بستن

آتش‌ دوباره به جان یک نخلستان افتاد

هفت‌برکه – گریشنا: آتشی که از صبح امروز ۲۶ خرداد ۹۷ در نخلستان بالنگستان فداغ شروع شده بود، بعد از ساعت‌ها تلاش آتشنشانان و نیروهای امدادی در ساعت ۱۸ مهار شد. دو هفته پیش نیز آتش به جان نخلستان بنو در ارد افتاده بود و نیمی از آن را طعمه خود کرده بود (خبر در گریشنا).

به گزارش فداغ‌نیوز، آتش‌سوزی گسترده در محل گردشگری و تفریحی بالنگستان فداغ با حضور گسترده مردم، نیروهای امدادی و آتش‌نشانی بعد از ساعت‌ها تلاش مهار شد. در اولین مرحله، از طریق بلندگو به مردم فداغ اطلاع‌رسانی شد که جهت مهار آتش به کمک بیایند. تعداد زیادی از مردم فداغ با دستان خالی به محل آتش‌سوزی آمدند، ولی به دلیل حجم بالای آتش، عملا کاری از آنان ساخته نبود. شورای اسلامی فداغ به محض اطلاع، یک ماشین آتش‌نشان به محل اعزام نمود. نیروهای امدادی بسیج و نیروهای انتظامی هم در محل حاضر شدند.

از طرف جمعیت هلال احمر گراش نیز ۹ نیروی امدادی به همراه یک دستگاه آمبولانس و یک خودرو عملیاتی؛ و از پایگاه آتش‌نشانی گراش نیز دو نفر نیروی آتشنشان به همراه دو خودروی آتشنشانی مجهز به محل اعزام شدند. با هماهنگی مسئول عملیات ناحیه مقاومت سپاه گراش نیز ۵۰ نفر از نیروهای بسیجی فداغ و ارد به محل اعزام گردیدند.

یک دستگاه ماشین آتشنشان دیگر از پایگاه آتشنشانی بیرم به محل آتشسوزی اعزام شد، تا در مجموع شش دستگاه ماشین آتشنشان از گراش، ارد، فداغ و بیرم جهت اطفا حریق همکاری کنند.

به نوشته فداغ‌نیوز، فرسوده، معاون فرماندار؛ نیروهای عملیاتی منابع طبیعی و محیط زیست؛ جعفری، نماینده بخشداری؛ ناصر منصوری، رییس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی فداغ؛ نیروهای انتظامی و بسیج فداغ و نیروهای سپاه ناحیه از جمله افرادی بودند که در محل حاضر شدند. فرماندار گراش نیز برای هماهنگی این نیروها تلاش زیادی نمود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

5 نظر

  1. با سلام
    خدا قوت خدمت کلیه افراد اعم از مردمی و اداری که نقش به سزایی در اطفاء حریق داشتن.
    خسته نباشید خدمت نیروهای هلال احمر و همچنین آتشنشانی گراش آقایان مولایی و زحمتکشان که حقا و انصافا از جان مایه گذاشتن.اجر همه با خداوند متعال

  2. دست همه عزیزانی که زحمت کشیدن و برای اطفا حریق از گراش تشریف آوردن درد نکنه، این عزیزان واقعا زحمت کشیدن هم بچه های آتش نشانی و هم بچه های هلال احمر و یه تشکر ویژه هم دارم از مسول عملیات هلال احمر آقای محمد شکاری که واقعا اونجا رو به نحو احسن مدیریت کردن و همینطور که قول دادن قبل از تاریکی هوا آتش رو خاموش کردن

  3. خدا قوت خدمت تمام امدادگران چه اتش نشان ،هلال احمر مردمی که بدون ریا تا اخرین قطره عرقشون فعالیت میکنن بدون دیده شدن

  4. تلنگر
    چرا در این رسانه ها کسی از کمبود ها چیزی نمیگن ؟
    کمبود نیرو تخصصی اتش نشان
    کمبود نیرو اتش نشان داوطلب
    کمبود اب در همچین شرایط
    کمبود برق اضطراری برای تغذیه ماشین های اتش نشان
    همکاری ضعیف بعضی از مسولین
    کمبود تجیزات اتش نشانی
    و…..
    شایید این اتیش های کوچک تلنگری باشه برای اتیش های بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top