بستن

آزادی ده زندانی، ثمره‌ی جشن گلریزان

هفت‌برکه (گریشنا): از زمان برگزاری جشن گلریزان در گراش در آخر خردادماه، ده زندانی جرایم غیر عمد با رضایت شاکی آزاد شده‌اند. این آمار را برگزارکنندگان جشن گلریزان در نشستی که با خبرنگاران در دفتر شورای شهر داشتند، ارائه دادند. (گزارش جشن‌های گلریزان را در اینجا و اینجا بخوانید).

به گزارش هفت‌برکه، این نشست عصر دیروز یکشنبه ۲۴ دیماه ۹۶ با حضور فوزیه ناصری، سخنگوی شورای شهر؛ دکتر مهدی مهرابی، رییس بانک انصار گراش؛ سعید جعفری، کارمند اداره برق؛ مهندس محمدکاظم جعفری، کارمند فرمانداری؛ مهندس مرتضی وقارفرد و محمدامین رحیمی، از اعضای گلریزان برای ارائه‌ی گزارش از روند کار چندماهه‌ی این گروه در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شد. مصطفی خورشیدی و عزیز نوبهار نیز دو عضو دیگر این گروه هستند که در تمام پرونده‌ها همکاری داشته‌اند.

دکتر مهرابی: از ۱۸ پرونده، ۱۰نفر با رضایت شاکی از بند آزاد شدند

دکتر مهدی مهرابی با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار، پرونده‌های زیادی را بررسی کرده‌ایم، گفت: «شاید برای مردم این سوال پیش بیاید که چرا این موضوع اینقدر زمان برد. باید عرض کنم که ما باید همه جوانب قضیه را در نظر می‌گرفتیم. وقتی پرونده‌ای به ما معرفی می‌شود، حتما با شاکی‌ها صحبت می‌کنیم تا مطمئن شویم عمدی در پرونده در کار نبوده است. بخصوص در مسائل خانوادگی، مهریه و دیه با دقت بیشتری وارد می‌شویم و همین مسئله باعث می‌شود که اصل مسئله کمی طولانی شود و در این ماجرا همه دوستان زحمت زیادی کشیدند.»

مهرابی تعداد پرونده‌های بررسی شده را ۱۸ مورد اعلام کرد و افزود: «در این مدت ۱۸ پرونده از سوی مردم و دادگاه برای بررسی به ما سپرده شد که ما توانستیم ۱۰ نفر را از بند آزاد کنیم، سه نفر از این ۱۰ نفر مستقیما توسط خیرین آزاد شدند، و ۷ نفر هم جریان مالی‌شان از گلریزان گذر کرده است؛ ولی در کل هر ۱۰ نفر جریان آزادی‌شان از گلریزان بوده است. یک نفر هم با کمک نقدی ناچیزی که شد، مشکلش حل شد. در این پرونده‌ها ما با شاکی وارد صحبت شده‌ایم و تا جایی که امکان داشته است تخفیف و بخشودگی را گرفته‌ایم تا مشکل حل و زندانی آزاد شود.»

رییس بانک انصار و عضو گروه گلریزان در ادامه اشاره‌ای هم به مبالغ جمع آوری شده در این مدت داشت: «۵۹۲ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۸۸۱ ریال به صورت نقد جمع‌آوری شد، و ۲۰۰ میلیون ریال هم به صورت وام قرض الحسنه بود. موضوع اصلی که ما در این بخش ورود پیدا کردیم، بحث صحبت با شاکی‌ها و تخفیف در هزینه‌ها بود که خوشبختانه توانستیم ۹۹ میلیون تومان از شاکی‌ها در پرونده‌های مختلف تخفیف بگیریم.»

دکتر مهرابی این را پایان کار نمی‌داند: «چند پرونده‌ی جدید هم در حال پیگیری است، گلریزان همچنان ادامه دارد و همشهریان و خیرین عزیز می‌توانند کمک‌های مالی خود را به شماره حساب ۵۵۵۵۵۵۵ گلریزان نزد بانک انصار واریز کنند تا بتوانیم هر چه زودتر مشکلات این افراد را نیز حل کنیم.»

ناصری: گلریزان متوقف نشده است 

فوزیه ناصری، سخنگوی شورای شهر و یکی از اعضای گلریزان، نیز تاکید می‌کند با آزادی این ۱۰ نفر، پرونده گلریزان بسته نشده است: «ما پرونده‌های جدیدی هم در دست داریم که در حال پیگیری هستیم. جشن گلریزان همچنان ادامه دارد و فقط هم شامل افرادی که در گراش یا شهرستان گراش هستند نیست، ولی اولویت با این افراد است.»

ناصری به ذکر مثال‌هایی در مورد عملکرد گروه برای آزادسازی زندانیان غیر عمد می‌پردازد: «ما نمونه پرونده‌های مختلفی را از قبیل مهریه، دیه، اختلاف مالی بررسی کردیم. مثلا اولین زندانی که آزاد شد، نوجوان ۱۶ساله‌ای بود که مشکلش فقط پنج میلیون تومان بود. همین امروز هم موردی داشتیم که فردی به دلیل بدهی راهی زندان بود، ولی با حضور ما در آنجا و صحبت با شاکی توانستیم رضایت شاکی را بگیریم و از رفتن این شخص به زندان جلوگیری کنیم.»

او از افرادی که در این زمینه با گروه گلریزان همکاری داشته‌اند هم تشکر می‌کند: «در این راه آقای ابوذر رنجبر، رییس دادگاه گراش، و عوامل زندان همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و جا دارد همین جا از آن‌ها تشکر داشته باشیم.»

 

خبرهای مرتبط:

برگِ عیش آماده بهرِ «جشنِ گلریزان» کنید

در انتظار شکوفه زدن آزادی در جشن گلریزان

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. با عرض خداقوت ودست مریضاد..کار بسیار شایسته وپسندیده ای هست انشاا… که در این مسیر پرپیچ و تلاطم با گامهایی استوارترازقبل قدم بردارید..یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top