بستن

همایش کوچک بچه‌ها در روز کودک

هفت برکه (گریشنا): کمیته بازی‌ها و ورزش کودکان گراش با اجرای همایش ورزشی کودکان، هیجان و شادی را در آخرین روز از هفته‌ی ملی کودک به آن‌ها هدیه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش: پنج‌شنبه، ۱۹ مهر ماه، مینی همایش ورزشی کودکان با حضور ۱۵۰ کودک دختر زیر ۹ سال و کودک پسر زیر ۷ سال درسالن سرپوشیده اداره تربیت بدنی گراش برگزار شد.

اداره‌ی ورزش و جوانان وکمیته بازی‌ها و ورزش کودکان هیئت همگانی شهرستان گراش مسئولیت اجرای این همایش را برعهده داشت.باشگاہ فروزان و تزئینات اتوموبیل شہرام نیز در برگزاری این همایش حامی مالی کمیته بازی و ورزش بود.

آموزش حلقه و طناب زنی،ورزش همگانی کودکان زیر نظر خانم غیبی،اجرای بازی‌های استقامتی،سرعتی،قدرتی،مسابقات ورزشی و رنگ‌آمیزی،اهدای هدایا و جوایز ارزنده با انجام قرعه‌کشی و سخنرانی دکتر شیرین مقتدری، مشاور و روانشناسی کودکان و اھدا لوح تقدیر از طرف ھیئت ھمگانی به رئیس ھیئت بانوان خانم پالایش و دکتر شیرین مقتدری از جمله بخش‌های این همایش بود و در نهایت حاضرین در این مراسم پذیرایی شدند.

نحوه‌ی اهدای جوایز به کودکان حاضر در این همایش بازخوردهایی به همراه داشت، علی‌اکبر شامحمدی، مدیر دبیرستان عالیان در یادداشتی از انجام قرعه‌کشی برای اهدای جوایز به کودکان در این همایش انتقاد کرده است. او این یادداشت را در شبکه‌های مجازی منتشر کرد. 

در این یادداشت آمده است:

دیروز پنج‌شنبه به مناسبت روز جهانی کودک، مراسم جشنی برای کودکان (عمدتاً زیر ۹ سال) در سالن چند منظوره استادیوم برگزار شد.
باید همین ابتدا از اداره تربیت بدنی، تزیینات اتومبیل شهرام، باشگاه فرهنگی ورزشی فروزان، هیات ورزشهای همگانی و همه‌ی کسانی که برای برگزاری این جشن تلاش کرده‌اند تشکر کنم. شکی نیست مسوولین جشن دیروز، هدف‌شان ایجاد محیطی شاد وتشویق بچه‌ها برای ورزش بوده است‌.
کودکان عاشق بازی هستند و اگر همراه با گروه بزرگی از هم‌سالان زیر یک سقف باشد عالی است. ولی متاسفانه چیزی که حلاوت این کار زیبا را برای عده‌ای از کودکان نابود کرد و یا به عبارتی کام‌شان را تلخ کرد، شیوه‌ای ناآگاهانه و غیر کارشناسی دادن هدایا بود.
در مراسم دیروز هدایایی را به قید قرعه به تعدادی از این کودکان اهدا شد. کاری که موجب ناراحتی عده‌ای از بچه‌ها شد. اصولاً بچه‌های کم سن و سال قدرت درک مفهوم قرعه‌کشی را ندارند. اینکه هدایا را صرفا بر اساس قرعه و نه رقابت اهدا کنیم، کودکان بر‌نمی تابند. آنها دوست دارند رقابت کنند، تفریح کنند و تشویق شوند. بچه‌هایی که در قرعه‌کشی جایزه گرفتند که شاداب به خانه‌ی گشتند ولی حواسمان به آن گروهی که دست خالی برگشتند بود؟. اشک‌ها و بغض‌هایی این کودکان که بی‌دلیل ایجاد شد را هم دیدیم؟ نباید فراموش کرد بچه‌هایی که در قرعه‌کشی جایزه ای نبرده‌اند دل‌آزرده و متنفر از این مراسم به خانه‌برگشته‌اند. آن قدر متنفر و ناراحت که حتی تلاش پدر و مادرشان برای دلجویی‌اش با خرید چند جایزه هم اثری نداشته است!
کودکانی که دست خالی برگشتند خود را کهتر و بدبخت تصور می‌کنند، و خیال می کنند کمتر دوست داشته شده‌اند. آنها دنیا را صاف و ساده می بینند و اینگونه اتفاق‌ها را به جای اینکه به قرعه و احتمال نسبت بدهند به عملکرد خود و یا دیگران نسبت می‌دهند. چیزی که خیلی خطرناک است این است که خودشان را بدون دلیل بدبخت و مایوس حساب میکنند و افراد دست‌اندرکار را ظالم!
امیدوارم در برنامه‌های آینده مسوولین امر دقت بیشتری داشته باشند و با مبلغ ورودی که از همه دریافت می کنند و همچنین کمک اسپانسرهای محترم برای همه‌ی بچه‌های شرکت کننده هدایایی ارزان قیمت تر تهیه‌کننده و به همه بچه‌ها اهدا نمایند تا خاطره یک روز شاد و مفرح‌ هیچ کودکی مکدر نشود.

روابط عمومی ورزش و جوانان در جواب به این یادداشت نوشت:

صبح جمعه، ساعت ۸:۳۰ آقای ثابت و آقای سالاری نقطه ضعف‌های جشنواره را بررسی کردند که  یکی از موضوع‌ها همین تهیه جوایز برای همه‌ی کودکان بود.
ناگفته نماند هیات ورزش‌های همگانی با وجود مدت زمان و منابع محدود زحمات زیادی برای اجرای این جشنواره با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده کشید.حتی برای برگزاری این جشنواره از مشاور و روانشناس کودک نیز استفاده شد. ما امیدواریم همیشه بهترین مراسم‌ها با کمترین نقص برگزار شود.

چند عکس از این مراسم را از لنز دوربین فاطمه ناصری و مرتضی موغلی را با هم می‌بینینم.

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

15 نظر

  1. چرا دروغ صبح جمعه هیچ جلسه ای در اداره ورزش نبود من بعد از دعا ندبه جهت تمرین رفتم استادیوم و حداقل تا ساعت نه و نیم آنجا بودم و اداره تعطیل بود در ضمن پولهایی که از بچه های ما گرفتید چه مقدار خرج جایزه شد چه مقدار هزینه گردید لطفا شفاف سازی

  2. روی روزنامه نشستند و نقاشی می کشند مرا یاد دهه شصت که امتحاناتمان دوره دبستان سبزواری که الان از نو ساخته شده و اسمش حضرت زینب هست انداخت.الان میز و صندلی هست و حتی قالیچه میشد زیر پای کودکان انداخت.

  3. وقتی دو اسپانسر مالی وجود دارد گرفتن هزینه از دانش آموزان چه دلیلی دارد مگه ورزش همگانی هم پول از مردم می گیرند هدف در آمدزایی است پیشنهاد می شود که جوایز اسپانسر قرعه کشی شود و پولهایی که از ما گرفتین بین همه جایزه می دادید تا فرزندانمان هم با چشم گریان نرن خونه

  4. همش خود نمایی بعضی از اشخاص هستن که در راس کار اونجا بودن و تو سالن تشریف داشتن اینجا میان تا واسه جای دیگه واسشون خوب بشه

  5. وقتی ضعف نظارت باشد قورباغه ابوعطا می خواند ۱۵۰ نفر هر کدام ۵هزار تومان عجب در آمدی یک روز حدود یک میلیون خدا برکت

  6. بنظر من همایش بسیار زیبا و با کیفیت برگزار گردید و با وجود مشاور حاضر درسالن کار به نحو احسن انجام شده بود و به هر حال هر مسابقه ای یه برنده و بازنده داره اینجا همه دانش آموزان برنده بودن که جوایز هم به قید قرعه تقسیم شد و حالا عده ای از کودکان که جایزه نگرفتد بر اساس قرعه بوده و بهر حال بچه های خردسال ممکن است بخاطر جایزه نگرفتن خوشحال نشود اما چون در جمع هم سن و سالان خود قرار گرفته بسیار خوشحال میشن و روز دلنشینی را در کنار بچه های دیگر می گذرانند با تشکر از عوامل اجرایی برنامه

  7. عجب قضاوت هایی که بعضا خودشان مادر و پدر هستند و به نوعی الگوی فرزندانشان!در پاسخ به شخصی که گفتن درباره هزینه گرفته شده شفاف سازی کنید، به شما پیشنهاد میشود ابتدا ذهن‌تون رو شفاف کنید تا قضاوت بی مورد نکنید، نائب رئیس ورزش همگانی احتیاجی به این پول ها ندارن. و در مورد کسانی که توقع دارن بچه هاشون در هر مسابقه ای حتما جوایزی برنده بشوند، خواه با برد یا بدون برد!!! بهتر است در تربیت فرزندشان تجدید نظر کنند چون با این روش بچه هایی پر توقع تربیت خواهند شد که تفاوت پاداش با زحمت در آینده را نخواهند فهمید.
    آقای شا محمدی که تیتر زدید روز شاد یا نفرت برانگیز!!!!! بچه ها معنی دقیق نفرت رو نمیدونند مگر اینکه شما بزرگترها و الگوی شان یادشان بدهید 😐

  8. من گراشے نیستم و تو این ھمایش بودم
    ھمایش واقعا عالے بودہ و ھیچ جاے نقص نداشتہ
    و اینکہ از قبل درج شدہ قرعہ کشے میشہ
    بچہ اے کہ جنبہ قرعہ ندارہ نیارینش تا ناراحت ھم نشہ
    نہ اینکہ بجاے ھمہ انتقاد کنید و اولین جایی بود توی گراش عوامل اجرایی با محبت و خوش رفتاری از همه استقبال کردند

  9. با سلام و خسته نباشین
    بنده مسئول ثبت نام همایش بودم
    چند مورد هست خدمت همشهریانم عرض کنم براشون شفاف سازی بشه که اینجوری بقیه رو قضاوت نکنند.
    درسته تعداد بچه ها حدود ۱۵۰ نفر بودند.ولی ما فقط ۱۰۷ نفر ثبت نام کردیم
    چون بقیه کودکان سنشون کم بود مادرانشان ثبت نام نکردند.

    نایب رئیس هیئت همگانی خانم نظامی قبل همایش برای همه برنامه ریخته بود که جوایز به همه اهدا بشه
    و ما قبل از مراسم و برنامه اطلاع رسانی کردیم که نام نویسی کنند که تنها ۶۰ نفر نامنویسی کرده بودن و به تعداد ۶۰ نفر کادو تهیه کردیم
    و ما بقی روز همایش بدون نامنویسی از قبل شرکت کردند.
    ما علم غیب نداریم که بیشتر میان و این همایش هست که مشخص نمیشه چند نفر شرکت میکنند.
    توقع خیلی زیادیه که انتقاد کردن برای همه تهیه کنی.
    آقای شاه محمدی
    دلیل نمیشه بخاطر دو کودک هم فامیل شما که بعد همایش گریه کردن از طرف بقیه هم انتقاد کنید. من شاهد همایش بودم شاید ٣یا ۴ نفر از بچه ها لج کردند که در همچین مسابقه ای طبیعی است.
    لازم‌ به همچین متنی نیست که با این انتقادتون مورد انتقاد خیلیا قرار گرفتین.
    جا داشت در کنار حرف هاتون نکات مثبت همایش هم میگفتید.

  10. کاش جا قدردارنی از مسولین که همجین برنامه تدارک دیدن برای شادی بجه هاتون و خواهان ادامه این روند باشید اینقد ارزش این کار زیر سوال نبرید
    شادی کردن بجه هاتون مهم بلشه براتون که براشون وقت گذاشتن

  11. دوست عزیز همچین نوشتین روی روزنامه نشستن بچه ها که انگار دو سنگ داغ بودن. بابا ایقد نازنازی بار اومدن دیگه ……..

  12. جناب آقای شاه محمدی این انتقادات برای شما که یک انسان فرهنگی هستید بعید است اجرای هر برنامه ای چند حسن و چند نقص ممکن است داشته باشد که مسئولین بر گزار کننده معمولا تلاش میکنند که محاسن این برنامه از نواقص آن بیشتر باشد پس نواقصی که ایجاد شده عمدی نبوده .
    آیا اطلاعیه اجرای برنامه رو آنهایی که انتقاد میکنن اصلا ندیدند؟
    آیا برای بهتر اجرا شدن این برنامه پیشنهاد و انتقادی داده اند؟
    آیا افرادی که الان انتقاد میکنند قبل از اجرای برنامه از نواقص ممکن در این جور برنامه ها ایجاد بشه اطلاعاتی داشته اند ؟ اگر داشته اند پس چرا پیشنهادی به رفع آن قبل از اجرای برنامه نداده اند؟
    معمولا بعد از اجرای هر برنامه ای هر انسان بی سوادی میشود کارشناس نقد و انتقاد بدون آنکه از نواقص و
    مشکلات برنامه سر در بیارند اگر واقعا کارشناس بودند قبل از برنامه پیشنهاد و انتقادی در مورد نحوه اجرای برنامه به مسئولین می دادند.
    معمولا مسئولین قبل از اجرای برنامه از انتقادات و پیشنهادات افراد استقبال میکنند.
    ولی دانش آموزی که بعد از دعای ندبه استادیوم بودید درسته ممکنه جلسه رسمی گرفته نشده باشد ولی معمولا قبل از اجرای برنامه مشورت هایی انجام میشه که هر شخصی نظرات خود را مطرح میکنند و بهترین نظرها رو اجرا می کنند و اگر بهترین کارشناسان هم حضور داشته باشن باز هم احتمال نواقصی در اجرای برنامه است ( هیچ کدام از انسانها عقل کل نیستند) در ضمن مگه پولهای شما بابت ثبت نام چقدر بوده که باید شفاف سازی بشه ؟
    آقا یا خانم گراشی که گفته ای بچه ها باید روی صندلی یا قالیچه بنشینند آیا شما از تعداد نیروهای کمکی برای اجرای این برنامه اطلاعی داشته اید؟
    آیا از هزینه کرایه صندلی اطلاعی دارید؟
    شما که اینقدر ارزش قائلید واسه بچتون قبل از اجرای برنامه سری به سالن میزدید و پرس و جویی از امکانات رفاهی برا بچه ها میکردی و کمبودها رو تذکر یا جبران میکردید .
    آقا یا خانم ریز بین معمولا اسپانسرها فقط قسمتی از هزینه ها رو متقبل می شوند که اجرا شدن برنامه ها هزینه بیشتری میبرد.
    آقا یاسر مشکل شما این است که ورزش را از منظر خودنمایی نگاه میکنید. مگر اجرای یک برنامه ورزشی برای کودکان چقدر امتیاز دارد که بخواهد جای دیگری از آن استفاده کند.
    فسقلی فکر کنم واسه برگزاری برنامه هزینه هایی هم داره مسئولین هم که در اجرای این برنامه حضور داشتن فکر نکنم حقوق بگیر دولت باشن که اجرای برنامه وظیفشون باشه.اگر در توان شما هم هست همچین برنامه ای رو اجرا کنید و یک میلیون را به جیب بزنید.
    در کل باید تشکر کرد از همه دست اندر کاران اجرای برنامه.انشالله مسئولین از انتقادات بجای افراد برای اجرا شدن بهتر برنامه بعدی استفاده کنند.(البته افراد باید محاسن و معایب برنامه رو با هم مطرح کنند و فقط به نیمه خالی لیوان نگاه نکنن)
    ببخشید از متن طولانی و نگارش ضعیف و غلط های املایی

  13. تجربه من و کودکم از حضور در مراسم یک روز شاد و به یاد ماندنى بود.اگر شما خورده میگیرید بر نحوه ى اهدا جوایز بفرمایید در صورتى که شصت جایزه به نفرات برتر داده میشد و اصلاً قرعه ایى در کار نبود،بازهم هیچ معترضى وجود نداشت. بچه ها اگر معنى قرعه را درک نمی کنند قطعاً معنى باختن در نقاشی را هم درک نمیکنند. پس بااین تفاسیر بازهم شاهد این بودیم که هرکس بخواهد انتقاد بیجا بکند به دلیل واقعى نیاز ندارد. و سپاس از تمام مسئولانى که در هرچه بهتر برگزار شدن مراسم زحمت کشیدند.کاش کسانیکه تریبون در دست دارند با عده زیاد بچه هایی که شاد از مراسم بیرون رفتند هم مصاحبه کرده بودند !!.

  14. یادمه چند ماه پیش هم تو مجتمع سیمرغ برنامه ای برای بچه ها تدارک دیده شد از طرف یکی از فروشگاههای بازی های فکری مستقر در مجتمع، که مسولش هم یکی از مدیران دبستان و پیش دبستان های دخترانه شهر هست.اونجا هم نحوه ی توزیع جوایز بر اساس قرعه کشی بود اتفاقا خیلی از بچه هایی که جایزه نکرفتن خیلی گریه میکردن ولی مادرا بچه هاشونو به ارامش دعوت میکردن.رسانه ای نشد چون از فامیلان و اقوام اقای شامحمدی اونجا نبودن به احتمال زیاد?
    اقای شامحمدی شما به عنوان یک فرد فرهنگی بهتر بود برای این بچه هایی که با شما قرابت فامیلی داشتن و جایزه نبردن توضیح بدین که قضیه از چه قراره نه اینکه نفرت از حضور در برنامه رو از خودتون به اونا منتقل کنید
    و من ا…توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top