بستن

شهرداری ۱۲ قطعه زمین را می‌فروشد

هفت‌برکه (گریشنا): با تصویب شورای اسلامی شهر گراش، مزایده ۱۲ قطعه از زمین‌های شهرداری که در نقاط مختلف شهر گراش قرار دارد، برگزار می‌شود.

بر اساس مجوز شماره ۲۵۳ تاریخ ۸ آذرماه ۱۳۹۶ شورای اسلامی شهر گراش، ۱۲ قطعه از زمین‌های شهرداری به صورت مزایده به فروش می‌رسد. شرکت‌کنندگان در مزایده فرصت دارند تا ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ پیش‌نهادهای خود را به شهرداری تحویل دهند و ۳۰ دی‌ماه نتیجه مزایده در کمیسیون عالی معاملات شهرداری مشخص می‌شود.

سه قطعه زمین باقی‌مانده از منزل انصاری در محله بیدله، یک قطعه زمین در کوچه قاسمی در خیابان درمانگاه، یک قطعه در خیابان ساحلی، دو قطعه در شهرک آزادگان، سه قطعه در شهرک حاجی‌پور و دو قطعه در خیابان آزادی زمین‌هایی است که در این مزایده به فروش می‌رسد. اگر این زمین‌ها با قیمت پایه نیز به فروش برسد، بیش از ۱۷ میلیارد ریال به حساب شهرداری واریز خواهد شد.

برخی از اعضای فعلی شورای شهر در زمان تبلیغات انتخاباتی به شدت مخالف فروش زمین بودند. دکتر مرتضی فتحی عضو شورای شهر در مورد دلیل فروش این زمین‌ها می‌گوید: «در ماه‌های اول شورای پنجم با کمبود شدید نقدینگی روبه‌رو بودیم. در این مورد بحث زیادی در شورا داشتیم و من شخصا مخالف بودم. زمین‌های در اختیار شهرداری باید برای تبادل و تهاتر مانند عقب‌نشینی‌های کوچه‌ها و معابر استفاده شود.»

یکی از گران‌ترین زمین‌های فروخته شده، زمین محل منزل شیخ احمد انصاری است. با توجه به این که محله بیدله دارای فضای سبز نیست، توقع این بود که این زمین به عنوان فضای سبز استفاده شود. فتحی در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «فضای باقی‌مانده کوچک است و برای فضای سبز هم مناسب نیست. ما از اول هم مخالف تخریب ساختمان بودیم و حیف شد. برای بیدله زمین متعلق به آقای حاج محمدحسن حسنی که بالاتر است به عنوان فضای سبز مشخص است که ایشان خیر بزرگی است و باید پیگیری کنیم.»

 

تکمیل خبر: سه قطعه زمین محله بیدله در مزایده شماره ۲۶۲ دوباره به مزایده گذاشته شد

آگهی مزایده شماره ۲۶۲

شهرداری گراش به استناد مجوز شماره ۲۵۳ مورخ ۹۶/۹/۸ شورای محترم اسلامی شهر گراش در نظر دارد ۳ قطعه زمین خود را واقع در خیابان بیدله – باقی مانده منزل انصاری به مشخصات ذیل بفروش رساند:

قطعه شماره ۱ به مساحت ۲۲۰/۶۸ و قیمت پایه به ازای هر متر مربع ۹/۰۰۰/۰۰۰ ریال

قطعه شماره ۲ به مساحت ۲۵۴/۳۳ و قیمت پایه به ازای هر متر مربع ۹/۰۰۰/۰۰۰ ریال

قطعه شماره ۳ به مساحت ۲۵۸/۵۵ متر مربع و قیمت پایه به ازای هر متر مربع ۹/۰۰۰/۰۰۰ ریال

قیمت های پایه برابر نظریه شماره ۴ مورخ ۹۷/۱/۲۶ کارشناس رسمی دادگستری می باشد.

شرایط:

۱- پیشنهاد دهندگان بایستی ۵ درصد قیمت کل پایه را برای هر قطعه زمین به حساب سپرده شماره ۰۱۰۵۵۹۸۰۳۳۰۰۶ شهرداری نزد بانک ملی بلوار معلم واریز و فیش مربوطه را ضمیمه پیشنهاد خود نمایند.

۲- به پیشنهادات مشروط و فاقد فیش سپرده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۳- پیشنهاد دهندگان می توانند همه روزه در وقت اداری به منظور رویت نقشه و راهنمایی لازم به واحد مالی شهرداری مراجعه نمایند.

۴- شهرداری در رد یا قبول پیشنهادات مختار است.

۵- سپرده برندگان اول تا سوم در صورت انصراف به نفع شهرداری ضبط میشود.

۶- متقاضیان می توانند پیشنهادات خود را بصورت کلی و یا جزیی اعلام نمایند.

۷- هزینه های ثبتی، دفترخانه ای ، نقل و انتقال ، دارایی و غیره بر عهده برنده مزایده می باشد.

۸- بهای املاک مورد مزایده به صورت یکجا از برنده مزایده دریافت می گردد.

۹- متقاضیان می توانند ساعت ۱۳/۱۵ روز پنج شنبه تاریه ۹۷/۲/۲۰ در جلسه کمیسیون عالی معاملات شهرداری که به همین منظور تشکیل و پیشنهادات متقاضیان قرائت خواهد شد، شرکت نمایند.

۱۰- پیشنهاد دهندگان قبل از شرکت در مزایده با مراجعه حضوری به واحد مالی شهرداری جهت اخذ اطلاعات موضوع مزایده و دریافت فرم مخصوص قیمت پیشنهادی اقدام نمایند.

۱۱- هزینه چاپ و نشر آگهی و کارشناسی بعهده برنده مزایده می باشد.

۱۲- رعایت قانون منع شرکت کارکنان و کارمندان دولتی الزامی است.

نوبت چاپ اول: ۹۷/۲/۳

نوبت چاپ دوم:‌۹۷/۲/۱۰

آخرین مهلت ارسال پیشنهادات:‌۸۷/۲/۱۹ ساعت ۱۴/۱۵

تاریخ بازگشایی پاکت های پیشنهادات:‌۹۷/۲/۲۰ ساعت ۱۳/۱۵

7 نظر

  1. سلام. اینکه شهرداری و شورای محترم شهر اقدام به انتشار اطلاعیه و اینکه رسانه محلی اقدام به تهیه گزارش کرده است خیلی خوب است. هر چه به سمت شفاف سازی پیش برویم مطمنا فواید زیادی به اشخاص و شهر می‌تواند داشته باشد
    اما انتقادی از این سایت دارم و البته یک پیشنهاد. انتقاد اینکه در گذشته این رسانه هیچ گاه در مورد عملکرد شورای چهارم در مورد فروش زمین‌ها گزارش تهیه نکرده است و اینجور به نظر می‌رسد که این رسانه در گذشته جانبداری می‌کرده است و انتظار عموم مردم امروز این است که همین طور که وضعیت شورای پنجم را زیر ذربین قرار گرفته است (البته این به نظر بنده کار خوبی است که باعث پویایی دستگاه‌ها و نهادها و در نهایت جامعه و شهر می‌شود)باید عملکرد گذشته را برای مردم مورد ارزیابی و شفاف سازی قرار گیرد

    1. اگر به آرشیو سایت مراجعه کنید در موارد قبلی نیز آگهی مزایده‌‌های شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی در مورد زمین و موارد دیگر تا حدی که به دست ما رسیده است در گریشنا منتشر شده است.

      بخش تکمیلی با توجه به انتقادات اعضای فعلی شورا از فروش زمین در دوره‌های گذشته به خبر اضافه شده است. از دکتر فتحی به خاطر پاسخگو بودن در این مورد تشکر می‌کنیم.

  2. شهرداری صد و خورده ای متر زمین ما رو توی کوچه انداخته و جوابگو نیست.نه نقدی نه در عوضش تسهیلاتی بده.بگو بیاد جواب ما رو بده.الهی هرکی راهش درست نیست خیر نبینه.حتمن هم خدا براش داره.

  3. با تشکر به اطلاع شورای شهر و شهرداری محترم میرسانم که در گذشته ما از مزایده ها با خبر نمیشدیم و فکر کنم شهرداری با خریداران تبانی میکرد حتی در گریشنا هم چاب نمیشد اما این بار الحمدلله شفاف تر است با تشکر از شهرداری و شورای شهر و گریشنا بعرض میرسانم اگر مزایده ها را درب چند مسجد بر رفت و امد یا همه مسجد ها بچسبانید باز هم بهتر خواهد بود
    باتشکر

  4. باتشکر از اعضای شورا خداوکیلی این شورا خیلی پرکار و پر انرژی هستن ویک تشکر ویژه از جناب مهندس باقرزاده خدا خیرت بده مهندس

  5. واقعا متاسفم برای شورا و شهرداری
    یکی از کارهای شهرداری اینه که فضای سبز ایجاد کنه نه اینکه زمین اماده فضای سبز محله بیدله رو بفروشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top