بستن

آمادگی ۸۴ نفر از گراش برای اهدای عضو

هفت‌برکه – گریشنا: دو ماه نخست سال ۹۷، سی نفر در گراش رضایت خودشان را برای اهدای عضو پس از مرگ، با دریافت کارت اهدای عضو اعلام کرده‌اند.

معصومه نوروزپور، مسئول بخش اهدای عضو بیمارستان امیرالمومنین گراش، در مورد آمار دریافت کارت اهدای عضو گفت: «در سال ۹۵ تعداد ۱۸ مورد، سال ۹۶ تعداد ۳۶ مورد و در دو ماهه اول سال ۹۷ بیش از ۳۰ مورد کارت اهدای عضو از طریق بیمارستان گراش صادر شده است که همین نشان می‌دهد که این کار کم‌کم دارد بین مردم جا می‌افتد که می‌توانند بعد از مرگشان هم به افراد دیگری زندگی ببخشند.»

نوروزپور معتقد است که اهدا عضو می‌تواند از این هم فراگیرتر شود: «اگر این را قبول کنیم که جسد بعد از مرگ در زیر خاک می‌پوسد، اگر همین افرادی که ضربه مغزی شده‌اند، اعضای خود را به افرادی که به پیوند نیاز دارند ببخشند، زندگی به شکل  دیگری ادامه پیدا می‌کند.»

علاقه‌مندان به اهدای عضو می‌توانند برای ثبت نام و دریافت کارت اهداء عضو، همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۳ با مراجعه به بخش ICU  بیمارستان امیرالمومنین علی علیه السلام گراش و خانم معصومه نوروزپور، کارت اهداء عضو دریافت کنند. برای ثبت نام، داشتن شناسنامه و نیز دانستن گروه خونی الزامی است.

امروز ۳۱ اردیبهشت ماه روز جهانی اهدای عضو است. این آمار مربوط به افرادی است که از طریق بیمارستان گراش کارت را دریافت کرده‌اند و ممکن است افراد دیگری با ثبت‌نام در ehda.ir کارت اهدای عضو دریافت کرده باشند.

در سال‌های اخیر دو مورد از افرادی که به علت مرکز مغزی در بیمارستان گراش درگذشتند با موافقت خانواده، اعضای‌شان برای پیوند استفاده شد.  (خبر در گریشنا) 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top