بستن

وزیر ورزش، دومین سالن بزرگ فارس را در گراش افتتاح کرد

هفت‌برکه (گریشنا): با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، دومین سالن بزرگ مسابقات ورزشی استان فارس در شهر گراش افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، صبج شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۶، وزیر ورزش و جوانان با حضور در جمع ۸۰۰ نفر از مردم و ورزشکاران شهرستان گراش، سالن سه‌هزارنفری مجموعه ورزشی دکتر محبی گراش را افتتاح کرد. مسعود سلطانی‌فر پس از بازدید از پروژه‌های در دست ساخت شهر لار، به همراه دکتر جمشید جعفرپور، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، به شهرستان گراش سفر کرد.

ساخت مجموعه ورزشی محبی از سال ۱۳۷۸ توسط دکتر زین‌العابدین محبی، خیر ساکن کشور امارات متحده عربی، آغاز شد. بعد از احداث ۶۰ درصد از سالن پنج هزار نفری، این مجموعه در سال ۱۳۸۷ به دولت واگذار شد. با شروع به کار دولت تدبیر و امید، عملیات تکمیل این پروژه خیرساز از سال ۱۳۹۲ از سر گرفته شد. با نصب صندلی، این سالن با ظرفیت سه هزار نفر، پس از سالن شهید دستغیب شیراز، بزرگ‌ترین سالن مسابقات ورزشی استان فارس است.

سلطانی‌فر در سخنرانی ده دقیقه‌ای خود با ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم جنوب فارس گفت: «احداث این سالن تجلی و تبلور اعتماد متقابل مردم و مسئولین است و این اعتماد رکن مهمی برای تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور است. امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم با این اعتماد، امید بیشتری برای مردم ایجاد کنیم.»

دکتر مسعود سلطانی‌فر از تلاش بیشتر دولت در سال آینده گفت: «همه دستگاه‌های دولتی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ و کمک به توسعه کشور گام‌های جدی‌تری را برداریم و انشاالله زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.»

وزیر ورزش و جوانان گفت: «ورزش ساده‌ترین، مناسبت‌ترین و ارزان‌ترین ابزار برای ساختن جامعه سالم است. علاوه بر ورزش قهرمانی  هدف گسترش گسترش ورزش همگانی است. آن چیزی که من در این استان به ویژه جنوب استان می‌بینم، استعدادهای گسترده در رشته‌های مختلف دارند که امیدواریم با بهره‌برداری از ورزشگاه‌های مختلف بتوانیم زمینه بروز این استعدادها در زمینه‌های بین‌المللی را فراهم کنیم.»

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به خواسته‌های مطرح شده گفت: «تلاش می‌کنیم با مشارکت مردم و حمایت خیرین هر چه زودتر بتوانیم پروژه‌های مناسبت‌تری را اجرا کنیم.»

اصغر فرودی، فرماندار گراش، با اعلام این که این سالن ورزشی فاز یک مجموعه ورزشی محبی است. گفت: «برای تکمیل فاز نخست مجموعه ورزشی محبی در دو سال گذشته قریب ۳ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد تا این پروژه ۷ میلیاردی با همت خیر که در شروع پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده بود، به بهره‌برداری برسد. درخواست اصلی ما، اول احداث زمین چمن مصنوعی در کنار همین سالن، و دوم احداث خوابگاه ورزشی برای شهرستان است.»

همزمان با افتتاح این سالن ورزشی، زمین‌های چمن مصنوعی ارد، فداغ و خلیلی نیز افتتاح شد. فرماندار گراش از وزیر ورزش و جوانان خواسته دیگری هم داشت: «حداقل ده زمین چمن در روستاهای بخش ارد و دهستان‌های فداغ و خلیلی نیاز است. در بخش ارد، زمین چمن خیرساز احداث شده است که امیدوار هستیم وزارتخانه هزینه تکمیل مجموعه ورزشی را بپردازد.»

دکتر جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، دیگر سخنران این مراسم بود. جعفرپور گفت: «از خیر محترم جناب آقای محبی که پایه‌گذار این بنا بوده‌اند تشکر می‌کنم. خواسته‌های ورزشی مکتوب شده است و در اختیار وزیر قرار می‌گیرد.»

ابراهیم مهروری به نمایندگی از خیرین گراش صحبت کرد: «۶۰ درصد این پروژه خیرساز است و ۴۰ درصد با پیگیری فرماندار، آقای جعفرپور و کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان فارس، از اعتبارات دولتی تامین شده است. ما درخواست‌هایی داریم که توقع داریم وزیر محترم به آن توجه کند. ورزش و جوانان با دو نفر پرسنل باید این چنین سرمایه ملی‌ای را مدیریت کنند. ما خوابگاه و جایی برای بیتوته ورزشکاران مهمان نداریم. بحث چمن مصنوعی این مجموعه نیز از نیازهای اصلی است.»

احمد حسن‌نژاد، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش، در مورد مشخصات پروژه افتتاح شده گفت: «مساحت مجموعه ورزشی محبی حدود ۱۱ هکتار است که چهار هزار متر مربع به سالن ورزشی اختصاص دارد.»

هم‌زمان با حضور وزیر ورزش و جوانان، هیات ورزشی از جلو جایگاه رژه رفتند و در پایان برنامه نیز از افرادی که در آماده‌سازی سالن محبی همکاری داشته‌اند تقدیر شد.

 

 

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. خدا را شکر این پروژه به اتمام رسید من قبل از شروع پروژه از رییس اداره ورزش گراش می پرسیدم کی تمام می شود قول شش ماه را می دادند که ناباورانه بود دیشب هم که ایشان را یادواره شهدا دیدم مشخص بود خستگی این چند روز هنوز دارند ایکاش ما گراشی ها یاد می گرفتیم کمی هم روحیه تشکر داشته باشیم سال ۹۶ سال خوبی برای ورزش شهرستان بود افتتاح سالن محبی افتتاح سالن فداغ چمن مصنوعی دهستانها همه این توفیقات حاصل تلاش مسوول ین گراشی است خدا خیرتان دهد

  2. #صدای شهروند گراش
    در خصوص سفر وزیر ورزش دولت تدبیر امید
    آیا فرماندار شهرستان گراش جناب آقای فرودی از احداث پیست اسب سواری خبری نداشت
    آیا از تعطیلی و ممانعت از احداث پیست اسب سواری خبری نداشت
    آیا اسب سواری جزء حوزه ورزش قرار نمیگیرد
    یعنی در خصوص مشکلات احداث پیست اسب سواری که قرار بود احداث شود نمیشد سخن گفت
    آیا سکوت چاره کار هست
    همچنان هم باید سکوت کرد هنوز آیا
    سکوت به کدام مصلحت؟
    الان جایگاه فرمانداری در این خصوص کجاست
    شورا جایگاه شما کجاست
    جناب آقای حسنی رئیس شورا جایگاه شما کجاست
    چی شد آن همه شعار و تبلیغات پس
    زمان بهتر از این که وزیر کشور خودش تشریف فرما شدن
    ولی همچنان سکوت ولی به کدام مصلحت ………

  3. وزیر کشور میاد تا سالن چند میلیاردی در گراش افتتاح کنه ، ما برای استقبال موتور های چند میلیاردی رو ردیف می کنیم و هزار و یک برنامه چند میلیونی و میلیاردی که بگیم اینجا پول هست و پول داریم؟ هر کاری می خوام بکنیم بگن برید خیر پیدا کنید و انجام بدید؟ وزیر اومد ایا به جزءافتتاح سالن سودی برای گراش داشت ؟ و هزاران علامت سوال های که می توان گفت و نوشت. خیلی خوشحالم که پس از سال ها بالاخره این ورزشگاه و سالن به جای رسید.از جناب آقای محبی و تمام کسانی که حتی به اندازه یک آجر برای این شهر و ورزشگاه بی منت و چشم داشت زحمت کشیده اند تشکر می کنم اما صحبت من سر عملکرد آینده دولت برای شهر گراش و استفاده از فرصت های همچون حضور وزیر است.
    خلاصه پول هست و فکر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top