بستن

چه کسی برنده‌‌ی مزایده‌ی زمین میلیاردی می‌شود؟

هفت‌برکه – گریشنا: اداره کل راه و شهرسازی لارستان زمینی به مساحت بیش از ده هزار متر را در نزدیکی بازارچه شهرداری به مزایده گذاشته است. نحوه برگزاری این مزایده با اعتراض‌هایی همراه بود. یکی از بنگاه‌داران گراش نیز اعلام کرد که درخواست خود برای لغو مزایده را تحویل اداره کل داده است.

این مزایده مانند مزایده‌های پیشین اداره کل راه و شهرسازی لارستان در روزنامه جهان اقتصاد منتشر شده است. با توجه به این که این روزنامه توزیع چندانی در منطقه ندارد، معمولا روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان مزایده‌ها را از طریق سایت و کانال منتشر می‌کرد. اما عدم انتشار مزایده جدید در سایت و کانال یکی از موارد مورد اعتراض است.

مهدی مصدق، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، در این مورد به هفت‌برکه گفت: «۴۷ قطعه زمین در این مزایده وجود دارد. در انتشار آگهی مزایده روال قانونی به صورت کامل انجام شده است. آگهی هم در روزنامه و هم در سایت رسمی مزایده‌های دولتی منتشر شده است. همچنین این آگهی در برد اداره کل نیز نصب بوده است.»

مصدق با رد مخفی‌کاری در انتشار این آگهی گفت: «مزایده به تناسب شرکت‌کننده داشته است و هفت نفر متقاضی درخواست‌های خود را فرستاده‌اند. نمایندگان دادگستری، سازمان بازرسی، اداره ثبت در زمان بازگشایی پاکت‌ها حضور دارند و احتمال تخلف صفر است. افرادی که در مناقصه شرکت کرده‌اند نیز برای بازگشایی پاکت می‌توانند حضور داشته باشند.»

مزایده ۲۰۰۹۷۳۳۶۲۰۰۰۰۰۱ شامل ۴۶ واحد مسکونی سازمانی بوده است که یک واحد آن در گراش قرار دارد. بعد از آن ۴۶ واحد مسکونی، ردیف ۴۷ این مزایده زمینی به مساحت بیش از ۱۰۹۷۰ متر با کاربری خدماتی است. برای مشخصات این زمین پلاک ۱۴۰۱۵ درج شده است در حالی که این پلاک ثبتی مربوط به شهرستان گراش نیست. این موردی است که مالک بنگاه نیلی به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در مزایده به آن معترض است.

زمین ده هزار متری در نزدیکی بازار مرکزی شهرداری قرار دارد و پیش از این قرار بود طرح توسعه بازار مرکزی در این محدوده انجام شود. اکبر باقرزاده، عضو شورای شهر، در این مورد می‌گوید: «این قسمت را برای نمایشگاه شهرداری در نظر داشتیم، ولی اقدام به موقع انجام نشده بود. در نهایت سازمان ملی زمین و مسکن اقدام به مزایده کرده است و پول مزایده طبق قانون به خزانه واریز می‌شود.»

کاربری این زمین خدماتی است و قیمت یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان به عنوان قیمت پایه اعلام شده است. قیمتی که با توجه به قیمت بالای زمین در محدوده شهر گراش، به نظر چندان زیاد نیست، البته ممکن است در مزایده به قیمت بسیار بالاتر واگذار شود. باید در نظر داشت که یکی از شرایط شرکت در مزایده «ارائه موافقت اصولی، جواز تاسیس یا پروانه کسب معتبر» اعلام شده است. این مساله باعث می‌شود برخی از تقاضاها در صورت نقص پرونده به صورت قانونی از مزایده کنار گذاشته شود.

مهندس باقرزاده در مورد کاربری این زمین می‌گوید: «کاربری زمین خدماتی است و کاربری خدماتی برای کارهای معدودی می‌توان استفاده کرد. اگر بخواهند زمین را تغییر کاربری بدهند ما حق شهر را در زمان تغییر کاربری لحاظ خواهیم کرد.»

در آگهی مزایده تاریخ ۹ اردیبهشت به عنوان زمان بازگشایی پاکت‌ها و تعیین برنده اعلام شده است. اما تا امروز نتیجه این مزایده اعلام نشده است و احتمالا بعد از تعطیلات نیمه شعبان، در هفته آینده برندگان مزایده مشخص خواهد شد.

باید دید چه کسی برنده این مزایده خواهد شد و یا اصلا نام برنده اعلام خواهد شد؟

تکمیل خبر: آگهی فروش زمین خدماتی در نزدیکی گلزار شهدا گراش تجدید شد.

در آگهی جدید قیمت زمین به متری ۱۳۰ هزار تومان افزایش یافته است و قیمت پایه این زمین ده هزار متری به بیش از یک میلیارد چهارصد میلیون تومان رسیده است.

همچنین پلاک زمین به ۱۴۰۱۵/۲ تصحیح شده است.

متقاضیان فرصت دارند تا ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ در مزایده شرکت کنند. همچنین بندی به آگهی فروش جدید اضافه شده است که بر اساس آن خریدار حق تغییر کاربری این زمین را نخواهد داشت.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. اطلاع رسانی باید اشکارا و برای همه مردم قابل دسترسی باشد و بعد اینکه برنده باید زمان مشخصی برایش تعیین شود که در این مدت زمان به همان موافقت اصولی یا جواز تاسیس ساخته شود و اینکه بعد از یکسال تغییر کاربری داده نشود چون استفادها
    ان خدمات عمومی است اگر در مدت تعیین شده ساخنه نشود سازمان بتواند پس بگیرد تا به سرنوشت سایر زمین ها دچار نشود که فقط گیرنده بفروشد یا با تغییر کاربری منافع شخص تامین شود

  2. بابا اصن همه زمینا مال شما . فردا میمیری همش ول میشه حرس نخور عزیزم برو نماز و سناتو تموم کن جات بهشت باشه مال و ملاک دنیا کیلو جن

    1. جون عمرتون شده پول پول
      یاد گرفتید بعد هر اتفاق
      یک عده قهرمان بشن یه عده هم بازنده

      بازنده همیشه پولدارها هستند
      چون زحمتی به پاش نکشیدن
      و هم از راه حرام بدست اوردند
      هم بی همه چیز و بی دین هستند
      کلا” همیشه منفی اند

      طرز فکر امروزی اکثریت همشهری ها !!!
      یکی خدا بهش پول داده گناهش چیه !!!!!

  3. قضیه استعفا واستیضای شهردار چی شد؟راسته تو شورا زد و بند هس که مخالفای زد و بند و شهردار می خاستن شهردار استعفابده؟چرا اعضای شورا باما رو راست نیستن؟شمابا رأی ما اومدین سرکار چرا اعضای شورا سکوت کردن و تو خفاهمه چی تموم کردن؟شهرداری خیلی پول داره حق ماهس که بدونیم چه اتفاقی افتاده بود که باید شهردار استعفا می داد؟چرا فوزیه ناصری توضیح نداد که چی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top