بستن

صادق رحمانی در «چامه» شاعران و نویسندگان را گرد هم می‌آورد

هفت‌برکه (گریشنا): هیات نظارت بر مطبوعات، مجوز انتشار دوماهنامه تخصصی ادبیات «چامه» را صادر کرد.

به گزارش هفت‌برکه، در جلسه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ هیات نظارت بر مطبوعات، مجوز نشریه تخصصی «چامه» صادر شد. این مجله در حوزه تخصصی شعر و ادبیات داستانی منتشر خواهد شد. محمدصادق رحمانیان که بیشتر با نام ادبی صادق رحمانی شناخته می‌شود، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول «چامه» است.

صاحب امتیاز «چامه» که از حدود سی سال پیش در حوزه شعر و ادبیات فعال است، در مورد زمان انتشار این نشریه می‌گوید: «اولین شماره مجله در هفته دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به چاپ خواهد رسید.»

واژه «چامه» به معنی شعر است و این نشریه به صورت تخصصی در موضوع شعر و ادبیات داستانی به زبان‌های فارسی و عربی منتشر خواهد شد. رحمانی در مورد شکل انتشار آن می‌گوید: «قصد ما این است که علاوه بر یک سردبیر ارشد، در هر شماره از یک سردبیر مهمان استفاده کنیم.»

محمدصادق رحمانیان در حال حاضر مدیر شبکه سراسری رادیو فرهنگ و دانشجوی دکترای ادبیات فارسی است. مجموعه شعرهای «انار و بادگیر»، «همه چیزها آبی است»، «سبزها قرمزها» شناخته‌‌شده‌ترین کتاب شعرهای رحمانی در دوران فعالیت ادبی اوست. محمدالامین الکرخی دو مجموعه شعر او را به زبان عربی ترجمه کرده است. تازه‌ترین مجموعه شعر رحمانی در قالب رباعی نیمایی با نام «آبی روشن، آبی خاموش» در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.

رحمانیان رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش است و در شورای سیاست‌گذاری نشریات هیمه، افسانه گراش و گراش نیز حضور دارد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top