خود در مورد نحوه برگزاری مراسم‌های عزداری مطرح کردند.

در این جلسه سه ساعته که حجت الاسلام موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گراش و جمعی از جوانان شهر حضور داشتند  مدعوین نظرات و پیشنهادات خود را  ارائه نمودند .

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی رییس اداره تبلیغات اسلامی ضمن بر شمردن نقاط قوت و ضعف عزاداری‌ها گفت: هر چند عزادارى و گریه بر مصایب حسین بن على(ع) و مشرف شدن به زیارت قبرش و بازنمایاندن تاریخ پرشکوه و حماسه ساز کربلایش ارزش و معیارى والا دارد، لکن باید دانست که نباید تنها به این زیارت‌ها و گریه‌ها اکتفا کرد بلکه همه این تظاهرات، فلسفه دیندارى، فداکارى و حمایت از قوانین آسمانى را به ما گوشزد می‌کند و هدف هم جز این نیست و نیاز بزرگ ما از درگاه حسینى آموختن انسانیت و خالى بودن دل از هر چه غیر از خداست می‌باشد و گرنه اگر فقط به صورت ظاهر قضیه بپردازیم هدف مقدس حسینى به فراموشى می‌گراید.»

موسوی با بیان این که امام حسین(ع) در راه اسلام،قرآن و نماز پای در راه شهادت نهاد افزود: باید مواظب باشیم مستحباتی همچون عزاداری ماه محرم باعث تضعیف عمل به واجبات نشود.

در این جلسه ۲۶ نظر و پیش‌نهاد در موضوعات مختلف مطرح شد. برگزاری مراسم روز تاسوعا به صورت تجمع در یک مکان، فعال‌تر شدن شورای هیئآت مذهبی، انتخاب یک هیات برتر با معیارهای مناسب، آموزش و ساماندهی روسای هیات‌ها و دست اندرکاران هیات، ملزم کردن هیات‌ها به نظم و انضباظ، ثبت مراسم عاشورای گراش به عنوان روز ملی از جمله نظرات مظرح شده در این جلسه بود.

نظرات و پیشنهادات مدعوین در اداره تبلیغات اسلامی دسته‌بندی خواهد شد. این نظرات پس بررسی در اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی در صورت تصویب برای اجرا در سال‌های آینده به هیئات مذهبی ابلاغ خواهد شد.

دیگر صاحب‌نظران و علاقه‌مندان نیز می‌توانند نظرات و پیش‌نهادهای خود را به صورت مکتوب به اداره تبلیغات اسلامی گراش تحویل دهند.

1 نظر

  1. سلام
    بسیار جالب است که جای خیلی از فعالین مذهبی درعکس خالی است.امیدواریم این جلسات صرفا محدود به شنیدن درد دلها و نظرات نشود و اداره تبلیغات ضمانتی برای اجرای پیشنهادات و راه حل ها در نظر بگیرید وگرنه صرفا شنیدن نکته نظرات دردی را دوا نمی کند.چیزی که بنظر واضح است اداره تبلیغات و ارشاد در زمینه مدیریت هیات ها و مراسم ها نقش پررنگی ندارد و این خود هیات ها هستند که هر دور بخواهند عمل میکنند و اگر هماهنگی هم صورت گیرد می شود گفت بصورت غیر رسمی این هماهنگی شکل می گیرد.تعداد بالای هیات ها,راه بندان خیابان,ضعیف بودن سطح سخنرانی ها ,پرداختن به ظاهر و کمیت به جای کیفیت از اسیب های عزاداری در گراش است ولی مجموعا عزاداری ها در گراش با شور زیادی برگزار می شود که این شور حسینی میطلبد ارگان های مربوطه کمی با خلاقیت و مدیرین بهتری عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top