بستن

لولوی جنگل به سالن سراجی می‌آید

هفت برکه(گریشنا): نمایش شاد «لولوی جنگل» به مدت هشت شب در سالن سراجی اجرا می‌شود.

به گزارش هفت برکه، نمایش شاد «لولوی جنگل» از ۲۰ تا ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ ساعت ۲۰ در سالن اجتماعات سراجی اجرا می‌شود. این نمایش کاری از گروه نمایشی «گریش» با همکاری گروه نمایشی صبا است.

محمود علیپور، احمدرضا حیدری، علی مقتدری، محمدحسن شیروان، پویه پناه‌پوری و شیدا شرقی از بازیگران نمایش لولوی جنگل هستند. محمود علیپور نیز کارگردان این نمایش است.

علیپور: لولوی جنگل حاصل تمرین پنج ماهه بازیگران این کار است.

محمود علیپور، کارگردان نمایش لولوی جنگل با اشاره به شاد بودن کار می‌گوید: «این یک نمایش کودک شاد برای کودکان و البته بزگسالان است. مدت نمایش تقریبا یک ساعت است که در طول کار سعی ما بر این است که مخاطب‌مان را در داستان نمایش نگه داریم. در این نمایش اتفاقات عجیب و غریبی برای حیوانات جنگل می‌افتد که به نظرم کار جذاب و متفاوتی است که از همه شما علاقمندان برای دیدن این کار دعوت می‌کنم.»

علیپور با بیان اینکه بیش نزدیک ۵ ماه برای این نمایش تمرین داشتیم افزود: «تمرین ما از اوایل مرداد ماه شروع شد و قرار هم بود که در سالن سینما  فرهنگ گراش اجرا کنیم، چون در حال حاضر تنها مکان تقریبا استانداردی که مناسب اجرای یک تئاتر باشد فقط سالن سینما است که با توجه به اینکه سینما تحویل بخش خصوصی است و هزینه اجاره کردن آن بالا بود در روزهای پایانی مجبور شدیم مکان را تغییر دهیم و همین تغییر مکان به سالن سراجی خیلی در روحیه بازیگران تاثیر گذاشت. چون تغییر میزان‌ها و سن کوچکتر سالن سراجی باعث شد ما دکور را هم جمع و جورتر کار کنیم و کمی بازی‌ها محدود شود. کمبود یک سالن مناسب برای نمایش در گراش خیلی احساس می‌شود، سالن اجتماعات زیاد داریم ولی سالن استانداردی که مناسب اجرای نمایش باشد نداریم. سینما هم که اولین گزینه همه هنرمندان برای اجرای کارهای هنری است تحویل بخش خصوصی است و اداره ارشاد نقشی برای در اختیار گذاشتن آن برای انجمن‌ها ندارد. سالن سینما را می‌دهند ولی برای ما هنرمندان که هنوز درآمد کارمان مشخص نیست و هیچ اسپانسری هم برای این کار نداشتیم و تمامی هزینه‌ها از جمله لباس، دکور، تبلیغات و…… را از هزینه شخصی پرداخت می‌کردیم هزینه اجاره سنگین بود.»

کارگردان نمایش لولوی جنگل در معرفی بازیگران این نمایش گفت: «احمدرضا حیدری، علی مقتدری، محمدحسن شیروان، پویه پناه‌پوری، شیدا شرقی و خودم از بازیگران این نمایش هستند. ما در این نمایش از چند بازیگر جدید که اصلا سابقه بازی نداشتند هم استفاده کردیم، در روزهای اول پیشرفت کار کند بود ولی بعد از مدتی به خوبی از پس نقش خودشان برآمدند و خدا را شکر تا به امروز این پیشرفت در کل کار تداوم خوبی داشت.»

او ضمن تشکر از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و انجمن نمایش خاطر نشان ساخت: «این نمایش با همکاری گروه نمایشی صبا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش اجرا می‌شود که جا دارد تشکری داشته باشم از علی فخری که همکاری خیلی خوبی در پیگیری و اجرای این نمایش با گروه داشتند، همچنین از معصومه بهمنی، مدیر کانون فرهنگی حضرت معصومه (س) که در طول مدت تمرین سالن کانون را در اختیار گروه گذاشتن  تا بتوانیم در این چند ماه به خوبی تمرین داشته باشیم. امیدوارم که در این هشت شب با استقبال خوب مردم روبرو شویم تا در آینده انگیزه تولید کار جدید را داشته باشیم.»

علیپور در پایان افزود: «اجرای هشت شب در گراش پایان کار ما نیست و قرار است بعد از پایان اجرا در گراش برای اجرا به لار و اوز هم برویم و برای این کار منتظر نهایی شدن مکاتبات با انجمن نمایش این دو شهر هستیم.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. به به .بالاخره بعد از یک سال یک تئاتر میبینیم تو گراش. من یک فرد غیر گراشی هستم که تو شهر خودمون تئاتر کار میکردم و الان به واسطه شغلم گراش هستم و خیلی دوست دارم تئاتر بازی کنم..پارسال کار گروه گریش حرفه ایی نبود ولی خیلی خوب بود..ولی اجرای قبل از اون که به نظرم گروه نسیم بود خیلی از لحاظ محتوا ضعیف بود . ان شاالله این تئاتر لولوی جنگل هم خوب اجرا بشه..

  2. بچه ها همیشه موفق بودین و هستین. دمتون گرم. بدرخشید. بیصبرانه منتظرم تا با هر دو دخترام بیام برای تماشای هنرافرینی تون.

  3. باسلام ودرود
    باتشکر ازکارگردان محترم وخصوصا جناب آقای حیدری بزرگوار.
    یکی از دغدغه های من شکل گیری تئاتر گراش می باشد.آن هم به شکل حرفه ای .درهمین راستا تمام تلاش خود رابرای این هنر مهم وتاثیر گزار می کنم .امیدوارم با پوششی که تمام مدارس شهرستان گراش وروستاهای اطراف داده ایم بتوانیم مخاطب را برای این هنرمندان که خودم از نزدیک شاهد تمرین های مداوم وشبانه روزی اشان بوده ام ؛بسیار پرشور داشته باشیم .
    ان شاا… درآینده ای نزدیک باز هم شاهد کارهای فاخر نمایشی خواهیم بود.
    محل تهیه ی بلیط ویژه دانش آموزان درکانون حضرت معصومه (س) صبح ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top