بستن

فقیهی‌کیا از شهرداری گراش خداحافظی کرد

هفت‌برکه – گریشنا: مهندس احمد فقیهی‌کیا امروز ۱۰ مردادماه ۱۳۹۷ بعد از حدود ده ماه از شهرداری گراش رفت.

به گزارش گریشنا، شهردار گراش امروز صبح در یک جلسه‌ی داخلی از کارکنان شهرداری خداحافظی کرد. به گفته شهردار، او دومین استعفایش را چند هفته پیش به شورا ارائه داده بود، و ظاهرا در همین روزهای اخیر، شورا با استعفای او موافقت کرده است. بدین ترتیب، بعد از رفتن غلامعباس زارع در شهریور ۱۳۹۶، یعنی در ابتدای شروع به کار شورای پنجم، فقیهی‌کیا دومین فردی است که در کمتر از یک سال از شهرداری گراش می‌رود.

جلسه‌ی شورای شهر امروز ساعتی بعد از خداحافظی شهردار برگزار شد. ناصری، سخنگوی شورای شهر، در جلسه‌ی شورا در جواب این سوال خبرنگار گریشنا که آیا شهردار استعفا داد یا استیضاح شد، گفت: «شهردار استیضاح نشد. چون دوستان نتوانستند استیضاح کنند، متوسل به استعفا شدند.» اما اکبر باقرزاده اظهار می‌کند: «ایشان دو تا استعفا داده‌اند. هر دو استعفایش هم موجود است.» و دکتر فتحی هم ادامه می‌دهد: «استعفای اول قبول نشد. استعفای دوم را دیگر مجبور بودیم.»

مهندس باقرزاده در جواب این سوال که دلیل شهردار برای استعفا چه بود، گفت: «این را از خودشان بپرسید.»

آیا گزینه‌ی بعدی برای شهرداری مشخص است یا دست کم لیستی از کاندیداها وجود دارد؟ باقرزاده و فتحی جواب می‌دهند: «خیر.» آنها به این سوال که ممکن است شهردار بعدی بومی باشد یا غیر بومی نیز جواب نمی‌دهند. باقرزاده می‌گوید: «شاید بومی باشد، و شاید هم غیر بومی. قرار ما این بوده است که هر پنج نفر به این نتیجه برسیم که یک نفر مناسب انتخاب شود.»

با توجه به این که شهردار امروز از گراش می‌رود، چه کسی به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شده است؟ اسم مهروری، اسدی و انصاری، معاونان شهرداری مطرح می‌شود، اما در نهایت دکتر فتحی می‌گوید: «الآن می‌خواهیم در این زمینه صحبت کنیم و هنوز چیزی تصویب نشده است.» حسنی نیز صحبت دکتر فتحی را تایید می‌کند.

و سپس شهردار و چهار نفر از اعضای شورا، به جز فوزیه ناصری که ناراحتی‌اش را از روند استعفای شهردار پنهان نمی‌کند، عکسی به یادگار می‌گیرند.

مهندس فقیهی‌کیا، شهردار گراش، بعد از ترک ساختمان شورای شهر، گفتگویی با گریشنا در دفتر کار شهردار انجام داد. (در گریشنا بخوانید).

فوزیه ناصری، سخنگوی شورا، نیز در حضور شهردار و کارکنان شهرداری، صحبت‌های تندی در مورد دلیل و نحوه‌ی استعفای شهردار مطرح کرد که آن را نیز در گریشنا خواهید خواند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

11 نظر

  1. یکی که داره خوب کار میکنه نمیزارنش ای براش مانع تراشی میکنن واقعا شورا توچه فکریه برای خدمت به این شهر،بومی چندین سال داشتیم ببینم چه کاری کردن برای آبادو ساخت و‌ساز این شهرعزیز

  2. مگر همین شورا نبود که می گفت زارع مشکل داره؟آقای فقهی کیا که دست نشانده خوتون بود ولی این را بدانید هزار تا شهردار دیگه هم عوض کنید به اهداف شخصی خودتون به لطف خدا نمیرسید.این را بدانید…

  3. یک نفر هم که درست کار میکنه وادار به استعفاش میکنن
    خدا میدونه پشت پرده چی میگذره
    فکر کنم علاوه بر اینکه مسئولان کشور نیاز به شفافیت سازی دارن، شهر گراش هم الان نیاز به شفافیت سازی پیدا کرده

  4. شما نمی خوا غصه شهردار بخورین این آدما همیشه بند

    «پ»
    پارتی داشتن تا بوده و نبوده این خط اینم نشون ببینین بعد از اینجا نوبت کجاس که این آقا ویرون می کنه
    اگه که پارتی نداشت چرا سر از گراش در بیاره
    اصلا چرا سه تا رأی از شورا استهبان بیاره با چهارسالم که شهردار اونجا بوده
    چرا ۵ تا رأی بش ندادن
    حالا هم معلوم نیس چه شده تو شورا که می خواستن استیضاش کنن بعدم استعفا داد حالام حرف نمی زنه ناصری ازش دفاع می کنه ناصری هم از شهردار منافعی بش میرسیده که حالا دیگه نمیرسه ناراحته که رفته
    این تا حالا دو بار ک ایشون کارو ول کرده مردم بازیچه شدن بازیچه یه مشت آدم پارتی دار خوش شانس که مردم براشون اهمیتی ندارن هر وخت دلشون خواس با پارتی میان هر وخت دلشون خواس با پارتی میرن
    مگه ما خودمون آدم درس حسابی نداریم که از یه شهر دیگه شهردار میارن اینجا
    حالا اگه ما کارو ول می کردیم حقوقمون قط می کردن توبیخ میشدیم شما زنده باشین ببینین به ایشون چه شغلی میدن
    بعد توقعشون هس پیشرفت بکنیم ایرانم درس بشه
    برادر من تا وختی که این دس آدما سرکارن ما همه سرکاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top