بستن

نوجوانان هلال‌احمر در یک قدمی فینال متوقف شدند

هفت برکه‌(گریشنا): نوجوانان هلال احمر گراش از صعود به فینال باز ماند. ابراهیمی، مربی این تیم عدم حمایت مدیران مدارس و دید نامناسب آن‌ها نسبت به ورزش را بی‌تاثیر در این شکست نمی‌داند.

شکست در آستانه فینال

به گزارش روابط عمومی باشگاه هلال‌احمر در مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ برتر نوجوانان استان دو تیم هلال احمر گراش و شهید چمران لارستان به مصاف هم رفتند که در نهایت در مجموع دو دیدار رفت و برگشت تیم فوتبال شهید چمران لارستان با برتری مقابل رقیب خود به دیدار نهایی راه یافت.

هلال احمر گراش  در گروه اول با تیم‌های سرباز کازرون، پیام شیراز، آذرخش اسپورت شیراز، کوثر آزادی نی‌ریز و پاسارگارد شیراز همگروه بود. بعد از ۱۰ دهفته هلال‌احمر با ۲۰ امتیاز پس از تیم ۲۴ امتیاز سرباز کازرون در رده دوم ایستاد.  در گروه اول تیم‌های شهید چمران لارستان و شاهین فیروزآباد در رده اول و دوم ایستادند.

در بازی رفت نیمه‌نهایی در گراش، هلال‌احمر از تیم شهید چمران پذیرایی کرد که با ارائه یک بازی زیبا دو بر یک حریف خود را شکست داد. صادق صداقت ستاره این دیدار هر دو گل هلال احمر را به ثمر رساند.

در بازی برگشت گراشی‌ها کار سختی در پیش رو داشتند و با توجه به نتیجه دیدار رفت. لاری‌ها با برد یک بر صفر نیز صعود می‌کردند. حملات هلال احمر در ابتدای مسابقه توسط گلر آماده شهید چمران بی اثر ماند تا در ادامه هلال‌احمری‌ها روی اشتباه مدافعان خود دو بار دروازه خود را باز شده ببینند.

با این نتیجه تیم شهید چمران روحیه‌ای مضاعف گرفت و فوتبالی منطقی ارائه می‌کرد. در مقابل اندک  فرصت‌های هلال احمر نیز از دست می‌رفت تا این که در دقیقه ۸۵ لاری‌ها به گل سوم دست یافتند و با یک برد قاطع پیروز این دیدار شدند.

هلال احمر با این نتیجه به دیدار رده‌بندی راه یافت و با نظر هیات فوتبال و موافقت دو باشگاه به همراه تیم سرباز کازرون به مقام سومی مشترک اکتفا کردند.

دیدار نهایی این مسابقات بین نماینده فیروزآباد و شهید چمران لارستان در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار خواهد شد.

تیم نوجوانان هلال احمر گراش سه قهرمانی، یک نائب قهرمانی و دو مقام سومی از شش سال حضور خود در لیگ برتر استان، در کارنامه خود دارد.

مربی نوجوانان:‌ توقع داریم مدیران مدارس بیشتر حمایت کنند

مهدی ابراهیمی، مربی تیم نوجوانان کیفیت برگزاری مسابقات را نسبت به سال‌های قبل را بالاتر دانست و گفت: «کیفیت برگزاری مسابقات نسبت به پارسال به خاطر تغییر شیوه برگزاری بالاتر بود. قبلا به صورت لیگ برگزار می‌شد الان به صورت گروه‌بندی، گروه‌بندی استرس بیشتری است و تمام تیم‌ها تا آخرین روز تلاش می‌کنند برای صعود و ما هم از این قضیه مستثنی نبودیم. چهار تیم از گروه شش تیمی می‌توانستند صعود کنند و ما توانستیم با همت بچه‌ها از گروه صعود کنیم.»

او از میزان آمادگی بازیکن‌های تیمش از لحاظ فنی راضی است اما مشکلاتی را سد راه موفقیت بازیکن‌هایش می‌بیند و می‌گوید:«آمادگی بازیکن‌ها خوب بود سن نوجوانی سن خاصی است و بعضی از آن‌ها استعداد بیشتری دارند اما نباید از آن‌هایی که استعداد متوسطی هم دارند غافل شویم این‌ها در سن یادگیری هستند و باید تلاش شود و آموزش ببیند که باعث پیشرفت و ترقی‌شان شود ولی در کل بازی بچه‌ها خوب بود و من از اکثر بازیکن‌هایم راضی بودم هر چند گاهی مصدومیت و مشکلاتی حواشی روی بازی بازیکن‌ها تاثیر می‌گذاشت.»

ابراهیمی مسائل انگیزشی را مهمترین مشکل تیم خود می‌داند: «مشکل ما چیزهای دیگری بود. موضوعی که باعث شد بچه‌ها اذیت شوند در بحث روحی و روانی  و عدم تشویق بود در واقع روزی که ما نیاز داشتیم بچه‌ها بدون استرس و بدون هیچ دغدغه‌ای در دور نیمه‌نهایی با روحیه بالا شرکت کنند و مسابقه بدهند یک سری مشکلات برای تیم ما به وجود آمد. و آن هم عدم حمایت مدیران برخی مدارس بود از جمله مدرسه شاهد و مدرسه محبی. با وجود احترامی که برای آن‌ها قائل هستم اما فکر می‌کنم بعضی مسئولین و مدیران هنوز دید نامناسبی نسبت به ورزش دارند.»

مربی نوجوانان هلال‌احمر در مورد عدم هماهنگی مدیران مدارس گفت:«چون بچه‎‌ها محصل هستند ما مکاتباتی با آموزش و پرورش و مدارس داشتیم و خودشان از شرایط و جریان بازی باخبر بودند. اما مدیران مدارس به جای پشتوانه شدن و حمایت کردن از بچه‌ها، سنگ هم جلو پای بچه‌ها می‌انداختند و بچه‌ها به حالت استرس و اضطراب بازی می‌کردند. روز بازی رفت با چمران ما خواسته بودیم بچه‌ها را ساعت حدود ۱۱ مرخص کنند که استراحت قبل بازی داشته باشند و با آمادگی کامل بیایند ولی این کار را نکردند و با وجود این که بازی ساعت دو شروع می‌شد و داور و ناظر از استان همه آماده بودند بازیکن‌های ما ساعت یک و نیم وارد استادیوم شدند. این در حالی است که ما تا حدودی با تیم‌های رقیب در ارتباط هستیم آن‌ها می‌گفتند مدیر فلان مدرسه که چهار دانش‌آموزش در تیم حضور دارد به تمام بچه‌های تیم گرمکن هدیه داده است و یا خودشان با حضور در استادیوم بچه‌ها را تشویق می‌کردند و یا بنر می‌زنند.»

ابراهیمی در ادامه می‌گوید: «اما در این میان کسانی بودند که از تیم حمایت زیادی می‌کردند. من تشکر می‌کنم از فرسوده، مدیر باشگاه هلال‌احمر که امکانات در اختیار ما قرار داد و از هر لحاظ ما را حمایت کرد هر چند موفقیت ما نیمه تمام ماند و ان شاالله سالهای بعد بتوانیم هم برای مردم گراش و هم برای آقای فرسوده جبران کنیم. خیلی از عوامل دیگر در باشگاه مربیان رده بزرگسالان و جوانان، آقای ابوالحسن غلامی، جواد آذربادگان، عبدالرضا حسین‌پور، حجت عابدی، هاشم محمودی که حمایت زیادی از ما داشتند. توقع داریم سال‌های بعد همه نهادها از تیم شهر که نماینده گراش است حمایت کنند. ان شالله‌ در رقابت‌های بعد بتوانیم با حمایت مسئولین بچه‌ها را برای قهرمانی آماده کنیم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top