بستن

سه افتتاح و دو کلنگ‌زنی سهم ارد از دهه فجر ۹۶

هفت برکه(گریشنا): سه افتتاحیه و دو کلنگ‌زنی در ششمین روز از دهه فجر با حضور اصغر فرودی، فرماندار و مسئولین شهرستان گراش در بخش ارد انجام شد. دو پروژه نیز به دلیل آماده نبودن

به گزارش هفت برکه، صبح هفدهم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در ششمین روز از برنامه‌های دهه فجر با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، معاون فرمانداری، سجادی، بخشدار ارد و جمعی از روسای ادارات کلنگ مسجد بین راهی ارد-فداغ و آبرسانی به شهرک شهدای ارد به زمین زده زده شد و ساختمان سریداری مرکز بهداشت ارد، ساختمان دهیاری آغصه، خانه عالم افتتاح شد. مسئولین در ابتدای برنامه مسئولین با حضور در گلزار شهدای ارد به ۱۳ شهید این بخش ادای احترام کردند.

کلنگ‌زنی عملیات آبرسانی به شهرک شهدای ارد

بیژن جمشیدی، رییس بنیاد مسکن در این مراسم با اشاره به این موضوع که فاز سه  آبرسانی به بخش ارد را از چند سال قبل نویدش را داده بودیم و امروز انجام شد گفت: «این پروژه از اعتبارات داخلی بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان پبرای خرید لوله و اجرای شبکه امروز کلنگ‌زنی می‌شود و پس از اجرا تحویل هیات امنا آب شهر ارد خواهد شد. امسال اعتبارات خوبی را در بخش‌های مختلف ارد و روستاهای تابعه پیش‌بینی کرده‌ایم و با مساعدتی که فرماندار محترم در دولت تدبیر و امید انجام داده‌اند سه پروژه قبل از سال جدید با پک‌های شرح عملیات جدید شروع خواهد شد.»

جمشیدی با اعلام چند خبر خوب ادامه داد و افزود: «اجرا آسفالت بلوار اصلی، دو هزار متر طول کانیوا در شهر ارد، روستای آغصه و زینل آباد خواهیم داشت. به خاطر تغییراتی روند انتخاب پیمانکار کمی به تاخیر انجامید و امیدوار بودیم تا دهه فجر انجام شود ولی اسناد مناقصه باز نشده است ولی بزودی انجام می‌شود. ایجاد و ساخت ۲۵ واحد مسکن محرومین که بنیاد مسکن گراش در نظر دارذ و درخواست اولیه آن به شورای اسلامی داده شده است و امیدوارم در روند صدور پروانه همکاری داشته باشند تا بزودی شروع شود. همچنین تقاضا دارم از شورای ارد که نسبت به ثبت نام‌ خانوارهای بی سرپرست جهت این موضوع و واگذاری زمین اقدام کنند.»

کلنگ‌زنی مسجد بین راهی ارد-فداغ

این مسجد در ابعاد ۲۵در ۲۵ متر با تولی‌گری اوقاف و مشارکت مردم در ابتدای جاده ارد با اعتبار اولیه ۲۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی شد. درخواست توسعه برای فضای فرهنگی مسجد نیز شده است که بزودی این متراژ گسترش پیدا می‌کند.

افتتاح و بهره‌برداری ساختمان سرایداری مرکز بهداشت ارد 

دکتر رادفر، قائم مقام معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش با بیان این که در ساختمان کنونی درمانگاه ارد جایی برای نگهبانی در نظر گرفته نشده بود گفت: «برای نگهبانی این درمانگاه یک اتاق مجزا ۱۲ متری وجود داشت که اشراف کامل به خود درمانگاه نداشت تصمیم گرفته شد که این ساختمان نزدیک در ورودی با متراژ ۸۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان ساخته شود. پروژه‌های دیگری هم در دست کار است مثل دو باب پانسیون پزشک که ۵۰ درصد کار انجام شده است و مرکز جامع سلامت که ساختمان جدیدش با متراژ ۸۰۰ مترمربع و با اعتبار بالغ بر  ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال احداث است که در مناسبت‌های دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.»

افتتاح ساختمان دهیاری روستای آغصه

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش در افتتاح ساختمان دهیاری آغصه گفت: «وحدت یکی از نکات مهمی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره بر آن تاکید کردند و باید تلاش کنیم در راستای حفظ وحدت بیشتر تلاش کنیم. در دهه مبارکه فجر پروژه‍های بسیار خوبی در سطح شهرستان افتتاح شد که جا دارد از همه دستگاه‌های اجراییف دهیاران و مسئولین محترم تشکر داشته باشم.»

آغصه تنها روستای شهرستان گراش است که ساکنان آن از اهل سنت هستند. فرودی در ادامه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما توسعه متوازن شهسرتان است افزود: «بودجه‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد به ما این اجازه را می‌دهد که برای نقاط مختلف شهرستان بودجه را منظور کنیم و روستای آغصه هم از این قاعده مستثنی نیست. چندماه قبل کلنگ گاز رسانی به روستا را زدیم و حداکثر تا ۱۰ روز آینده این پروزه اجرایی خواهد شد که قریب ۴ میلیارد تومان اعتبار آن است. جا دارد از مردم شریف روستای آغصه برا‌ی حمایت از دولت تدبیر و امید و دکتر روحانی تشکر داشته باشم، چون زمان تبلیغات نیست این را عرض می‌کنم.»

این ساختمان با زیربنای ۱۱۰ مترمربع و با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیون تومان احداث شده است. دهیاری آغصه در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده است و تاکنون در ساختمان استیجاری مستقر بود.

ساختمان دهیاری آغصه از محل اعتبارات ارزش افزوده ۱۰۰درصد با بودجه دولتی در دو سال اخیر احداث شده است، ساختمان دهیاری آغصه در بین دهیاری‌های دیگر شهرستان بزرگترین ساختمان را دارد.

خانه عالم روستای زینل آباد

خانه عالم واقع در روستای زینل آباد آخرین پروژه‌ای بود که ششمین روز از دهه فجر با حضور مسئولین افتتاح شد، این خانه با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیون تومان و زیربنای ۱۱۶ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

برق رسانی به روستای میلویه و بهره برداری از آسفالت خیابان ولیعصر (عج) زینل آباد از دیگر برنامه‌های امروز بود که به دلیل کمبود وقت و آماده نبودن آسفالت این مسیر انجام نشد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top