بستن

سارقین خیابان آبیاری شناسایی شدند

هفت‌برکه (گریشنا): رییس دادگاه گراش از دستگیری یک متهم و شناسایی متهم دیگر در پرونده سرقت خیابان آبیاری خبر داد.

ابوذر رنجبر، رییس دادگاه گراش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «مردم حق دارند درباره مساله امنیت حساس باشند، اما مسئولین، پلیس و قوه قضاییه در این مورد حساسیت و پیگیری بیشتری دارند.»

رنجبر در مورد پرونده در دست بررسی سرقت در خیابان آبیاری (خبر در گریشنا) گفت: «در این پرونده، یک نفر متهم دستگیر و توسط خانم شاکی هم شناسایی شد. پرونده با تشکیل یک تیم ویژه توسط پلیس در دست پیگیری است و سارق دیگر هم شناسایی شده است و اقدامات برای دستگیری او در حال انجام است. بر خلاف اظهارات اولیه در این پرونده، البته شاکی چاقویی مشاهده نکرده است و سارقین تعرضی هم نداشته‌اند و هدف اصلی سرقت طلا بوده است.»

رییس دادگاه در توضیح پرونده‌های سرقت از ابتدای سال تاکنون گفت: «از ابتدای سال، ۲۶ پرونده سرقت در دادگاه بررسی شده است که آمار بالایی نسبت به شهرهای دیگر نیست، ولی باید همین آمار را هم کاهش دهیم. در این پرونده‌ها حداکثر شدت عمل و برخورد قاطع در مورد مجرمان اعمال شده و به طور متوسط احکام دو تا سه سال حبس برای سارقین صادر شده است. در یک مورد، تا ۲۵ سال هم زندان برای یکی از سارقین در نظر گرفتیم.»

رییس حوزه قضایی با اشاره به پرونده مشابه‌ با پرونده خیابان آبیاری گفت: «امسال در یک پرونده که سارق به زور وارد منزلی شده بود، حکم ۲۵ سال زندان برای سارق صادر شد. در این مورد هم اگر قضیه اثبات شود، حکم سنگینی در انتظار متهم است.»

رنجبر با وجود کم بودن آمار سرقت گراش بر پیشگیری بیشتر تاکید کرد: «باید هزینه اقدام به سرقت را برای سارقین بالا برد و‌ جذابیت گراش را برای دزدان کم کرد. نصب دوربین‌های امنیتی و‌ عدم نگهداری طلا و اشیا قیمتی در منزل در این امر موثر است.» رییس دادگاه گراش بر نصب سریع‌تر دوربین‌های امنیتی در شهر تاکید کرد: «نصب این دوربین‌ها در کوتاه مدت آمار سرقت را کاهش می‌دهد و در بلند مدت هم باعث می‌شود نظر سوء سارقین امنیت از گراش برداشته شود. افراد اشیای قیمتی خود را در منزل نگهداری نکنند تا جاذبه‌ای برای سارقین نشود و کم‌کم دندان طمع آن‌ها از گراش کشیده شود.»

رییس دادگاه از تلاش پرسنل نیروی انتظامی نیز تشکر کرد: «نیروی انتظامی با وجود کمبود نیرو‌، تلاش خیلی خوبی در گراش داشته است. آمار جرایم را نمی‌توان به صفر رساند، اما با تلاش نیروی انتظامی و همکاری و پیشگیری مردم، احساس امنیت در شهر تقویت می‌شود. مردم در موضوع امنیت به خادمان خود اعتماد کنند. ما بیش از آنان روی این موضوع حساس هستیم.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

15 نظر

  1. خب ساعت اولیه سرقت خود صاخبخونه گفته بازور وارد خونه شدند و دست وپاشو بستند و چاقو بدست بودند حالا آقای رنجبر برعکسش میگه .این همه آمار سرقت بالا هستش حتی قتل چندمورد داشتیم غیر از چند دزدی همه وهمه بی نتیجه ماند .مردم هم حق دارند از نتیجه باخبر بشوند .فقط وفقط نیرو انتظامی تو گراش افغانی میگیره و موتور پلاک قدیمی .الان کل مردم احساس نا امنی میکنندحتی روز هم بخدا در رو خودشون میبندند .نمونه اش خونه یکی بستگان رفتم در حیاط پشتش بسته بود درحال هم از پشت بسته بود میگفت میترسم دزد بیاد.خب اینه امنیت اجتماعی اونم تو یک شهر کوچک☹☹☹☹☹

  2. نمی دونم آقای رنجبر گراش رو با کجا مقایسه کرده که میگه آمار دزدی و جنایت کمه. خیر سرمون ما ادعای مذهبی ترین شهر ایران رو یدک می کشیم

  3. چرا وقتی جایی دزدی میشه ،پلیسا با تاخیر نیم ساعته میرسن؟خسته ن؟ترافیکه ؟شایدم درگیر دزدی های کوچه بغلی ان؟!گریشنا کامنتمو حذف نکن،چرا هیشکی حق نداره چیزی بگه ؟

  4. بیا پایین داداشم ? مملکت کاستی داره که نتونسه کار و پول مناسب تولید کنه نتونسه فرهنگ بسازه نتونسه هیجکاری کنه
    همون گرونی و شعار بلدن فقط دزدی از ریشس

  5. اقا رئیس دادگاه گراش چرا پرونده ها در گراش حداقل یک سال به بالا طول میکشه زمان رسیدیگی ، أیا می شود زمانی مراجعه می کنیم به دادگاه در جواب می گویند کارکنان دادگاه که فراموش شده پرونده به علت مسافرت مگه میشه ، ؟ ! چرا کسی به فکر نی چرا پیگیری نتیجه لازم ندارد، لطفا رسیدیگی فرمایید

  6. آمار با توجه به کل گرفته و این آمار کم است.در بعضی شهرهای ایران روزانه دزدی میشه و هفته ای کشته میده.خوب با این اوصاف شهر امنی است و با همیاری هم میتونیم امن ترش کرد .باید بسیج دوباره فعال بشه و از جوانان دعوت به گشت شبانه بکنه .قبلا یادمه خیرین حمایت میکردن و امکانات مهیا بود الانم باید این کار بکنن

  7. اقای رنجبر زن وبچه من نه ارامش جانی دارن نه امنیت مالی شهرهای اطرافمون اصلا دزدی نمیشه قتل صورت نگرفته اخه چرا امار درست و حسابی به ملت نمیدین اخه باید واقع بین بود نیروی انتظامی از پس این دزدا بر نمیاد

  8. […] پلیس وپاسگاه وسپاه هم منتظر همچین چیزی هستن که ملت گراش خودشون دست به کار بشن.از بس رو دادن گراشی ها به غریبه های اطراف گراش.ازیه طرف دزدی،از یه طرف کنسلی،بسه دیگه چقدر گراش زخمی بشه وپولها وطلاها هدر بره.همه مال زحمت کشیده هاشون سر چندساعت حیف ومیل میکنن دزدهای بی ناموس یه آب هم روش میخورن،به ریش ما گراشی ها هم میخندن که هیچ کاری نتونستیم انجام بدیم.

  9. با عرض سلام
    کلا همه شهروند های گراشی نباید خونه های خالی خود را به هر کسی اجاره بدن
    تو گراش اصولا هر غیر گراشی بیاد به هیچ عنوان دیگه از گراش نمیره و باید برای اجاره دادن به غیر گراشی دو نفر گراشی مورد تائید اونا رو تائید کنن تا قولنامه اجاره تنظیم بشه چون الان غریبه تو گراش زیاد شده و بیشتر این خلاف ها به واسطه ارتباط یک گراشی با این غریبه ها صورت میگیره و همچنین شورای جدید داره با نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر اقدام میکنه که این خود باعث پیشگیری از ارتکاب جرم میشه

  10. ناامنی روحی یعنی اینکه از سال۸۱ (که اون دزدی توی یکی از خونه های خ بسیج اتفاق افتاد که مردم مشوش شدند) تا الان من دارم درب هال را روز و شب روی خودمان قفل میکنم.نه اینکه خیلی دارا باشیم نخیر آغا.یعنی اینکه این نامردا فکر میکنن هر گراشیی دارا هستش و.. کیلو طلا توی خونه ش داره واسه همین ما که نداریم هم میترسیم و آرامش نداریم.البته که آرامش حق همه هست حالا چه بالای خط فقر و فلاکت باشن چه پایینش و چه روی اون باشن.مهم آرامشه که موجود نمی باشد.خدارو شکر همه چی موجود است الا آرامش .گفتم که بدونین آرامش روحی جزء موجودات نیست.بعد نگید که نگفت‌.

  11. جالبه که هر غیر گراشی ای که اومد گراش، علاوه بر اینکه دل رفتن نداره و میشینه از تمام امکانات استفاده میکنه، بعضا هم از گراشی ها طلبکار میشه و هم اخلاق و فرهنگ ما گراشی ها رو مسخره می کنه. واقعا که

  12. درجواب دلسوز و معلم : واقعأ باید متأسف بود بایت طرز فکر شماها/اینکه بگین غریبه ها دارن میان توی شهر شما و خونه اجاره میکنن و… اینکه دارن از امکانات شهر شما استفاده میکنن،اون هم چه امکانات بالایی/چرا طرز فکر شماها اینجوریه؟شماها فقط دنبال یه نفر میگردین که تقصیرا رو بندازین گردنش/با این طرز فکر ادعای پیشرفت هم دارین؟اگه این غریبه هایی که میگین نبودن که الان جمعیت این شهر نصف بود،هیچکی حق نداره به یه آدم دیگه توهین کنه و یا دیوار کوتاه پیدا کنه تا تقصیرا رو بندازه گردنش/اون از یه دکتر گراشی که قبلأ اومد تو همین پندری یه مقاله مثلا داد که گراشی ها خونه به غیر گراشی اجاره ندین ووو… اینم از شماها/از قدیم گفتن مال خودتو محکم بگیر تا همسایتو دزد خطاب نکنی/اگه بحث امنیته که والا امنیت واسه غیر گراشی ها که کمتره اینجا/اینقدر با حرفای الکی طرز فکر مردم رو راجع به غیر بومی ها تغییر ندین/والا ما تو همسایه مامون هم همسایه گراشی خیلی خوب داریم هم غیر بومی خیلی خوب/گراشی و لاری و بلوچ و فارس و… نداره همه باید آدم باشن/انسان باشن/اگه هم کسی باید پاسخگو باشه در وهله اول باید نیروی انتظامی و ارگانهایی مثل دادگاه و فرمانداری و… باید باشن نه غیر بومی ها.

  13. اینقدر الکی راجع به غیربومی ها یا حرفای رئیس دادگاه جبهه نگیرین/با این حرفاتون جز اینکه روابط آدمها و طرز فکر و دیدگاهشونو به هم بدتر نکنین دیگه هیچ سودی نمیبرین/درسته هر شهری باید امنیت بالایی داشته باشه و مقایسه کردن کار الکیه ولی بیاین جای گیر دادن و مقصر جلوه دادن اینو اون دنبال راهکار باشیم توی کامنتهایی که میذاریم/بیاییم از خودمون شروع کنیم/منتظر نباشم مسئولیت با کیه کیه و…/اینهمه بانک توی سطح شهر که همشون خصوصی هستن و خدا رو شکر خبری از وام قرض الحسنه و سود و… نیست توی اونا،این بانکها بیان و به مشتریها صندوق امانات بدن،لااقل سرپرست هر خانوار یه صندوق امانات تو یک بانک داشته باشه که/از طرفی اون بازدارندگیهایی هم که میذاریم باید واقعأ تأثیر گذار باشه مثلأ مجازات دزدی باید جوری باشه که کسی فکر دزدی هم به سرش نزنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top