بستن

طرح ناکام لامپ‌های خورشیدی بلوار سپاه

هفت برکه (گریشنا): لامپ‌های خورشیدی نصب شده در سطح شهر به علت قرار داشتن در زیر سایه درختان و عدم کارآیی پایین جمع آوری شد.

به گزارش هفت برکه، خردادماه سال ۹۵ تعداد ۵۰ عدد چراغ خورشیدی هر کدام به مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خریداری و در بلوار سپاه و خیابان شهید بهشتی نصب شدند. (خبر در گریشنا) اما با گذشت قریب به دو سال از این نصب چند وقت پیش پنل‌های چراغ‌های خورشیدی توسط شهرداری جمع‌آوری شدند. اما این سوال در ذهن مردم پیش آمده است که چرا قبل از نصب  پنل‌ها در بلوار سپاه این مکان توسط کارشناسان بررسی نشده بود تا طرح با شکست مواجه نشود؟

فقیهی‌کیا: اکثر این چراغ‌ها زیر سایه درختان نصب شده بودند.

احمد فقیهی‌کیا، شهردار گراش با اشاره به این موضوع که چنل‌های خورشیدی در زمان شهردار سابق خریداری شده است گفت: «با توجه به اینکه سایه درختان مانع کارکرد پنل خورشیدی بود و شارژ انجام نمی‌شد پنل‌ها را جمع کردیم تا در محل دیگری استفاده شود و چراغ‌ها به شبکه برق متصل شد. این پنل‌ها در زمان شهردار سابق گراش خریداری شده است و اطلاعی از دلیل نصب در بلوار سپاه ندارم. البته هیچ خسارتی به این پنل‌ها وارد نشده است و در مکان مناسب‌تری از آن استفاده خواهیم کرد.»

حبیب فتحی، مسئول تاسیسات شهرداری با اشاره به اینکه قرار است از این پنل‌ها برای بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر استفاده کنیم گفت: «چراغ‌های نصب شده اکثرا زیر درخت‌ها و در سایه قرار داشتند و نور کافی را نداشت به همین دلیل تصمیم به جمع‌آوری آن‌ها گرفته شد، البته مدتی هم بود که دزدی این پنل‌ها شروع شده بود. قرار است از این پنل‌ها برای بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر استفاده کنیم.»

حسین شیری، دیگر کارمند شهرداری گراش نیز به نامناسب بودن مکان نصب چراغ‌های خورشیدی اشاره کرد و افزود: «برای هر پنل حدودا  600 تا ۷۰۰ تومان هزینه شده است، این پنل‌ها در مکان نامناسب و در زیر سایه درختان نصب شده است که کارآیی لازم ندارد و باید به مکان دیگری منتقل شود.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top