بستن

همایش خادمان و حافظان مجمع‌القرآن به یاد حمید رایگان

هفت برکه(گریشنا): چهارمین همایش خادم القرآن زنده یاد حمید رایگان با تجلیل از ۱۰۷ حافظ قرآن مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش برگزار شد.

به گزارش هفت برکه، پنجشنبه دوم آذرماه ۱۳۹۶ چهارمین همایش خادم القرآن زنده یاد حمید رایگان با حضور دکتر حسن محمدی علویجه، رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، حجت السلام سعید بصیری، رییس مجمع القرآن فاطمیون گراش، اعضای شورای شهر، روسای ادارات و جمعی از حافظان قرآن و قرآن دوستان شهرستان گراش ساعت ۹:۳۰ دقیقه با یک ساعت تاخیر در سالن دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش برگزار شد.

فرودی: قرآن باعث پیشرفت، توسعه و بالندگی جوامع است

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش با اشاره به اینکه قرآن صرفا برای خواندن نیست و باید به آن عمل هم کنیم گفت: «در ابتدا تقدیر و تشکر دارم از همه دوستانی که در برگزاری این مراسم زحمت کشیدند، حقیقتا فعالیت‌های قرآنی در شهرستان گراش زبانزد هست و باید از همه دوستانی که حمایت مالی و معنوی دارند تشکر داشته باشیم. قرآن صرفا برای حفظ و خواندن نیست باید به آن عمل هم شود، هر کجا که به قرآن عمل کردند آن جامعه به لحاظ بنیادی هم که شده است پیشرفت بیشتری خواهد داشت. دیشب در سخنرانی یکی از مساجد سخنی از امیر مومنان علی(ع) نقل شد که “ای مسلمانان مبادا که دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند” من احساس می‌کنم که خیلی‌ها در عمل به قرآن از ما پیشی گرفته‌اند.»

فرودی با بیان اینکه قرآن یک جهت دهنده است افزود: «بنا به فرموده شهید مطهری قرآن یک جهت دهنده است و نشان می‌دهد که جامعه در چه جهتی حرکتت کند، قرآن یک مکتب است و بعضی از عزیزان تلاش دارند که قرآن را در حد یک علم بداند، قرآن به معنای عام علم است ولی  به معنای خاص علم نیست، جهت دهنده همه علوم است. نباید قرآن را تقیلیل بدهیم به یک علم خاص که این یک جفای در حق قرآن است.»

فرماندار شهرستان گراش در پایان اظهار داشت: «قرآن جملات موزون است، شعر نیست اما شبیه سجع است، انسان از تلاوت و شندیدن آن لذت می‌برد. پاسخگویی عقلانی به شبهاتی که این روزها مطرح می‌شود ضرورت دارد و هر چه جامعه پیشرفته‌تر می‌شود و تکنولوژی در جامعه افزایش می‌یابد این ضرورت بیشتر احساس می‌شود که این شبهاتی که پیرامون دین و قرآن ایجاد می‌کنند پاسخ عقلانی بدهیم، دیدگاه عقلانی مشترک است در بین همه انسان‌ها پس باید به شبهات از دیدگاه عقلانی و یک انسان عاقل جواب بدهیم نه از دیگاه انسان مومن.»

با نوای آشنای حافظ بین‌المللی گراش

حسن محمدی علویجه، رئیس اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور، حجت السلام سعید بصیری، رییس مجمع القرآن فاطمیون گراش و  از دیگر سخرانان این مراسم بودند که دقایقی را به سخنرانی برای حاضرین پرداختند.

مجتبی فردفانی، حافظ کشوری و بین‌المللی کل قرآن کریم هم از دیگر مهمانان چهارمین همایش خادم القرآن زنده یاد حمید رایگان بود که دقایقی را به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و به چند سوال از طرف مجری برنامه، احسان ابراهیمی از مشهد مقدس در خصوص نحوه حفظ و مسابقات و یکی از مهمانان برنامه که سوالی از صفحه ۳۵۰ قرآن مطرح شد و اون پاسخ داد. نکته قابل توجه این سوال این بود که از صفحه ۳۵۰ به عقب آیات ابتدایی را به ترتیب و با سرعت در حال قرآِئت بود که همه را شگفت زده و مورد تشویق واقع شد.

در پایان مراسم از ۱۰۷ حافظ  و خادم قرآنی مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش با اهدای جوایزی تقدیر و تشکر به عمل آمد. (اسامی در گریشنا) یکی از تقدیرهای ویژه اختصاص به تقدیر از خانواده زنده‌یاد حمید رایگان داشت. مهمان این برنامه بعد از اقامه نماز جماعت در دانشکده علوم پزشکی نهار را مهمان مجمع القرآن فاطمیون بودند. به جز قرآن دوستان گراش روسای شعب مجمع‌القرآن در نقاط دیگر کشور نیز در این برنامه حضور داشتند.

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top