بستن

مرتضی دارشی معلمی که از تعطیلات متنفر است

هفت‌برکه – کلاک: ابوالحسن محمودی در فصل دوم کلاک با شش معلم گفتگو کرده است. مرتضی دارشی نخستین انتخاب او برای این گفتگوهای چالشی بود.

دارشی متولد اول دی‌ماه ۱۳۵۳ است. او از جمله محصلان نخستین دوره رشته ریاضی در شهر گراش بود و در این مصاحبه از سرنوشت همکلاسی‌های خود گفته است که بیشتر آن‌ها معلم شده‌اند. با قبولی در کنکور، دارشی در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضی در دانشگاه شیراز درس خواند.

دارشی از سال ۷۶ به استخدام آموزش و پرورش در آمد و از مهرماه ۱۳۷۸ معلم ریاضی دبیرستان‌های گراش بوده است. او عارضه دیسک کمر را که باعث شد چند سالی از تدریس و کلاس‌داری دور شود، بدترین خاطره دوره معلمی خود می‌داند.

خودش می‌گوید دانش‌آموزهای من دو دسته‌اند: یا آن‌ها که خیلی دوست‌اش دارند، یا این که از او متنفر هستند.

از جمله فعالیت‌های دیگر دارشی، حضور در مجمع القرآن فاطمیون است. دارشی در این مصاحبه از تجربه‌های خود در مجمع‌القرآن هم گفته است.

دارشی دو سال در کشورهای تانزانیا و روسیه در مدارس ایرانیان تدریس کرده است. بخش دیگری از این مصاحبه جذاب به خاطرات او از این دو کشور اختصاص دارد.

ابوالحسن محمودی سردبیر مجله تصویری کلاک است. فصل دوم این مجله در هفت قسمت در موسسه هفت‌برکه گراش تهیه شده است. شش مصاحبه این فصل از ابتدای فروردین‌ماه ۱۳۹۷ در سایت گریشنا منتشر خواهد شد و همزمان با روز معلم، قسمت هفتم را که گزیده‌های شش مصاحبه است خواهید دید.

محمد رستم‌پور، محمدامین نوبهار و احمدرضا خودکامه به عنوان تصویربردار و احسان شامحمدی به عنوان صدابردار و نورپرداز در ضبط فصل دوم کلاک همکاری داشته‌اند. احمدرضا خودکامه تدوین این کار را بر عهده داشته است.

در تیتراژ پایانی ترانه‌ای از وحید اختری با شعری از صادق رحمانی را می‌شنوید و خبرنگاران صدا و سیما در گراش تصاویر هوایی گراش را در اختیار کلاک قرار داده‌اند.

کلاک همزمان با گریشنا در کانال آپارات کلاک https://www.aparat.com/kelaktv

 

و کانال یوتیوب کلاک منتشر می‌شود:

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. حرف آقای دارشی در مورد تعطیلات شاید به نظر ایشون بد باشه

    ولی نظر دانش آموزان رو اگه بپرسین شاید صد درصد هم بگن که چهار ماه تعطیلی باید باشه

    چون ما هشت ماه میریم مدرسه،امتحان پشت امتحان،درس پشت درس،دانش آموزا همه خسته میشن و به نظر من این تعطیلات الزامی هستش

  2. سه سال است اموزش و پرورش پول از ما گرفتن ما را به مشهد ببرن. اگه نمی توانند پول ما را پس بدند دیگه. گریشنا چرا پیگیری نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

  3. با تشکر از آقای محمودی و تیمشون
    معیار انتخاب این شش معلم عزیز چی بوده؟ البته شنیدم که تعداد عزیزانی که دعوت شدن بیشتر از این تعداد بوده اما همه قبول نکردن که مصاحبه بشن.

  4. مصاحبه جذابی بود.
    من دوره دبیرستان گراش نبودم و تیزهوشان لار بودم و خدمت آقای دارشی نبودم. ولی در مدرسه ابوریحان، دبیران پرتلاش و باحال و با معلوماتی مثل آقای شاه محمدی، گرگین و مهیایی و … داشتیم که یادش بخیر باد. دست همه اساتید عزیزم رو از راه دور می بوسم.

  5. کارشون عالی بود
    عرض تشکر و دست مریزاد به کلیه عوامل دخیل در این کار خصوصا” دوست عزیزم مهندس محمودی با اجرای خوبشون
    به نظرم کار تدوین و فیلم برداری أقای خودکامه و همکارانشون هم خیلی جالب بود
    به امید موفقیت های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top