بستن

توپخانه‌ی حسنی رو به شورای چهارم روشن شد

هفت‌برکه – گریشنا: در حالی که افکار عمومی منتظر جواب شورای شهر به سوالات دکتر مهرابی (خبر در گریشنا) بود، امروز روابط عمومی شورای شهر جوابی با امضای علی‌اصغر حسنی، رییس شورا، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

حسنی در این نامه سوالات دکتر مهرابی را «سوالات بی‌اساس و غیر مسئولانه و غیر منطقی»،و آنها را مصداق «تشویش اذهان عمومی و تهمت و افتراء به اعضای شورای اسلامی» دانسته است. او در این نامه تنها به یکی از بیست سوال مهرابی که در مورد طرح تفصیلی بود، جواب داده است، و مدعی شده است که «برخی از افراد با اعمال نفوذ و سوء استفاده از موقعیت خود زمین‌های خانوادگی‌شان را به طرح اضافه کنند.» او همچنین وعده داده است که به بقیه سوالات، «متعاقباً به طور کامل در جلسه پرسش و پاسخ جواب و توضیح خواهم داد.»

معلوم نیست که این موضع رسمی شورای پنجم است یا تنها جوابیه‌ی علی‌اصغر حسنی است که در شورای چهارم نیز حضور داشته است و با افرادی که در این نامه اسم برده است، همکار بوده است.

مطالبی که در این نامه منعکس شده تنها با توجه به وظیفه‌ی رسانه‌ها در مورد انتشار جوابیه‌ها منتشر می‌شود، و گریشنا نمی‌تواند محتوای نامه را تایید یا رد کند.

 

متن کامل نامه‌ی علی‌اصغر حسنی در زیر منتشر می‌شود:

بنام خداوند جان و خرد

در پاسخ به طرح سوالاتی که توسط آقای ابراهیم مهرابی در گریشنا منتشر شده است:

آقای ابراهیم مهرابی با شناختی که از جنابعالی سراغ دارم از شما بعید می دانم که با طرح سوالات بی اساس و غیر مسئولانه و غیر منطقی به تشویش اذهان عمومی و تهمت و افتراء به اعضای شورای اسلامی که از منتخبین مردم هستند مبادرت نمایید. بی شک طرح این گونه سئوالات نه از طرف شما بلکه از طرف برخی افراد مغرض و بیمار و شیطان صفت که هدفی جز ایجاد جو بدبینی و اختلاف و شایعه پراکنی نسبت به شورای اسلامی که از افراد خدوم و کارآمد و دلسوز که از منتخبین و مورد وثوق مردم فهیم شهرمان می باشند و تمام وقت و انرژی خود را در جهت توسعه و پیشرفت شهر و شهرستان عزیزمان گراش کمر همت بسته اند، هدف دیگری را دنبال نمی کنند!! تا بلکه بتوانند به زعم خود عملکرد شورای اسلامی و شهرداری را زیر سئوال ببرند ولی کور خوانده اند بلکه اعضاء شورای اسلامی با عزم و همت والاتر و با تمام توان در پیشرفت همه جانبه شهرمان و خدمات رسانی به مردم خوب و ولایی و خیر پرور گام بر خواهیم داشت و این یاوه گویی ها ذره ای از اراده قوی ما نمی کاهد تا بدین طریق بتوانیم به محبت های مردم و خواسته های به حق آنها جامع عمل بپوشانیم( ان شاء ا…) و شاهد این ادعا و کارآمدی و توانمندی حجم زیاد پروژه ها و طرح های کلان که در دست اقدام و یا به اتمام رسیده است در کمتر از یکسال از کار شورای پنجم می باشد. به رغم اینکه برخی از این آقایان انحلال شورا را در سه ماهه اول شروع کار شورا در ذهن مریض خود می پرورانند!!

حال که به هدف شیطانی خود نرسیده اند با طرح سئوالات کذب و بی اساس به تشویش اذهان عمومی و ایجاد جو بدبینی اقدام می کنند. ذهی خیال باطل

لذا شورای اسلامی حق قانونی و شرعی خود می داند که از طریق مراجع قضایی به این اقدامات غیر منطقی و بی اساس که باعث تشویش اذهان عمومی گردیده است اقدام نماید(توکلت علی ا…) ان شاء ا… بزودی و در اسرع وقت با برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ و با حضور اقشار مختلف مردم ولایی اینجانب به سئوالات بی اساس مطرح شده با مدارک و مستندات جواب خواهم داد و همچنین به کلیه سئولاتی که از طرف مردم فهیم و متدین شهرمان مطرح خواهد شد نیز جواب داده خواهد شد. تا مردم عزیز شهرمان خادمین و خائنین خود را بهتر بشناسند! برای جلوگیری از اطاله ی کلام فقط به یکی از سئوالات که در خصوص معطل ماندن طرح تفصیلی می باشد بطور مختصر جواب می دهم و متعاقباً بطور کامل در جلسه پرسش و پاسخ جواب و توضیح خواهم داد.

سئوال ۱۰- در خصوص معطل ماندن طرح تفصیلی باید عرض کنم از آنجائیکه طرح تفصیلی در شورای چهارم کلید خورد و در اواخر دوره چهارم پس از انتخابات و قبل از شروع بکار شورای پنجم متوجه شدم که طرح تفصیلی را با برخی از اعضاء شورای چهارم و شهردار وقت تایید و برای تصویب در کمیسیون مربوط به معاونت عمرانی وقت استانداری ارسال نموده اند.

علی رغم اینکه طرح جامع مشکلات عدیده ای را برای شهر بوجود آورده بود و بعد از شروع بکار نماینده فعلی شهرستانهای لارستان و خنج و گراش و با فشار سیاسی و ترفندهای انجام شده نسبت به کاهش محدوده شهر گراش و حتی حریم شهر و جزیره ای کردن شهر گراش که معضلات عدیده ای را برای اهالی محترم بوجود آورده بود و از همان ابتدی شورای چهارم با پیگیریهای مستمر اینجانب از طریق مراجع زیربط و تایید معاونت محترم وقت استانداری و اینکه برای جلوگیری از این معضلات و اینکه مردم ولایی گراش باید به حق و حقوق قانونی خود دست پیدا کنند و نسبت به اصلاح حریم و محدوده و محدوده خدماتی شهر اقدام شود مستلزم این است که طرح جامع از طریق وزارت مسکن و شهرسازی لغو گردد که در این خصوص پیگیریهای متعدد و مکاتبات زیادی انجام شده که مدارک و مستندات موجود می باشد ولی متأسفانه پس از استعفای اینجانب از شورا جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی آقایان شورا نه تنها پیگیری جهت اصلاح طرح جامع بعمل نیاوردند بلکه در اواخر دوره چهارم و پس از انتخابات شورا و قبل از شروع بکار شورای پنجم مطلع گردیدم که این آقایان زمینها و نخلستانهای خاندان مهرابی در سمت شرقی گراش بطرف لار و زمینهای خاندان هرمزی در سمت جنوب غربی گراش را با اعمال فشار به طرح جامع اضافه نموده اند و حتی مسیر جاده کمربندی نیز تغییر داده اند که زمینهای مورد نظر در داخل محدوده خدماتی شهر واقع شود که بلافاصله با مسئولین استانداری بخصوص معاونت محترم عمرانی استانداری فارس جناب آقای دکتر رضایی تماس و پیگیری نمودم تا از تصویب طرح جلوگیری بعمل آید. زیرا با توجه به اینکه هرگونه افزایش به محدوده خدماتی شهر در طرح جامع هر ده سال صورت می پذیرد ولی این آقایان با همکاری شهردار وقت و اعمال نفوذ به کارشناس محترم حاضر گردیده بودند معادل هفتاد هکتار از اراضی دانشگاه علوم پزشکی گراش را از طرح ومحدوده خدماتی شهر خارج نمایند و بجای آن املاک و زمینهای خاندانشان به حریم خدماتی شهر اضافه کنند که بحمدا… جلو این طرح شیطانی و سودجویی افراد به ظاهر خدمتگزار شهر گرفته شد. در حالی که شایسته بود مناطقی از شهر که ادارات مربوطه خدمات رسانی نموده اند ( برق، آب،گاز و تلفن) و در حال حاضر در آن مناطق ساکن می باشند و بالاجبار و بعلت عدم وجود زمین های مورد نیاز در خارج از محدوده خدماتی اقدام نموده اند یعنی به موازات رودخانه پیت، بعد از انتهای خیابان درمانگاه ( باغ موسی و محلات بعد از خیابان آبیاری ) به عمق حداقل سیصد متر که بدین ترتیب مشکلات مردم برطرف شود نه برخی از افراد با اعمال نفوذ و سوء استفاده از موقعیت خود زمینهای خانوادگی شان را به طرح اضافه کنند!! که شورای پنجم با تغییر و اصلاح در طرح تفصیلی و افزایش حریم محدوده خدماتی و حریم شهر که از طرح هادی بالغ بر یکصد و هفتاد هکتار کاهش داشته است و همچنین افزایش پنج برابر حریم شهر ونیز قرارداد با کارشناس مربوطه جهت طرح تجدید نظر طرح جامع که با پیگیریهای اینجانب و اعضاء محترم شورا ومشاور شورا و جلسات مکرر با مسئولین استان انجام شده اقدام شود و به تصویب برسد آنگاه شورا به تایید و تصویب طرح تفصیلی اقدام خواهد نمود که مصوبه آن نیز موجود می باشد و بطور کامل در جلسه پرسش و پاسخ مطرح خواهد شد.

والسلام علیکم

علی اصغر حسنی

رئیس شورای اسلامی شهر گراش

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

17 نظر

  1. معلوم نیست کی راست میگه کی دروغ، خدایا خودت مردم ایران و گراش را از دست این مسئولین سودجو نجات بده ( امین یا رب العالمین )

    1. سلام علیکم
      من هم یک جوان گراشی هستم…همینطور که با حسن نیت و ایمان به صداقت این عزیزان رای دادم انتظار داشتم این سروران بجای این حرف ها از خدماتی که انجام داده اند و یا قراره گره ای از کار مردم شهرم باز کنند بشنوم، حال این ایمان به صداقت این عزیزان در کلام و… همچنان باقیست اما این دوستان همدیگر را دروغ گو ، نا آشنا به قوانین و کارهای همدیگر ها هم جهت منافع شخصی بیان می کنند لذا چنین نتیجه میشود گرفت که ما با مجرمین رو برو هستیم و و باید این سروران را بازداشت کرد….دروغ و افتراء یک جرم انجام کار جهت منافع شخصی یک جرم عدم اشنایی به قوانین و انجام کار غیر قانونی یک جرم پس باید این هارا دستگیر کرد نه …..ما وعده های بی اساس این مسئولین بسیار شنیده ایم از جمله وعده حل شدن مشکلات مردم در یک ماه سه ماه شش ماه و… که هنوز هیچ کدام کاری انجام نداده اند چه دوره چهارم و چه پنجم …وقتی به نیروی جوان شهر میدان داده نشود سر انجامی جز شنیدن این حرف ها نیست….

  2. باید همه اموال اعضای شورای فعلی و دوره قبل شناسایی شود و از طرف سازمان بازرسی تحقیق وتحفص صورت گیرد اگر از راه نامشروع بدست آورده اند مصادره و محاکمه شوند آیا اگر ساخت و سازی داشته اند قانونی بوده است عوارض و مالیات آن پرداخت کرده اند از رانت و رشوه استفاده نکرده اند لطفا مسولین وارد موضوع شوند الان شک و شبهه برای مردم بوجود آمده برای مردم خوب گراش روشن شود که آیا اعضای واقعا خدمت کرده اند و یا خدای ناکرده سوی استفاده کرده اند

  3. در این شورا کار به جایی رسیده که از طریق سربرگ رسمی یک نهاد مردمی به گروه ها و اقوام و مردم همان شهر دروغ و تهمت نسبت میدهند.
    باید فکری به حال این شورا در این سه سال باقیمانده کرد

  4. من فقط توی شورا به یکی اعتقاد دارم اونم جناب اقای خورشیدی هست .سعی کنید بیشتر با ایشان مصاحبه کنید چون فرد راستگو و دلسوزی هست.وقتی هم میبینمش توی شورا دلم کرس هست که دیگه تخلفی صورت نمیگیره .

    1. این نامه در سربرگ رسمی شورا و با شماره سابقه منتشر شده…
      جهت اطلاع باید عرض کنم که صدور هرگونه نامه از جانب شورا باید با مصوبه، صورتجلسه و امضا همه اعضا صورت بگیرد و این یعنی آریالای خورشیدی این نامه سراسر دروغ، توهین و تهمت را قبول دارند و یا لااقل در جریان بوده اند.
      راستگویی در روال حقوقی یعنی ارائه سند و مدرک که امیدوارم فرد راستگو شما سند و مدرک ارائه نماید.

  5. بزرگترین اشتباه مردم این بود از رو حسن نیت ب کسانی رای دادند که ب فکر منافع شخصی هستن نه شهر و ای کاش انتخابات زود هنگامی برگذار میشد تا ببینن که حنا بعضی ها دیگر رنگی ندارد….

  6. کی راست میگه کی دروغ خدا داند…
    ولی هر کسی در حق گراش و گراشی خیانت کرد خدا ازش نگذره و تاوانش پس بده.

  7. این نامه نشان دهنده سواستفاده برخی از اعضای شورا از ااسم و نام شوراست.
    مطمئن باشید این متن رو شورا تایپ نکرده.چون اقای حسن زاده اشتباهی فرستاد تو گروه ها و همه دیدن چطور پاک کرد.
    اقای خورشیدی بسه سکوت.منتطری ریاست دستت بیاد تا بیای جلو؟تاکی ظلم بشه و سکوت؟
    چرا خدا در رحمت رو به روی ما بسته؟ همه ما مقصریم
    تا وقتی دربرابر ظلم سکوت میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top