بستن

جوابیه شهرداری به رییس نظام مهندسی

هفت‌برکه – گریشنا:‌ روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی گراش درجوابیه‌ای به کامنت رییس نظام مهندسی واکنش نشان داد. ابراهیم وقارفرد رییس نظام مهندسی در کامنت خود از عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ انتقاد کرده بود. روابط عمومی در جوابیه نوشته است که تنها مکلف به رعایت بخشنامه‌های ارسالی از استانداری و سازمان‌های مربوطه است.

استفاده از فشار رسانه‌ای اثری ندارد

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی گراش در جوابیه خود نوشته است:

«احتراما در پاسخ به کامنت منتشر شده از طرف آقای ابراهیم وقارفرد ذیل خبر (از واگذاری‌ها تا گلایه و اخطاریه‌ها در جلسه شورای مسکن) مورخ ۱۹ مردادماه ۱۳۹۷ به پیوست موارد قانونی و بندهای آیین نامه اجرایی جهت تنویر افکار  عمومی به حضورتان ارسال می‌گردد. زیبنده است پیش از انتشار هر موضوعی در کامنت‌ها صحت و سقم آن بررسی گردد.

با توجه به نامه‌نگاری‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی با ریاست نظام مهندسی کشور و تصویر نامه شماره الف ۲۹ / ۴۱۳۶  مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ اداره کل محترم راه و شهرسازی با روسای دفاتر نمایندگی نظام مهندسی با موضوع و دستورالعمل اجرایی بند ۵ ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین دستورالعمل اجرایی بند ۵ ماده ۲ مکرر آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اصلاحی ۱۳۹۴ به شماره‌ ۰۲/۱۰۰/۳۰۲۷۰۸ مورخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در خصصوص اجتناب از تکفل هم زمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی و یا قبول منافع متعارض را فراهم می‌آورد که به موجب آن از تاریخ اول اردیبهشت ۱۳۹۷ از ارجاع خدمات مهندسی به کارکنان مسئول در ارگان‌های عنوان شده منجمله هیئت رئیسه و کارکنان دفاتر نمایندگی خودداری نموده و همچنین بخشنامه‌های متعدد در این خصوص که مستمرا نحوه ارتباط با انتخاب ناظرین با شهرداری و همچنین قوانین مجری و نظارت هیئت رئیسه در حال لغو و تغییرات بوده است. لذا شهرداری تنها مکلف به رعایت بخشنامه ارسالی از استانداری و سازمانهای مربوطه می‌باشد.

مسلما ادامه و پیگیری موضوعات با لحاظ سلیقه‌های شخصی و استفاده از فشار رسانه‌ای هیچ موقع منتبح به نتیجه و ظهور حق نخواهد شد.»

متخصصین در کمیسیون ماده ۱۰۰ حضور ندارند

نظر مهندس ابراهیم وقارفرد رییس نظام مهندسی ساختمان شهرستان گراش را نیز ببنید:

«همانگونه که مهندس منصوری فرمودند بیشتر تخلفات ساختمانی مربوط به عدم تطابق نقشه مصوب و نقشه اجرایی است و دلیل اصلی این موضوع برمی‌گردد به کمیسیون ماده ۱۰۰ که متاسفانه هیچ متخصصی در این کمیسیون نه از شورا و نه دادگاه و نه فرمانداری حضور ندارند. بنده بارها به به شورا و فرمانداری اعلام کرده‌ام این روند شما اشتباه است و در این زمینه نامه‌نگاری نیز انجام داده‌ام که اگر نیاز باشد آن را در اختیار گریشنا قرار خواهم داد.

متاسفانه کمیسیون ماده ۱۰۰ به دلیل عدم مشاوره از متخصصین امر، حقوق شهروندی را تضییع می‌نماید و چون منبع درآمدی برای شهرداری می‌باشد فریادها محبوس می‌شود. در ضمن صحبتهای مهندس انصاری صحت ندارد چرا که علی‌رغم گزارش‌های مکرر مهندسین‌ناظر، شهرداری به صورت انتخابی اقدام به تعطیلی کار می‌نماید و در نهایت با جریمه مالی به زعم خودشان مشکل را حل می‌نمایند که در صورت نیاز می‌توان تمام مدارک را ارائه نمود.

پیشنهاد می‌کنم گریشنا در راستای حقوق شهروندی و روشن شدن خیلی از مسائل در ارتباط با کمیسیون ماده ۱۰۰ و تفکیک اراضی و شهرسازی میزگردی با متخصصین و مسئولین برگزار نماید.»

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

9 نظر

  1. با سلام
    این چه جوابی بود آخه؟ من که چیزی متوجه نشدم شهرداری محترم صرفا جواب دادن که بعدا کسی نگه دیدی شهرداری جواب نداد! این نشون میده که واقعا متخصص در جای خودش وجود ندارد و معلومه که اراده ای برای رفع این مشکلات وجود نداره. وقضایا همچنان هست که بود.

  2. سلام
    این چه جوابیه آخه ؟نمیخواهین جواب بدین یا بلد نیستین جواب بدین. جوابیه هیچ ربطی به اصل موضوع نداره صرفا برای اینکه نگن جواب ندادن. بازم مشخص شد متخصص در جای خودش قرار نداره حتی برای جوابیه چه برسه به موارد فنی و همچنین کاملا مشخصه که اراده ای برای رفع مشکلات موضوع بحث وجود نداره.

  3. درود
    ۱.این‌همه آسمون ریسمون به هم بافتند چه ربطی به بحث داشت؟ علاوه بر اینکه اصول اولیه مباحثه هم رعایت نشده است کبیر و صغیر کنار هم گذاشتند که خودشون جواب خودشون بدن با این همه تناقض؟؟
    ۲. اگر شهرداری بیشتر توضیح بده که منظورش از بیان این تناقضات چی است بنده نیز در فرصت مناسبی که اذهان خوانندگان عزیز به سمت دیگری سوق پیدا نکند با سند و مدرک جواب آنان را خواهم داد البته به شرطی که نویسنده مطالب اصول مذاکره و مباحثه رعایت نماید در غیر اینصورت چنین جوابیه ای که به دنبال فراکنی است ارزش جواب ندارد.
    ۳.بنده در مورد کمیسیون ماده ۱۰۰ مطالب بیان کردم لطفا روابط عمومی شهرداری در این خصوص جوابیه صادر نماید.
    ۴.این‌جمله ” مسلما ادامه و پیگیری موضوعات با لحاظ سلیقه های شخصی و استفاده از فشار رسانه ای هیچ موقع منتج به نتیجه و ظهور حق نخواهد شد ” یعنی چه؟ یعنی خلافهای صورت گرفته که در حال افشاء است پیگیری نشود که فایده ای ندارد؟ یعنی شهروندان هیچ حق و حقوقی ندارند که از مسائل پیرامون خود آگاهی پیدا کنند؟ یعنی حق کشی شده و دیگر حق ظهور نخواهد کرد؟ یعنی این یک‌ تهدید است؟ یعنی…. لطفا خوانندگان عزیزی که معنی جمله را درک کرده اند توضیح دهند تا روشن‌گردد.
    ۵.بنده خلافهای واقع شده را اعلام کرده و خواهم کرد و از تهدید و شکایت و … هراسی ندارم و اگر شما به دنبال حق و حقیقت هستین با حضور کارشناسان و اصحاب رسانه جلسه عمومی برگزار گردد تا خدمت یا خیانت برخی هویدا گردد.
    ۶.خوانندگان عزیز عذر مرا پذیرا باشید از اینگونه جواب دادن چرا که جوابیه روابط عمومی شهرداری اینقدر بیربط بود که بنده مجبور به اینگونه بیان شدم .
    با ابراهیم وقارفرد

  4. حالا من موندم که از پاسخ روابط عمومی شورا و شهرداری بخندم یا گریه کنم!!
    به خدا حد و اندازه باید بیشتر از این حرفا باشه.
    خدا رحم کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top