بستن

۱۱ پزشک متخصص جدید به بیمارستان گراش می‌آیند

هفت‌برکه (گریشنا): یازده پزشک متخصص در رشته‌های گوناگون به لیست متخصصان بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) گراش اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار هفتبرکه، دکتر منوچهر حیدری، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، در مورد پزشکان جدید بیمارستان گفت: «سمانه عباسیان در رشته‌ی آسیب‌شناسی؛ طاهره زمانی، متخصص بیماری‌های داخلی؛ رضا حسینی قطب‌آبادی، متخصص بیماری‌های عفونی؛ سیده لیلا رضوانی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق؛ صدیقه دارابی، متخصص بیهوشی؛ هادی باک‌نژاد، متخصص جراحی عمومی؛ مینا رضوان‌نیا و پریسا صبوری، متخصصان زنان و زایمان؛ و خانم دکتر تکیه، متخصص رادیولوژی؛ متخصصینی هستند که به صورت تمام‌وقت به جمع پزشکان بیمارستان امیر‌المومنین علی (ع) اضافه می‌شوند. دکتر محمد‌حسین میربلوک، متخصص مغز و اعصاب؛ و دکتر افشین ملائی سی‌سخت، جراح مجاری اداری و تناسلی نیز به صورت اشتراکی ۱۵ روز در لار و ۱۵ روز در گراش بیماران خود را ویزیت خواهند کرد.»

معاون درمان دانشکده در ادامه می‌گوید: «برای جذب متخصصین نیازسنجی می‌شود، یعنی بعد از نیازسنجی دانشکده و بیمارستان، نتیجه با میزان موجودی متخصصین وزارت‌خانه تنظیم می‌شود. برای دادن سهمیه، شاخص جمعیت، تعداد بیمارستان و میزان نیاز ما سنجیده می‌شود و بعد برای ما سهمیه در نظر می‌گیرند. ما در کمیته درمان نیازسنجی کردیم. یعنی دیدیم متخصصین مغز و اعصاب دو نفر داریم و این دو نفر هم تا آخر مرداد و شهریور سال آینده حضور دارند و بنابراین دیگر نیاز به جذب متخصصین این رشته نداشتیم و نگرفتیم. در زمینه ارتوپدی (شکست و بند) مجدد نیاز‌سنجی کردیم و دیدیم با دو نفری که حضور دارند، همه مشکلات ما مرتفع می‌شود و از این دو نفر تعهد گرفتیم که کاملا مرکز را پشتیبانی کنند. در زمینه قلب و عروق نیز ما دو را نفر داریم. همچنین ما دو متخصص مغز و اعصاب داریم که تا پایان سال ما را پیشتیبانی می‌کنند.»

دکتر حیدری به توضیحات خود اضافه می‌کند: «ملاک ما برای پشتیبانی از شهرمان، تعداد افرادی که سالانه از وزارت‌خانه می‌آیند، نیست. این باعث تصور اشتباه ما می‎‌شود. ما باید ملاک را بر این بگذاریم که چند متخصص داریم و چند متخصص دیگر نیاز داریم که به سیستم اضافه کنیم. این ملاک، ملاک درستی است. متخصص عفونی در سال‌های گذشته به ما نمی‌دادند. برای اولین بار است که توانستیم متخصص عفونی را در گراش جذب کنیم. زنان و زایمان سال گذشته تنها یک نفر به ما دادند که امسال به سه نفر رسیده است و در حال رایزنی هستیم یک متخصص بیهوشی نیز به این جمع افزوده شود.»

دکتر حیدری تصریح می‌کند: «اتفاق بزرگی که افتاده و باید روی آن مانور بدهیم این است که ما هفت روز در ماه جراح مغز و اعصاب نداشتیم، اما به اتفاق معاون محترم درمان لار با هم رایزنی کردیم و قرار شد یک نفر جراح مغز و اعصاب به سهمیه منطقه اضافه کنیم به طوری ۱۵ روز یک متخصص مغز و اعصاب، گراش و لار را پوشش دهد و ۱۵ روز دیگر متخصصی دیگر؛ و حتی یک روز هم بدون جراح مغز و اعصاب نباشیم. این خدمت بزرگی است.»

معاون دانشکده علوم پزشکی گراش در جواب به این سوال که به نظرتان جای چه متخصصینی در بیمارستان خالی‌ است که موفق به جذب آن‌ها نشدیم، جواب داد: «متخصص طب اورژانس به ما ندادند، که البته به هشتاد درصد ایران ندادند. با این وجود، با دکتر واعظی که مسئول اورژانس‌های کل کشور در وزارت‌خانه هستند رایزنی کردیم تا یک متخصص طب اورژانس به صورت پاره‌وقت برای سروسامان دادن به طب اورژانس شهرمان جذب کنیم. اما متاسفانه اولویت با شهرهای با جمعیت بزرگ‌تر است.»

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش اعلام کرد: «با وجود جذب این تعداد پزشک، بین پزشکان موجود تا پایان سال کسی قصد رفتن ندارد و ما سعی کردیم همه را حفظ کنیم.»

متخصصان بیمارستان گراش

دکتر حیدری مروری بر پزشکان متخصص شاغل در بیمارستان گراش دارد:

در رشته‌ی آسیب‌شناسی، خانم دکتر مجدی را تا پایان فروردین داریم و بعد از او خانم دکتر عباسیان را خواهیم داشت.

دکتر سلطانی و دکتر محمدجانی را در بخش داخلی داریم و هیچ کدامشان نمی‌روند. اما یک متخصص دیگر در این بخش اضافه خواهد شد که تعداد متخصصین داخلی را به سه نفر می‌رساند.

آقای دکتر عصاره، متخصص بیماریهای قلب و عروق، تا آخر شهریورماه با ما هستند و در این رشته یک متخصص جدید هم از اواسط آبان ماه اضافه می‌شود.

دو نفر متخصص جراحی داریم: دکتر رفعتی تا فروردین با ما همراه است؛ و دکتر باک‌نژاد را نیز امسال جذب کردیم. استاد احمد عبدالهی را هم کامل داریم. یعنی در برهه‌ای از سال، ما سه نفره هستیم و در برهه‌ای دیگر دو نفره می‌شویم.

در رشته رادیولوژی، خودم کامل هستم و خانم دکتر تکیه که از قم به این‌جا منتقل می‌شود هم به صورت ثابت اضافه می‌کنیم. علاوه بر این، یک متخصص دیگر نیز به صورت اشتراکی با لار داریم.

متخصص زنان و زایمان، دکتر رضوان‌نیا و صبوری اضافه می‌شوند و قول اضافه شدن یک متخصص دیگر هم به نام خانم دکتر محبی را از وزارتخانه گرفتم.

متخصص بیهوشی یک نفر از وزارت‌خانه گرفتیم که در سامانه ثبت شده است و یک نفر دیگر هم به جمع پزشکان جدید اضافه خواهد شد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

12 نظر

  1. به امید پا به عرصه گذاشتن پزشکان بومی در زمینه ی تخصص و استقبال پرشور از این عزیزان
    تسکر از زحمات عزیزان
    بازهم مثل همیشه خوش میدرخشید

  2. جناب حقیقت
    قطعا زحمات دکتر صدری برکسی پوشیده نیست
    ولی خیلی وقت پیش میگفتن که تا مهر ماه بیشتر اینجا نیستن،
    گفتم شاید دارن میرن واسه همین دوتا نیرو جدید اوردن

  3. واقعا خیلی خوشحالم که دکتر های بومی دارن به گراش میان و باعث ایجاد سازهای محکم در نظام سلامت شرمون میشن البته با نیرو های غیر بومی کادر سلامت شهرمان تکمیل تر و پر بار تر میشود

  4. با سلام فقط متخصص ریه کم داریم تو بیمارستان چرا برا این متخصص آوردن کم کاری میکنید؟ همه ی بیماران ریه با متخصص داخلی حل میکنید.

  5. معلومه که هیچکدومشون بومی نیستن.ولی بازهم شکر خدا به فکر هستند که متخصص ودکترها رو زیاد کنن.خدا قوت دکتر حیدری.البته ناگفته نماند غیر بومی ها خوش اخلاق تر هستند.

  6. سلام عالیه ولی چرا نوبت که به درمانگاه ارد میرسه میگن نیرو برا شبانه روزی شدن نداریم مسولیین محترم یادتون باشه فردای قیامت باید جوابگوی مردم شریف ارد باشین اصلا چرا جلو این امر مهم و حیاتی رو گرفتین گریشنا جان لطف کن این کامنت من رو اول به فرمانداری بعد به دانشکده ارسال کن تا ببینند شاید به خود بیایند

  7. قبول ندارم که بومیامون بداخلاقن
    باید قبول کنیم که برخورد ما با پزشکان بومی مون خوب نیست
    برخورد طلبکارانه ست
    فکرمیکنیم اگه این آقای دکتر پیر فلانیه که ما میشناسیمش باید،عذرمیخام،بشه غلام حلقه بگوش ما!!!!
    ایشان پزشکند و منزلتشون قابل احترام
    پزشک چیزی فراتر از آنچه مامیبینیم میبینه،مطمئن باشید همیشه خیرمان را میخواهند،سعی کنیم قدر پزشکان بویژه بومیان عزیزمون رو بیشتر بدونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top