بستن

مدال افتخار بر سینه ۱۲ چهره ماندگار گراش

هفت‌برکه (گریشنا): در اولین همایش‌ چهره‌های ماندگار گراش، مدال افتخار به ۱۲ شخصیت گراشی اهدا شد.

اولین همایش چهره‌های ‌ماندگار گراش به مناسبت روز گراش، ۵ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد. شورای اسلامی شهر و شهرداری گراش برگزارکنندگان این همایش بودند.

از عبدالله نظامی تا دکتر احمد اقتداری

در همایش چهره‌های ماندگار گراش، از ۱۲ نفر در زمینه‌های مختلف تجلیل شد. عبدالله نظامی، شهروند نمونه، نخستین چهره‌ای بود که روی صحنه رفت. عبدالله نظامی که در ماه‌های اخیر گرفتار بیماری است، به همراه فرزندان‌اش در این برنامه حضور داشت.

اسماعیل فروزان، ورزشکار پرورش‌ اندام، متولد ۱۳۷۲ چهره ماندگار ورزشی؛ و مجتبی فردفانی، حافظ کل قرآن، متولد ۱۳۷۰ چهره ماندگار قرآنی، جوان‌ترین چهره‌های نخستین همایش بودند. لوح مجتبی فردفانی را مادر او دریافت کرد.

از حجت‌ الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی، نخستین امام جمعه گراش در سال‌های بعد از انقلاب، به عنوان پیشکسوت شهر تقدیر شد، که جایزه او را زیارتی دریافت کرد.

علی قنبرپور، چهره ماندگار هنری و عبدالعلی (عبدالله) صلاحی، گراش‌پژوه و چهره ماندگار علمی لقب گرفتند. صلاحی یک بار دیگر برای دریافت جایزه دکتر احمد اقتداری به عنوان چهره ماندگار کشوری نیز روی صحنه رفت. دکتر اقتداری متولد ۱۳۰۴ سالخورده‌ترین چهره‌ ماندگار این دوره بود.

رباب ابدی عظیم‌زاده، مادر شهیدان عظیمی، تنها زن در میان چهره‌های ماندگار بود. فرزندش هدیه او را دریافت کرد.

دکتر احمد عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش و فوق تخصص جراحی سرطان، عنوان چهره ماندگار پزشکی را گرفت. دکتر قاسمعلی مقتدری از طرف او به روی سن رفت.

جایزه حاج احمد محبی به عنوان چهره ماندگار اقتصادی و کارآفرینی را رضا آخوندزاده دریافت کرد.

شیخ علی انصاری، فرزند مرحوم شیخ احمد انصاری، از میان خیرین چهره ماندگار شناخته شد. هدیه او را نیز پسرعمویش محمد درخشنده دریافت کرد.

علی‌اصغر حسنی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و رییس فعلی شورای شهر گراش، به عنوان چهره ماندگار سیاسی، آخرین نفر در لیست چهره‌های ماندگار بود.

از ۱۲ نفر منتخب دوره‌ اول چهره‌های ماندگار، ۵ نفر در برنامه حضور داشتند و شخصا لوح یادبود و نشان روز گراش را دریافت کردند.

سه هدف همایش چهره‌های ماندگار

مصطفی خورشیدی، دبیر همایش روز گراش، در گفتگو با رادیو هفت‌برکه در مورد نحوه انتخاب افراد برای همایش چهره‌های ماندگار گفت: «این انتخاب‌ها بر اساس اصول اساس‌نامه همایش روز گراش تدوین شده است. من سال‌ها قبل از حضور در شورای شهر طرح مرد سال یا نشان لیاقت گراش را مطرح کردم که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده بود. نشان گراش ممکن است به یک جوان افتخار اهدا شود، هدف ما فقط تقدیر از پیشکسوت‌ها نیست، بلکه هر کسی باعث افتخار گراش شود، لیاقت مرد سال را دارد.»

نایب رییس شورای شهر گراش در مورد اهداف همایش روز گراش گفت: «هدف از برگزاری روز گراش این است ارزش و قدر یکدیگر را بهتر بدانیم و از همه کسانی که در این شهر زحمت کشیده‌اند تقدیر و تشکر کنیم. ایجاد فرهنگ تحرک و نشاط و تلاش برای خدمت و به مردم هدف دوم است. سومین و مهمترین هدف حرکت به سمت برطرف کردن مشکلات شهرستان با استفاده از همه پتانسیل‌های شهرستان است.»

خورشیدی در شب برگزاری مراسم نیز در صحبت‌های بسیار کوتاه، سه هدف برگزاری همایش را مرور کرد.

شهردار گراش: اولویت کار فرهنگی از کار عمرانی بیشتر است

مراسم چهره‌های ماندگار گراش که با ۵۵ دقیقه تاخیر شروع شده بود، ساعت ۲۲:۲۵ به پایان رسید. سخنرانی علی‌اصغر حسنی، رییس شورای شهر گراش، و اجرای دو برنامه موسیقی، مهم‌ترین برنامه‌های این همایش بود. تصاویری از فعالیت‌های چهار ماه شهرداری و کلیپی از مراسم ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۸۸ پس از شهرستان شدن گراش، دو کلیپی بود که در میان برنامه‌های پخش شد.

دو بخش موسیقی نیز در همایش چهر‌های ماندگار دیده شده بود. عباس امانی با همراهی علی قربانی ترانه‌های «گراش کدیم» و  «یک رئز که برو اُنت» را اجرا کرد. گروه موسیقی سنتی «نغمه شور» با نوازندگی اسدالله و محمد فروتن و ابوالفضل درویشی و خوانندگی اخضری، برنامه‌ای ۲۰ دقیقه‌ای را اجرا کردند.

مصطفی خورشیدی، دبیر همایش، بعد از اعلام اهداف برگزاری روز گراش، گفت: «امیدوارم سال‌های آینده این برنامه پربربارتر برگزار شود و امیدواریم توانسته باشیم قدمی در راستای فرهنگ گراش برداریم.»

فقیهی‌کیا شهردار گراش نیز کوتاه سخن گفت: «توقع داشتم که سالن پر شود و صندلی اضافه هم آورده بودیم. این همایش به افتخار مردان بزرگی است که نه تنها در کار خیر بلکه در اخلاق هم در کشور همچون نگینی هستند.»

شهردار گراش کار فرهنگی و شادی‌بخشی را اولویت شهرداری اعلام کرد: «ما باید برای کارهای فرهنگی و شادی روحیه مردم هزینه کنیم. من معتقدم شهرداری‌ها باید اول رویکرد فرهنگی داشته باشند و بعد روحیه عمرانی.»

بخش عمده برنامه چهره‌های ماندگار، سخنان ۳۵ دقیقه‌ای علی‌اصغر حسنی رییس شورای شهر گراش بود. حسنی یک بار دیگر مروری بر روند ارتقای سیاسی گراش از پیگیری برای تاسیس بخش گراش پیش از سال ۱۳۷۴ تا خبر شهرستان شدن گراش در سال ۱۳۸۸ داشت. این بخش را در گزارش دیگر گریشنا از این برنامه بخوانید.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. سلام باید بحال گراش و مردمش گریست که چهره های ماندگار شهرمان چه کسانی هستند یعنی کاملا با معرفی بعضی‌ها نشان دادند که ما واقعا یتیم هستیم جز دو یا سه نفر بقیه در حد چهره ماندگار شهر نبودند

  2. لطفا نام گراش را حذف نمایید ببنویسید چهره های ماندگار از نگاه بعضی افراد شورا شهر گراش . چهره های ماندگار لار و اوز و خنج ببنید جز تعدادی بقیه چرا باید انتخاب شوند

  3. برنامه خیلی ضعیف و بی نظم بود و در شان مردم گراش نبود
    همون بهتر که مردم استقبال نکردند.
    بعضی از افراد چهره ماندگار نیستند و تنها شاخص هستید مانند حسنی
    نام حسنی را کنار نام مرحوم حاج شیخ احمد و دکتر اقتداری گذاشتند خیلی زود است
    متاسفانه شهرداری هر بار میاد کاری کند بدتر خراب می کند

  4. أقایان که به نمایندگی و بدون اجازه مردم خوب گراش افرادی را بعنوان چهره های ماندگار گراش انتخاب کردین لطفا توضیح دهید ملاک و معیار انتخابتان چه بوده است چرا با این انتخاب خام و ناپخته شان گراش را پایین أوردند به نسل گذشته و أینده ما چه پاسخی دارید تو را خدا تا دیر نشده است طی یک بیانیه از مردم عزیز گراش عذر خواهی کنید و افراد منتخب خود را از عنوان چهره ماندگار به نام‌های دیگر تغیر دهید مثلا بنام مشاورین و یا همکاران و یا دوستان خود و یا نمونه در یک رشته خاص معرفی کنید و نام ماندگار که زیبنده بزرگان و افراد شایسته دیگر هستند و کارهای بسیار بزرگی انجام داده اند ارزشش کم نشود همین افراد منتخب نیز افراد خوبی هستند بعضی از أنان شایسته تقدیر از أنان است ولی لقب چهره ماندگار هرگز

  5. در مورد چهره ورزشی با توجه به اینکه تخصص مون این هست باید اقرار کنیم که ما افراد بهتر و با مقام های ملی و برون مرزی داشتیم که از نظر رنکینک بالاتر از آقای فروزان هستن می تونیم با اسناد و مدارک این ادعا رو ثابت کنیم نمی دانم بر چه اساسی اون قهرمانان دیگر نادیده گرفته شده.
    حتی بین خود بدن‌سازان هم همیشه اختلاف هست که میگن این افراد با هزینه شخصی توی مسابقات شرکت میکنند و مدال کسب میکنند و از نظر رنکینک و جایگاه ورزشی و ملی مقام خاصی به حساب نمیاد. از این انتخاب این برداشت میشه که هر کس وضع مالی بهتری دارد میتواند به عنوان چهره ورزشی شناخته شود.از آقای خورشیدی به عنوان دبیر همایش و نحوه انتخاب این فرد بعید بود.
    موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top